Google gibi düşünmek çoğu zaman başarıya giden yolun ve arama sonuç sıralamalarında bir üst sıraya çıkmanın anahtarı olduğu için, Google’ın hangi kriterleri göz önünde bulundurduğu üzerine kafa yormak ve bu kriterlerle ilgili gereken çalışmaları yapmak akıllıca bir tercih olacaktır.
Bilindiği üzere hali hazırda 200′den fazla kriterin ve etkenin Google tarafından değerlendirildiği tahmin ediliyor. En önemli ve değerli görülen kriterler ise şu şekilde başlıca listelenebilir:
1- Domain
Matt Cutts burada yayınladığı videoda domain yaşını değerlendirdiklerini, ancak çok da ciddi bir fark oluşturmadığını ifade etmiş. Aynı zamanda anahtar kelimenin domain içinde geçmesi de SERP sonuçlarında söz konusu anahtar kelimeyle alakalı olduğunuz izlenimini hem kullanıcı, hem de Google botları nezdinde uyandırabilir. Ayrıca WHOIS bilgilerinin düzenlenmesi de kurumsal siteler için mutlaka önemlidir.
2- Anahtar kelime
URL, title, header, meta description ve meta keyword alanlarında anahtar kelime mutlaka yer almalı. Ayrıca h3-h2-h1 gibi başlıklarda da keyword kullanımı sıralamada fark oluşturmaya yardımcı olabilir. Yazı içerisinde anahtar kelime yoğunluğunun çok oluşu da yine bir anlam ifade edebilir.
3- Güncel içerik
Caffeine güncellemesinden sonra updated, yani güncellenmiş içeriklere olan önem artmış bulunuyor. Dolayısıyla sürekli güncel siteler (haber siteleri gibi) sıralamada daha önde boy göstermeye başladı. İçeriğin ne zaman yayınlandığı da artık ciddi bir etken.
4- Arayüz
Sayfa yüklenme hızı, site içi navigasyon, resimler için “alt” etiketi kullanımı, aşırı link çıkışı gibi detaylara mutlaka özen gösterilmeli. Mümkün olduğunca 404 hatası veren kırık linkler düzeltilmeli.
5- Sosyal medya
Bu sayfada Twitter’da yapılan çalışmaların Google SERP’i etkilediği kanıtlanmış. Dolayısıyla artık sosyal medyada aktif olarak yer almak sıralama sonuçlarında bir üst sıraya yükselmenize olanak tanıyabilir.
Kaynak: http://backlinkmag.com/googleda-yukselmeye-etki-eden-5-faktor/