Kullanının 3D televizyonlara ilgisi önümüzdeki yıl en az ikiye katlanacak.

Futuresource Consulting adlı pazar araştırma şirketine göre bu yıl sonunda dünya genelinde 4 milyon 3DTV satılmış olacak. Bu rakam önümüzdeki yıl sadece ABD’de 5 milyona, Avrupa’da ise 3 milyona çıkacak. Yani önümüzdeki yıl ABD ve Avrupa’da toplam en az 8 milyon 3DTV satılacak. Şöyle bir geriye baktığımızda kullanıcının HDTV teknolojisini kabullenmesi bile bu kadar kısa sürmemişti.

Diğer taraftan yongasetlerinin fiyatları nispeten düştüğü için artık üreticiler de hem televizyonlara 3D yongaları cihazlara daha rahatlıkla entegre edebiliyorlar, hem de kar marjlarını arttırabiliyorlar.

Toshiba’nın yeni 12″ ekranlı Regza 20GL1 gözlüksüz 3DTV‘lerini lanse etmesi dolayısıyla bazı tüketiciler halihazırdaki teknolojiye para harcamaktan vazgeçebilir, ancak ancak gözlüksüz 3D televizyonların seri üretime geçmesi için en az üç yıl, tüketici pazarında kabul görecek fiyatlara düşmesi için de en az altı-yedi yıl geçmesi gerekiyor.

Diğer taraftan Futuresource tarafından yapılan araştırma gerçeği yansıtmayabilir. Geçtiğimiz Eylül ayında Deloitte adlı uluslararası mali danışmanlık ve risk yönetimi firması tarafından yapılan bir araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 83′ü, 3D teknolojisinin yeni bir televizyon almak için yeterli sebep olmadığı görüşünde. Görüşülen markaların yüzde 60′ı da ürünlerine 3D özelliği katmak için fazladan para ödemeyeceklerini söylüyor. Deloitte’e göre görüşülen kişilerin %31′i de 3D teknolojisinin, televizyonun sunduğu eğlence deneyimini arttırmayı başaramadığını düşünüyor.

Bu iki ters çalışmanın sunduğu veriler ne olursa olsun, 3D teknolojisi pazara her yönden hücum ediyor. Samsung, Panasonic, Vizio, Sony gibi önemli TV üreticileri ürünlerine 3D özelliklerini katıyorlar. Sony ayrıca oyun geliştiricilerin PlayStation 3 için 3D oyunlar üretmelerini yüreklendirecek şekilde bu teknolojiye destek veriyor. Bildiğiniz gibi PlayStation 3D Blu-ray görüntüye destek veriyor.

Kısacası araştırma şirketleri isteseler de, istemeseler de, 3D teknolojisi televizyon pazarına giriyor.

Kaynak: HWM