3G'den sonra daha üstün bir teknolojiye sahip olan 4G ile ülkemiz yakında tanışacak. 4G, 3G'den daha gelişmiş bir versiyon olmayıp daha geniş bir bant genişliği yapısına sahip bir teknolojidir. 3G'ye göre daha hızlı ve daha iyi bir alt yapı sağlayan 4G çok daha hızlı içerik indirme ve video izleme gibi olanakları da bizlere sunuyor. 3G bize adsl bağlantısı sunarken, 4G ise bize fiber tarzında bir internet performansı sunuyor. 4G bir kaç Avrupa ülkesi ve ABD'de kullanılmaya başlanmasına rağmen hemen hemen tüm ülkeler tarafında kullanımamakta ve daha yavaş kullanılmaya baaşlanmaktadır.
Türkiye'de de Turkcell Gsm şirketi tarafından labaratuvar ortamında testi yapılan 4G tam olarak 900 megabite kadar dayanmış durumda. Çok ciddi bir hıza rekoruna sahip olduğu görülmüştür. 900 megabite dünya rekorları arasında görülürken ülkemizde bu konu hakkında çeşitli çalışmalar var. Somut örnek verecek olursak 900 megabit inanılmaz bir hız olduğundan cep telefonumuzla, tabletimizle veya bilgisayarımızla 2 gigabytelık bir filmi 50 megabit hızda 160 saniyede indirirken, 900 megabitte tam 18 saniyede indirebiliyoruz. Bununla birlikte 4G teknolojisiyle 4G'nin çektiği alanlar da cep telefonumuz ile hızlı download ve upload yapma ikmanıda bize 4G tarafından sunulan bir diğer özellik.
Ek Olarak: Son zamanlarda artık çok sık kullanılmıyor olsa da hala günümüzde devamını sürdüren bir internet prensibi olan Web 2.0 internetin sadece bilgi kutusu olma formundan çıkıp tam olarak online alana yayılmasıdır. Web 1.0 ya da Web diye tabir edeceğimiz internet düzeninde sadece internetsiteleri kullanıcılarına bir şeyler sunuyorlardı. Bu da dolayısıyla tek tarafın aktarımına neden oluyordu. Web 2.0 ile birlikte ise sadece sahiplerin değil ayrıca kullanıcılarının da söz hakkı sahibi olduğu bir web düzeni meydana gelmeye başladı, bu prensibin adına da Web 2.0 denildi. Web 2.0 terimi ilk olarak 2004 yılında O’Reilly Media tarafından kullanıldı. Daha sonra ki yapılan konferansta da Tim O’Reilly tarafından Web 2.0’ın prensipleri açıklandı.
Bu açıklamaların ardından da elbette Web’in yani internet dünyasının yeni nesli temsil eden platformları büyük birer hızla yayılmaya başladı. Günümüzde sosyal medya olarak tanımlayabileceğimiz içerik unsurunu kullanıcıların oluşturduğu medya organları da elbette birer Web 2.0 örneğidir. Web 2.0 şuanda tüm platformların dikkate alması gereken, kullanıcı kazanmak ve interneti tek taraflılıktan kurtarıp bir ortam haline getiren prensip olma kararlılığını devam ettiriyor. Önümüzde ki uzun yıllar boyunca da birçok meydana gelen platform Web 2.0 kriterleri eşiğinde kendini internete sunacak gibi görünüyor.
Kaynak: http://www.seogurusu.com/2013/09/4g-hzla-yaklasyor.html#.Uib7Uzb0GvQ