SEO hakkında insanlar arasında çok bilinen yanlışlar çok karşılaşılan bir durum. Çok doğru diye bilenen SEO kuralları, aslında doğru çıkmayabiliyor. SEO’da %100 doğru diye birşey yoktur. SEO sadece 3 5 tane kritere göre çalışmamaktadır. 200′den fazla kriteri olan çok karışık bir algoritma ile çalışmaktadır. Zaten 10 tane kritere göre çalışsa herkes 1. sayda olması gerekiyordu.
Sizin için sık yapılan 10 SEO Hatası’nı inceleyeceğim.
1.Yinelenen İçerik ( Duplicate Content)Google’ın çok değer verdiği bir kriter olan yinelenen yani kopya içerik, gün geçtikçe daha da önemini arttırmaktadır. Bundan uzak durmak için yazılarınızın tamamının kopya olmaması ve kopyalanan içeriğin kendi cümlelerinizle tekrardan yazılması gerekmektedir. SEO için doğallık çok önemli olduğundan, yazdığınız yazılar orijinal olması gerekmektedir.
Bloglarda yapılan Duplicate Content hataları ;
xyz.com/web-tasarim
xyz.com/etiket/web-tasarim >>
Google ikisini de başılığı aynı ve açıklamaları farklı değilse duplicate content olarak görüyor.
Bunun kontrolü için Site Yöneticisi Araçları – Google aracılığıyla kontrolünü rahatlıkla yapabilirsiniz.
2. Link Satın AlmaLink satın alma yolu yıllardır süregelen bir SEO çalışmasıdır. Eskiden çok değerli olan bu yöntem artık yerini Doğal Organik link alımına bırakmıştır. Tek tuşla alınmış yüzlerce backlink yararı hiç olmayacağı gibi telafi edilemeyen zararlar açacaktır. Özellikle yeni domainli sitelerin filtreye girmesine ve sıra kaybetmesine yol açacaktır.
En zararlı Backlink ÇeşitleriTek tuşla alınmış 1000′lerce wiki backlink ( Hiçbir yararı yoktur, sıra kaybı yaşatacaktır.)
Aynı şekilde alınan yorum backlinkleri, link tarlalarından alınan backlinklerin hepsinin SEO açısından zararı bulunmaktadır.
3. PageRank ÇılgınlığıPageRank Google’ın söyledeiği gini “Pagerank 200 kriterden sadece biridir” . Açıklaması ise SEO‘ya etkisi %1 den daha az olmaktadır. Pagerank elbette etkilidir ama sadece PageRank kasarak 1. sayfaya çıkmak hayalden başka birşey değildir. Sadece bir kritere saplanıp kalmak zaman kaybından başka bir şey değildir.
4. Başlık SeçimiBaşlık seçiminde dikkat edilmesi gereken, anahtar kelimenin başlıkta geçmesi ve çok uzun olmaması. Edebiyat derslerimizde kompozisyon yazarken dikkat ettiğimiz öz , kısa + popüler ve ilgi çekici başlık kuralını yerleştirmemiz gerekiyor. Başlığı seçerken arama yapan kişilerin bulacağı şekilde yani Google önerileri dikkate alınarak başlık seçilmesi gerekmektedir. En çok hangi kelime aranıyor merak ediyorsanız Google Anahtar Kelime Aracı‘nı kullanabilirsiniz.
5. Hosting SeçimiYeni başlanan bir web site projesi için hosting nedense dikkat edilmez. SEO kriterleri arasında adı çok az geçmektedir. Bence web site açılış hızı ve hosting kalitesi çok önemlidir. Kendimden örnek vermem gerekirse SEO çalışması yaptığım bir siteyi ilgili anahtar kelimede 1.sıraya taşımam rağmen hosting sıkıntısı yüzünden sıra kaybetti ve hala bunun cezasını çekmektedir. Ucuz olsun nasıl olursa olsun mantığıyla veya free hosting servisleriyle SEO açısından başarılı olmak çok zordur. Lokasyonın ise sunucu hızı kadar SEO’ya etkisi olduğunu düşünmüyorum.
Hosting Seçerken Dikkat edilmesi gerekenler;Sunucu uptime %99 olması gerekmektedir.
Sunucu veri aktarma hızı çok iyi olması gerekir.
Sunucu VPS ya da Dedicated seçilmesi ram kullanım açısından önemlidir. Shared hostinglerde aşırı page load ile suspend riski bulunmaktadır.
Sunucu sağlayıcının canlı yardımı çok iyi olmalı ki bir sorunla karşılaşılınca hemen çözülsün.
Sunucunun kötü amaçlı saldırılara karşı firewall’u olması gerekiyor.
6. ALT Tagının UnutulmasıBir konu yazarken meta başlık ve açıklamaları ne kadar önemliyse konu veya sitedeki resimlerin açıklaması da o kadar önemlidir.
Bir resmin ismi resim1.jpg veya ankara.jpg olması mı daha yararlıdır. Aynı şekilde resmin başlığı ve alt tagı da yerleştirildiğinde Google resmi tanıyacak ve resmi ona göre sıralamaya sokacaktır. Resimlerden gelen hiti göz ardı etmemek ve SEO’ya uygunluk açısından resim alt tagı’nı unutmamaız gerekmektedir.
7. Anahtar Kelime Çokluğu Web site başlık seçerken anahtar kelimelerle doldurularak SEO yapıldığı zanneden hala çok kişi bulunmaktadır. Anahtar kelime ne kadar çoğalırsa rekabet o kadar artacağı unutulmamalıdır. Tüm anahtar kelimelerde başarı çok zordur. Bunların yanında site anasayfasının en üstüne gizlenmiş veya yazı ile anahtar kelimeleri girmek, anasayfa footer kısmının altını anahtar kelime ile doldurmanın SEO’ya herhangi bir faydası yoktur. SEO’ya yararı olmadığı gibi görünüm olarak da kötü gözüküyor ve ziyaretçileri kaçırmaktadır.
8. Adwords Reklamları ile Üst Sıralara ÇıkılabileceğiGoogle Adwords elbette site hitleri ve satışları için çok etkili bir yöntemdir. Fakat para ödediğiniz süre içinde sizi arama sonuçlarının en üstünde tutacaktır. Google Adwords’un SEO ya etkisi Google’ın da söylediği gibi yoktur. Ücretli yaptırılan SEO çalışması her zaman adwords’den daha etkili ve ekonomiktir. Onun için Adwords’un yanında SEO çalışması yapılması şarttır.
9. %100 ve Tek Bir SEO Doğrusu YokturYazımın başında da bahsettiğim üzere SEO 5- 10 kritere bağlı olarak değil çok daha kompleks ve değişken bir yapısı vardır. Google artık güncellemeleri çok sık yapmaktadır. Günlük sıra değişimi ve aylık algoritma değişimi olmaktadır. Geçen ay doğru olan SEO kriteri bu ay doğru olmayabilir. SEO’da başarı için bu değişken yapıyı sıkı takip edip ona göre önlemimizi almak gerekmektedir.
10. SEO’yu Düzgün Yapmamak SEO için tek bir doğru olmadığı gibi genel doğrularda bulunmaktadır. Bunların en temel olanları özgün yazı girilmesi, 400 karakterden az yazı girilmemesi, kırık link bulundurmamak, site haritasını güncellemek ve oluşturmak gibi temel kriterleri yerine getirmeden SEO’da başarıya ulaşmak zordur. Güncel yerli ve yabancu SEO bloglarını takip etmeli ve algoritmayı oluşturan Google çalışanlarının yazılarını dikkate almak gerekir. Mesala düzenli güncellenen blogu olan Matt Cutts‘ı takip etmekte yarar olduğunu düşünüyorum.
Kaynak: http://www.webtalist.com/sik-yapilan-10-seo-hatasi/