Site-içi SEO'da olmazsa olmaz, mutlaka doğru yapılması gerekir dediğim 5 altın kural hakkında daha önce blogumda yayın yapmıştım, ancak blogum yeni olduğu için siz değerli WmAracı üyelerine de faydam dokunsun, hem de blogum biraz bilinir olsun istedim.
Kendi gözlemlerim, bilgilerim doğrultusunda yazdığım yazılar ile ilgili olumlu-olumsuz yorumlara açığım, sonuç olarak hepimiz insanız, hata yapabiliriz, yanlış bilebiliriz, ancak ben etkisi denediğim ve onayladığım konularda yazdığımı belirtmek isterim.
Öncelikle yazma gereği duymadığım, en önemli altın kural "özgün ve ziyaretçi odaklı" olmaktan geçiyor. Bu konuda eksiğim yok diyorsanız, işte size altın formüller:
İŞTE 5 ALTIN KURAL (detaylı bilgi almak isteyenler başlıklara tıklayarak sitemi ziyaret edebilirler)
1. Doğru Sayfa Başlıkları (Title) Seçimi
Web sitenizin anasayfa ve alt sayfalarında kullandığınız başlıklar, kullanıcıların yaptığı aramalarla ilgili sonuçlar listelenirken arama motorları tarafından da başlık olarak kullanılır. Bu yüzden SEO açısından doğru başlık seçimi çok önemlidir. Eğer dikkatli bir kullanıcıysanız, Google ve diğer arama motorlarında yaptığınız aramalarda sonuç olarak listelenen sitelerin başlıklarında mutlaka ve mutlaka aradığınız kelimelerin tamamı veya bir kısmı mevcut olduğunu fark etmiş olmalısınız.
2. Doğru Sayfa Açıklamaları (Description) Seçimi
Sayfa başlıklarından sonra gelen en önemli etken sayfa açıklamaları yani description içeriğidir. Aynı sayfa başlıkları gibi sayfa açıklamaları da arama motorları tarafından, kullanıcıların yaptığı aramalarla ilgili sayfaları listelerken kullanılır. Özellikle sayfa başlığı ile uyumlu, özgün ve açıklayıcı, özet şeklinde sayfa açıklamaları, arama sonuçlarındaki organik sıralamanızı yükseltmekte önemli bir rol oynar.
3. Doğru Anahtar Kelimeler (Keywords) Seçimi
Öncelikle şunu belirtmek isterim ki sayfa anahtar kelimeleri benim biraz kafamı karıştırmaya başladı. Google, artık meta keywords taglarına önem vermediğini ve dikkate almadığını resmi olarak açıklamasına rağmen, geçenlerde bir sitemde karşılaştığım olay, beni meta keywords ile ilgili farklı düşüncelere sevk etmeye yetti. Google artık keywords meta tagının içeriğini dikkate almıyor ancak galiba alternatif title yani sayfa başlıkları olarak kullanıyor.
4. H Etiketlerinin (Heading Tags) Önemi
Arama motoru robotlarının (Örnek: Google Bot) sayfa içeriğinde dikkat ettiği önemli bir faktör olan heading tags kullanımı çok önemlidir. Bunun nedeni arama motoru botlarının, kendisine ve kullanıcılara bilgi veren sayfalara değer vermesidir. Bir kitap düşünün; bu kitabın genel bir konusu, alt başlıkları, bu alt başlıklarının içerisinde de alt konu başlıkları şeklinde bir hiyerarşi söz konusudur. İşte arama motorları web site sayfalarını da bu şekilde görmek ister.
5. Grafik – Resim Optimizasyonunun Önemi
Web sitesinde kullanılan grafiklerin optimize edilmiş olması, size bir çok yönden avantaj sağlar. Ancak bunlardan en önemli ikisi ziyaretçi yani kullanıcı ve SEO açısından elde edilen avantajlardır. Kullanıcı açısından, web sitenizi ziyaret edenlerin gereksiz yere grafiklerin yüklenmesini beklememesi ve web sitesini olabildiğince hızlı kullanabilmesi açısından avantajlıdır. SEO açısından ise, arama motorlarının sayfa açılış hızına verdiği değer aşikâr, hatta günümüzde SEO ile ilgili en önemli etkenlerden birisinin de sayfa açılış hızı olduğu düşünülüyor.
Saygılarımla