Almina adlı üyeden alıntı
Yazdıklarınız çok mantıklı. Ama burada devreye SEO'nun gereksizliği çıkıyor. SEO dolayısı ile sitede kalma süreleri düşen kişiler var, ama SEO gerekçesi ile yükselmiş olan kişiler. Fikirlerinizi paylaştığınız için teşekkürler...
Seonun gereksizliği olurmu hiç . Yanlış seonun gereksizliğinden bahsediyorum ben . Şöyle düşün 3 kişi aynı konu hakkında birer post girdik , sen düzenlice kaliteli biçimde içeriğe sahipsin , fakat ben etiketleri basmışım ama içerikten eser yok. Sadece boş kirlilik yaratmışım. Diğer arkadaş da hem içeriği kaliteli girmiş + hem etiketleriyle bunu pekiştirmiş . Hepimiz de aynı türe yönelik siteleriz. Sıralama ilk olarak zaman faktörünü alabilir , etiket faktörünü alabilir içerik faktörünü alabilir . Fakat bir kaç organik hiti google gönderdikten sonra kaliteli içerik + etiket en üstte , senin siten bi altında , benim sitem en altta olarak listeyi günceller.
Bir çoğumuz çırpınmaya başladıkça batışa geçiyoruz , sebebi de kurtarmaya çalışmak için daha fazla kasmak etiketler ıvırzıvırlar gereksiz içerikler başlıklar , sayaca bakarak yapılan davranışlar siteyi kafadan bitirir. Hep daha kötüye götürür. Arada kaçanlar sıyrılanlar oalbilir mi ? Elbette olur %100 hatasız çalışması mümkün olmayan bir sistem. Açıklarından isteyerek yada istemeyerek faydalananlar da olabilir.
Farzedelim google bir hareketten şüphelendi , kararsız kaldı yada sınama listesine aldı siteyi. Seni 3 sıra yada 1 sayfa geri attı önlem olarak , zaten zor durumdayken bundan haberdar olmadan yanlış yorumlayarak içerikte sıkıntı arayarak yada seo meo diyerek daha fazla kasmaya başlarsan şüpheli hareketler zincire dönüşecek - - - - puan derken tamamen siteyi bitirmiş olacaksın.
Yine söylediklerimin tamamı varsayım , kendi gözlemlerimden edindiğim kanaat kesinlik içermez . Seo uzmanı falan da değilim , kendi yaptığım hatalar aşamadığım düşündüğüm sıkıntılarım da var. Bilirkişi olarak yorumlamıyorum . Fakat yaşadıklarım bunlar . Daha geçen gün blogger ip ler erişilmez olduğunda ilk 4 içinde bulunan ben ve bir başka arkadaşımın sitesi listede alt sıralara düştü , hepsi bir kaç saat içinde oldu . 3 yıldır ilk 3 içinde olan site bir anda 7. sıraya kadar geriliyorsa bunun açıklaması budur. Kullanıcının siteye giremeyip tekrar aynı kelime de 2. bir kaynak arayışına girmesi , google ın da tamamen kullanıcılara yönelik hareket ettiğinden bizi o kelimede o anda yetersiz bulması. Sitelere erişim açılıp normal haline dönmesi 4-8 saat arası sürdü. 12 - 18 saat aralığında da sıralama eski şeklini aldı. Bütün bunları tek bir kelime de olanlar. Hedef kelimeler ve yerleşmesi yer değiştirmesi oldukça güç olan kelimeler. Konu başlıkları ise çok daha kırılgan . Ya da rekabetsiz kelimeler çok daha kırılgan. Senin 1 konu girip ilk sırayı aldığın kelime de bir başkası 3 konu girerek ilk sırayı alabilir. Bu rakiplerin sayısı da onlarca olacağından sürekli gel gitler yaşanır , her yeni içeriği google arkaya atar diye birşey yok . Aksine önlerde listeleyerek geri dönüşleri kontrol eder. Hiç umulmadık bir site o içeriği kaliteli oluşturur ve üstte sabitlenedebilir.
İyileştirme adına bazı şeyler benim de gözüme çarptı söylenildiği gibi güncelleme falan da olabilir belki . Ben hit olarak da sıralama olarak da hiç bir eksi yönlü etkilenme yaşamadım , benzer içerikte ki siteler de de böyle bir durum görmedim kalem gibi hitler sıralamalar hep aynı .
Ek Olarak:
marten adlı üyeden alıntı
google sonuclarin siralamasini belirli araliklarla degistriyor. amaci ise yukardaki arkadasin sitesini ele alalim giydirme oyunlarinda 2.sirada sen girdin 3 dakka takildin o linkte, sonra google degistirdi siralamayi benim sitem suan 2.siraya cikti bi vatandas girdi 1 dakka oynadi cikti. dogal olarak googlda diycekki ilk site aranan kelimeye daha yakin bir sonuc ki kullanici daha fazla zaman geciriyor.
dikkat ettinizmi bilmem analiystic de hemen cikma orani vardir. google bu istatistikleri bosuna tutmuyor.
Ek Olarak:
linki silin ayni yerinize geri gelirsiniz. ama tek bir linkle neden gerilediniz hic bir fikrim yok anlam veremedim
Martene harfiyen katılıyorum . Kalış süreleri , aynı kelimede tekrar aynı siteye giriş sayıları , gösterim/tıklanma oranları gibi bir sürü veri sürekli analiz ediliyor bunlara göre sırlamalara yansıyor.