Deloitte’un yayınladığı “State of the Global Mobile Consumer: Connectivity is core” raporuna göre, Türkiye gelişmekte olan ülkeler arasında yüzde 91’lik oran ile akıllı telefondan internet kullanımının lideri oldu. Raporda Türkiye
Belçika, Fransa, İngiltere, Kanada, ABD gibi gelişmiş ülkeler ile Brezilya, Meksika, Güney Afrika ve Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerin yer aldığı rapora ilişkin olarak Deloitte Türkiye TMT Lideri ve Ortağı Tolga Yaveroğlu şöyle konuştu;
“Aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 15 ülkede üst üste ikincisini düzenlediğimiz mobil kullanıcı anketimiz sayesinde mobil cihaz sahipliği ve kullanımı, internete bağlanma alışkanlıkları, mobil uygulama (app) tüketimi, fiyatlandırma ve faturalamala tercihleri, mobil pazarlama, NFC, 4G/LTE, operatör ve şebeke tercihleri gibi birçok alt başlıkta ülke, operatör ve yıl bazında karşılaştırmalı, sektöre yönelik birçok pratik uygulaması olan, bir veri seti elde etmiş olduk”
Türkiye’de 10 akıllı telefondan 9’u internete bağlı
Önümüzdeki dönemde akıllı telefon satışlarının artması öngörülen raporda, 2013 yılında dünyada 800 milyonun üzerinde akıllı telefon satılarak kullanımda olan toplam akıllı telefon sayısının yılsonunda 2 milyara yaklaşmasının beklendiği ifade ediliyor. Raporda, gelişmiş ülkelerde internete bağlanmak için akıllı telefon kullanım oranı yüzde 79 iken, gelişmekte olan ülkeler sıralamasında Türkiye yüzde 91 kullanım oranıyla ilk sırada yer alıyor. Listede Türkiye’nin yanı sıra Hırvatistan, Güney Afrika ve Brezilya gibi ülkeler bulunuyor.
Mobil şebekelerde veri hızının artmasıyla birlikte 2013 yılında telefonların, internet erişiminde en tercih edilen cihaz olarak bilgisayarları geçeceği ve akıllı telefonların kullanım nedenleri arasında internet erişiminin ses hizmetleri kadar önemli bir yer teşkil ettiği ifade ediliyor. 2013 yılında, akıllı telefonlardaki veri trafiğinin 2011 yılına oranla 5 kat artacağının öngörüldüğü çalışmada, ankete cevap veren her 3 kişiden 1’inin sınırsız internet tarifesi kullandığı ortaya çıkıyor. Türkiye’de ise limitsiz internet paketi olduğunu söyleyen akıllı telefon kullanıcılarının oranı yüzde 16 dolaylarında seyrediyor.
Türkiye’de sınırsız tarifeyle internete bağlanmak için daha yüksek bir aylık ücret ödeyebileceklerini ifade eden kullanıcıların oranı yüzde 24’te kalırken, daha düşük bir ücret karşılığında sadece en çok kullandıkları servislere ya da uygulamalara sınırsız ulaşmak isteyen kullanıcılarının oranı yüzde 33 olarak göze çarpıyor. Bu kullanıcıların sınırsız olarak en çok kullanmak istedikleri hizmet yüzde 78 ile Facebook olarak ön plana çıkarken, bunu sırasıyla e-posta ve YouTube takip ediyor.
.Telefondan internet kullanımında Türkiye ilk sırada
İlgili HaberlerPC pazarındaki düşüş Intel’i de etkiledi(22/01/2013)
Son iki ayda üçüncü sızıntı (15/01/2013)
PC pazarını artık tabletler şekillendiriyor (15/01/2013)
İnternete güven e-devlet kullanımını artırdı [Rapor] (09/01/2013)
Deloitte’un yayınladığı “State of the Global Mobile Consumer: Connectivity is core” raporuna göre, Türkiye gelişmekte olan ülkeler arasında yüzde 91’lik oran ile akıllı telefondan internet kullanımının lideri oldu. Raporda Türkiye
17/01/2013
Belçika, Fransa, İngiltere, Kanada, ABD gibi gelişmiş ülkeler ile Brezilya, Meksika, Güney Afrika ve Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerin yer aldığı rapora ilişkin olarak Deloitte Türkiye TMT Lideri ve Ortağı Tolga Yaveroğlu şöyle konuştu;
“Aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 15 ülkede üst üste ikincisini düzenlediğimiz mobil kullanıcı anketimiz sayesinde mobil cihaz sahipliği ve kullanımı, internete bağlanma alışkanlıkları, mobil uygulama (app) tüketimi, fiyatlandırma ve faturalamala tercihleri, mobil pazarlama, NFC, 4G/LTE, operatör ve şebeke tercihleri gibi birçok alt başlıkta ülke, operatör ve yıl bazında karşılaştırmalı, sektöre yönelik birçok pratik uygulaması olan, bir veri seti elde etmiş olduk”
Türkiye’de 10 akıllı telefondan 9’u internete bağlı
Önümüzdeki dönemde akıllı telefon satışlarının artması öngörülen raporda, 2013 yılında dünyada 800 milyonun üzerinde akıllı telefon satılarak kullanımda olan toplam akıllı telefon sayısının yılsonunda 2 milyara yaklaşmasının beklendiği ifade ediliyor. Raporda, gelişmiş ülkelerde internete bağlanmak için akıllı telefon kullanım oranı yüzde 79 iken, gelişmekte olan ülkeler sıralamasında Türkiye yüzde 91 kullanım oranıyla ilk sırada yer alıyor. Listede Türkiye’nin yanı sıra Hırvatistan, Güney Afrika ve Brezilya gibi ülkeler bulunuyor.
Mobil şebekelerde veri hızının artmasıyla birlikte 2013 yılında telefonların, internet erişiminde en tercih edilen cihaz olarak bilgisayarları geçeceği ve akıllı telefonların kullanım nedenleri arasında internet erişiminin ses hizmetleri kadar önemli bir yer teşkil ettiği ifade ediliyor. 2013 yılında, akıllı telefonlardaki veri trafiğinin 2011 yılına oranla 5 kat artacağının öngörüldüğü çalışmada, ankete cevap veren her 3 kişiden 1’inin sınırsız internet tarifesi kullandığı ortaya çıkıyor. Türkiye’de ise limitsiz internet paketi olduğunu söyleyen akıllı telefon kullanıcılarının oranı yüzde 16 dolaylarında seyrediyor.
Türkiye’de sınırsız tarifeyle internete bağlanmak için daha yüksek bir aylık ücret ödeyebileceklerini ifade eden kullanıcıların oranı yüzde 24’te kalırken, daha düşük bir ücret karşılığında sadece en çok kullandıkları servislere ya da uygulamalara sınırsız ulaşmak isteyen kullanıcılarının oranı yüzde 33 olarak göze çarpıyor. Bu kullanıcıların sınırsız olarak en çok kullanmak istedikleri hizmet yüzde 78 ile Facebook olarak ön plana çıkarken, bunu sırasıyla e-posta ve YouTube takip ediyor.
Tablet kullanımı 4 yılda 2 kat artacak
Tablet, piyasalara girdiği andan itibaren satışlarını katlayarak sürdürüyor ve mobil cihazlar arasında ilk bir milyon adedi en hızlı satılan ürün özelliğini taşıyor. Günümüzde ABD, Kanada, İngiltere ve Fransa gibi gelişmiş olan ülkelerde tablet kullanım veya erişime sahip olma oranı yüzde 15 iken; Brezilya, Güney Afrika, Meksika gibi gelişmekte olan ülkelerde bu oran yüzde 19 olarak karşımıza çıkıyor. Gelişmekte olan bu kategori içinde bulunan Türkiye’de tablet kullanım oranı ise yüzde 13′te kaldı.
Dünyada tablet satışları 2012 yılı itibariyle 120 milyon dolaylarında seyrederken, bu oranın 2016’ya kadar ikiye katlanarak 250 milyona ulaşması bekleniyor. Tabletlerin, kullanıcıların hayatlarında daha fazla yer alacak olmasının en büyük nedeni ise fiyatlarının daha karşılanabilir olacak olması. Önümüzdeki 12 ay içerisinde, Türkiye’deki mobil kullanıcılarının yüzde 35’i yeni bir akıllı telefona sahip olmak isterken, bu oran tablet sahibi olmak isteyenlerde yüzde 37.
Ülkemizde tüketiciler arasında bir sonraki mobil cihazını alabilmek için diğer harcamalarında kısıntıya gidebileceğini söyleyenlerin oranı yüzde 50. Kısıntıya gidilebilecek tüketim alanlarının başında ise giyim ve eğlence aktiviteleri geliyor. Akıllı telefon ve tabletlerin kullanımı, genellikle genç nüfus arasında yaygın. Rapora göre dünyada en fazla akıllı telefon 18-24 yaş aralığı arasında mevcutken; tablet kullanımının en yaygın olduğu yaş aralıkları ise 18 – 24 ve 25 – 34 olarak karşımıza çıkıyor. Türkiye’de ise 25-34 yaş grubu yüzde 50 sahip olma oranı ile akıllı telefon yoğunluğunun en fazla olduğu kesim olarak dikkat çekiyor.
Film ve video izlemek birinci tercih
Raporda öne çıkan bir diğer bulgu da Türkiye’de neredeyse her 10 kullanıcıdan 2’si, birden fazla akıllı telefona sahipken, bu oranın tabletlerde yüzde 5’te kalması oldu. Akıllı telefon ve tablet kullanıcıları arasında tercih edilen medya üyelik hizmetleri arasında ilk sırada film ve video servisleri gelirken, ikinci sırada online gazete aboneliği, üçüncü sırada ise online müzik servisleri yer alıyor. Video tüketimi tabletlerde her ne kadar yüksek olsa da tabletlerin televizyonların yerini alması beklenmiyor.
Rapora göre, tüketicilerin kullandıkları operatörü değiştirme sebepleri başında konuşma ve mesajlaşma tarifeleri geliyor. Konuşmalarda operatörlerin çekim gücü ise ikinci sebep olarak yer alırken, müşteri desteği, internet tarifesinin fiyatı, mağazalardaki müşteri desteği de operatör değiştirme sebepleri arasında. Türkiye’de de kullanıcıların yüzde 50’si mevcut operatöründen ayrılma nedenlerinin en başında konuşma ve mesajlaşma tarifelerinin yüksek oluşunun bulunduğunu ifade ediyor. Öte yandan Türkiye’de akıllı telefon kullanıcıları arasında operatör tercih etme nedenleri içinde en önemli ikinci unsur olarak “internet erişimi için şebeke kalitesi” göze çarpıyor.
LTE yaygınlaşacak
Geçtiğimiz Kasım ayında, 48 ülkede 100’e yakın mobil operatörün, sahip oldukları radyo frekansında daha çok veri trafiği sağlama amacıyla LTE teknolojisini kullanmaya başladığı belirtilen raporda, ilk yıl için yapılan birkaç yüz milyon ile bir milyar dolar arasında değişen bu yatırımların, HSPA+ teknolojisi yatırımlarını 3’e katlayacak nitelikte olduğu vurgulanıyor. Teorik olarak HSPA+ teknolojisinden yaklaşık 5 kat daha hızlı olan LTE teknolojisinin esas faydası hızdan ziyade mobil frekansları daha verimli kullanabilme özelliği. Mobil operatörlerin sahip olduğu bir birim frekansta HSPA+ teknolojisine oranla 2 ila 5 kat daha fazla veri trafiği taşıma özelliği olan LTE şebekeleri, veri trafiğinin büyük bir bölümünü üzerine alarak, mevcut 3G şebekelerinin daha kaliteli ve kesintisiz ses hizmeti sağlayabilmesi için rahatlatılmasına olanak sağlıyor.
Rapora baz teşkil eden anket çalışmasında Türkiye’de mobil kullanıcılar hakkında elde edilen bulgulardan seçilmiş diğer bazı başlıklar ise şu şekilde:
• En çok kullanılan akıllı telefon üreticileri sırasıyla Nokia, Samsung ve Apple. Akıllı telefon satın alırken ilk sırada yer alan karar faktörü “telefonun markası”.
• Faturalı hat sahiplerinin yüzde 57′si, aylık faturalarının son 12 ay içinde en azından bir kere beklediğinden daha yüksek geldiğini belirtiyor.
• Kullanıcıların yüzde 76′sı aylık ödemeleri için üst sınır getiren bir hizmet ile ilgileneceğini ifade ediyor.
• Akıllı telefon kullanıcıları, ayda ortalama cep telefonu hizmetleri için standard mobil telefon sahiplerine oranla yüzde 60 daha fazla para harcıyor.
• Apple iOS kullanıcıların ortalama aylık mobil servis harcamaları, Android kullanıcılarının iki katı.
• Tablet kullanıcıları, mobil uygulamalar için akıllı telefon kullanıcılarına oranla ayda yüzde 36 daha fazla para harcıyor.
• Tablet satın alan laptop sahiplerinin yüzde 47’si, tablet edindikten sonra laptop’larını daha az kullanmaya başladıklarını ifade ediyor.
• Akıllı telefon kullanıcılarının yüzde 74‘ü evde internete Wi-Fi ile bağlanıyor, yüzde 68′i de dışarıdayken ücretsiz Wi-Fi hizmeti varsa bundan yararlanmaya çalışıyor.
• Mobil genişbant Türkiye’de en çok evlerde (mobil halde değilken) kullanılıyor.
• Kullanıcıların yüzde 75’i bir sonraki telefonunda NFC özelliği olması ile ilgileniyor.
Alıntıdı: http://yahoyt.com/h/14882/telefondan-internet-kullaniminda-turkiye-ilk-sirada-