Filmlerde çok kullanılır 25. kare, neredeyse her filmde, her dizide, her reklamda, her objede sadece medyatik teknolojilerde yayınlanmıyor bunlar dışarıda gördüğünüz reklam amaçlı yapılmış bir oymalı taşın içinde bile bunlar olabiliyor. Tarihi eser olarak bildiklerimizde bile anlayamadığımız şekilde sübliminal mesajlar geçiyor.
Bir film izlediğinizi düşünün adamı boydan bir şekilde görebiliyorsunuz ama sadece belli bir kısmını görebilirsiniz. Yani demek istediğim adamın yüzüne bakarsanız karın bölgesine kadar rahatlıkla görebilirsiniz ama aşağısı bulanıktır ve ne yaptığını algılayamazsınız, işte bunu düşünen akıllı teknolojik adamlar sen üstte odaklanmışken altta bir şeyleri ekrana getirip beyine farklı görüntüler izletir, sen anlamazsın ama beynin yanılmaz.
Bir yaşanmış örnek verecek olursak belki de bildiğiniz duyduğunuz bir konudur. Bir bayan sinemaya gider film izler canı birden kola ister ama bu sırada ekranda bir yansıma görür ve yönetime şikayet eder. Dava açılır ve film izlenmeye başlar yavaş yavaş izlenir ve yazı ortaya çıkar -tam olarak hangi marka olduğunu hatırlayamıyorum- filme yasak getirilir cola markasına tazminat ödetirler ve bayan hisselerinin yarısını alacak kadar tazminat alır şirketten.
Böyle olaylar çok var çocukken izlediğimiz çizgi filmlerde çokça kullanıldı Türkiye de bu yöntem dizilerde, filmlerde, ve çizgi filmlerde 1988 yılından beridir kullanılıyor. Videoyu izlediğinizde daha anlayacaksınız;
Bu yöntem ile beyinleri erken yaşta yıkayıp kendi taraflarına çekmek, dünyayı kendilerinin yönetmelerini istemektedirler. Dövüş Klübü'ne (The Fight Clup) bakacak olursak bir çok mesaj barındırıyor.
Moderniteye karşı çıkarak :
“Gün gelir sahip olduklarınız, size sahip olmaya başlar”
“Her şeyi kontrol etmeyi bırak ve rahat ol…”
“Nefret ettiğiniz işlerde çalışıp gereksiz şeyler alıyorsunuz.”
“Seyrettiğiniz reklâmlar yüzünden araba ve kıyafet değiştiriyorsunuz.”
“Sizler paranız kadar iyisiniz.”
“Siz işiniz değilsiniz…”
“Bindiğiniz araba değilsiniz.”
“Kredi kartlarınızın limiti değilsiniz” diyordu.
Dövüş Klübünde şuralarda mesajlar geçiyor;
06:02= elinde sigara olan Brad Pitt resmi,
31:07 = cinsel öğeler erkek cinsel organı,
31:14 = cinsel öğeler,
46:41 =cinsel öğeler,
49:09 = cinsel öğeler,
50:42 ile 50:52 = çocuk ****osu mesajları…
02:10:39= Film bitiyor binalar yıkılıyor ve yine erkek cinsel organı filmin finali olarak 25. karede yer alıyor.
Şimdi, “Dünyanın bu güne kadar gelmiş geçmiş en iyi film ödülüne lâyık görülen bu filmdeki 25. kareleri yakalayabilmek ve filmdeki her saniyeyi kare kare izleyebilmek için önce ;
1. Filmi bilgisayarınıza kaydedin.
2. Mediaplayer ile izlerken film sahnelerini 1/16 “Slow / yavaş” izleme modunda.
3. “klcodec” ile izlerken alttaki ok işaretlerinden “Decrease Speed”e üç kez tıklayıp filmi en yavaş haline getirmeniz gerekmektedir. Böylece her saniyeyi yaklaşık 5 saniyede izleyecek ve her kareyi tek-tek yakalayabileceksiniz.
Sizler, televizyonlarınızın karşısında uyumaya devam eden ruhlar, koltuğunuza oturup en sevdiğiniz dizi ya da filmleriniz yayına başlarken : “BU FİLMDE / DİZİDE SANAL REKLÂM UYGULANMAKTADIR” uyarısını görmediğinizi söyleyebilir misiniz?
Peki, ne demek “Sanal Reklam?”
Sanayi Bakanlığına göre sanal reklamın tarifi aşağıdaki gibi;
"Sanal reklam; hukuken kullanımı meşru görüntülerin, canlı veya banttan bilgisayar marifeti ile manipülasyonu ve söz konusu görüntülerde yer alan muhtelif unsurları reklam amacı ile hâlihazırda kullanılan veya ileride geliştirilecek teknolojiler vasıtasıyla oyun sahası ve çevresi üzerine düşürülen tüm görüntüleridir.”
Televizyonda izlediğimiz pek çok dizide ya da filmde ya marka yerleştirme ya da sanal reklam uygulamaları ile karşılaşıyoruz. Bir dönem gişe rekorları kıran “Kurtlar Vadisi Irak” filmini hatırlayın. Film başlarken “Bu filmde sanal reklam uygulaması yapılmaktadır” uyarısı vardı. Ekranda bir ovada yol alan otomobili izlerken birden bir mimarlık firmasının reklam tabelası ve bir apartman beliriveriyor. Kerpiç evlerin üstüne getirilmek istenmiş ama başarılı olunamadığı için ortalık yerde duran uydu antenleri reklamları ve uyarı tabelalarının altında beliriveren markalar…
O halde en can alıcı soru şu; niçin sanal reklam? Çünkü bilinçaltına telkin göndermenin en iyi yolu.
Konu Linki