Facebook son zamandaki atılımları ile kendinden sıkça söz ettiriyor. Medya ve kanalların sosyal medyadaki gücünü arttırmak için iki yeni aracı duyurdu. Son zamanlarda TV 'de özellikle twitter'ın paylaşım gücünü ortaya çıkarmak için çeşitli program ve dizilerde sıkça ara ara uyarılara rastlamışsınızdır. Genellikle hastag üzerinden yapılır, bu çağrışımlar. Facebook da bu furyanın gerisinde kalmaktan yana değil. Twitter'ı takip ederek, gerçek zamanlı etkileşimleri Tv'ye taşımayı hedefliyor.

Twitter bu konuda çok yoğun çalışmalar yapmakta TV'den çok iyi bir şekilde beslenmekte.

- Popüler Tv programlarında tweet akışı
- Etkileşimlerin anlık yansımaları
- Tv reklamlarından yararlanan çalışmalar
- En önemli artı ise reytinglere yansıyan pozitif etki

Facebook'ta tam bu noktada TV network'ü ve ağları için iki yeni API'sini duyurdu. “Keyword Insights” ve “Public Feed” adını taşıyan bu iki API ile TV kanalları gerçek zamanlı Facebook etkileşimlerini yayınlarına taşıyacaklar. Facebook bildirisinde, istatistiki verileri de paylaştı. Bu verilerden yola çıkara neden Tv'ye ağırlık vermek istediklerini anlayabiliriz. Aşağıdaki incelerseniz, akşam 8 ile 11 saatleri arasında yayınlanan prime time programları sırasında 88 ile 100 milyon ABD’li Facebook kullanıcısı sitede online oluyor. Önemli canlı etkinlikler sırasında Facebook’taki paylaşım, beğeni ve yorumlarla oluşan etkileşimleri de açıklayan sosyal medya devi Super Bowl sırasında bu etkileşim sayısının 245 milyon olduğunu söyleyerek diğer etkinliklerden örnekler veriyor.

Facebook ilk etapta bu iki yeni aracı CNN, BuzzFeed, NBC ve Slate gibi sınırlı sayıda iş ortağına sunmayı planlıyor.



Kaynak: http://www.seogurusu.com/2013/09/facebooktan-sosyal-tv-hamlesi.html