Günümüzde çoğu marka, sosyal medyanın büyük bir gücünün olduğunu ve sosyal medya kullanımın artmasıyla kısa zaman geniş kitlelere ulaşılabildiğini farketti. Buna bağlı olarakta firmalar yaptıkları projelerinin tanıtımlarında ilk hedef olarak sosyal medyayı görüyorlar. Firmalar projeleri ile ilgili bir çalışma yapacakları zaman düşünce yapılarını sosyal medyaya göre oluşturuyorlar. Örneğin; Kullanıcıların ilgisini çekmek için neler yapılabilir? Kitle nasıl kısa sürede yakalanabilir? gibi soruların cevaplarını arıyorlar.
Sosyal medya deyince aklımıza en çok kullanılan sosyal ağlardan Facebook, Twitter, Google Plus geliyor. Bu oluşumlar marka, kurum ve kuruluşlar tarafından da hedeflerinde ilk sırlarda yer alıyorlar. Gelelim işin bir diğer boyutuna. Kampanyalarda kullanılan ünlü sanatçıların çalışmaları veya kurumların ürünleri, yetkisi olmayan farklı kişiler tarafından kazanç amaçlı kullandıldığında ve ilgili mecralarda bu durum tespit edildiğinde yaptırımlar söz konusu. Özetle diyebiliriz ki Facebook, Twitter, Youtube bildirimlere bağlı olarak iş birliği içinde izinsiz kullanılan ürünlere ya da çalışmalara karşı savaş açtılar.
Özellikle Facebook'da resmi hesapların dışında açılan facebook fan sayfalarının veya profillerinin, marka sahipleri tarafından facebook'a telif hakkı bildirimi gönderilmesine bağlı olarak kısa bir zaman içerisinde prosedürü uyguladığını görebiliyoruz. Bunlara örnek verecek olursak Acun Medyanın yaptığı programlarına dair Facebook ve Twitter'da resmi hesaplarının dışında kazanç amacı güden kişi/kişiler tarafından kesinlikle paylaşım yapılamıyor. Aynı şekilde Tv kanallarının açısından dizilerin, müzik yapımcılarının da bu konuda yaptırım uygulaması ön planda. Yine bir başka örnek geçtiğimiz haftalarda konu olan dizi-mag yabancı dizi platformunun kapatılması. Digitürk tarafından yapılan çalışmalar sonucu telif hakları nedeniyle dizi-mag'ın yayın hayatına son verildi.
Yaşanan bu olayları genel olarak toparlayacak olursak kazanç amacı güden kişiler tarafından markaların izinsiz kullanması artık tamamen risk ve çalışmaların boşa gideceği anlamına geliyor.
Hatırlatmak gerekiyor ki internet ortamından para kazanmak isteyenlerin telif hakları konusunda dikkatli olmalarında fayda var. Aksi taktirde bir gün marka sahipleri avukatla kapınızı çalabilirler :)
Kaynak: http://www.hostbul.net/blog/198/sosyal-medyada-telif-hakki-savasi#.UrYLFNJdU80