lostyazilim
tr.link

Google’ı Dünya Devi Yapan 10 Prensip

4 Mesajlar 967 Okunma
acebozum
tr.link

Sistemim Sistemim WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 07.12.2012
  • Yaş/Cinsiyet 44 / E
  • Meslek Reklam
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad ** **
  • Mesajlar 13
  • Beğeniler 0 / 0
  • Ticaret 0, (%0)
Arama Motoru Google, yeni kurulduğu senelerde 10 başlık altında prensiplerini belirlemiş ve tüm hedeflerini benimsediği bu kurallar çerçevesinde ilerletmiş. Hala zaman zaman bu listeye bakarak prensiplerinden ödün vermemeleri gerektiğini kontrol ettiklerini dile getiriyor ve bu prensiplerin hep korunması gerektiğine inanıyorlar.

Peki, nedir bu prensipler?
Gelin birlikte bu prensiplere bir göz atalım.

1.Başarının anahtarı olarak kullanıcıya hizmet vermeye odaklanmak
Diğer bir tabirle “Müşteri Odaklılık”, bu prensibin ana ilkesi kullanıcıdır. Google, tüm projelerinin kullanıcı merkezli olması gerektiğini savunuyor ve işlerini bu doğrultuda yapıyorlar. Bir hizmet sunarken kar amacından daha çok, bunun müşteriye en iyi kalitede sunulmasının önemli olduğunu vurguluyor. Web sitelerinin sade ve basit olması ile hıza, reklamlarının dikkati dağıtmayan ve alakalı içerikli olması ile amaca, yeni bir proje geliştirdiklerinde ise farklı bir fikir akla getirmeyerek kusursuzluğa odaklanıyorlar.

2.Yaptığını mükemmel şekilde yap
Google, deyince akla gelen ilk şey aramadır. Onlar da öyle düşünüyor ve “Arama bizim işimizdir” diyorlar. “Tek bir şeye odaklanarak onu en iyi şekilde yapmakta bizim işimizdir” diye devam ediyorlar. Bir işi iyi yapmak demek, zorlanan koşulların üstesinden gelmek, neyi nasıl yapacağını bilmek, hızlı, sorunsuz ve sürekli yeni hizmet verebilmek anlamına geliyor. Bir işi yaparken yeteneklerinize, gücünüze göre planlama yapmak ve en iyi yaptığınız iş noktasında nasıl rekabet edeceğinize odaklanmak önemlidir. Rakiplerinizden kendinizi nasıl farklı kılacaksınız, bu sorunun cevabını bulmalısınız.

3.Her zaman daha hızlısını yapmaya çalışmak
Zaman değerlidir. Müşterilierinize en hızlı çözümü sunmalısınız. Google, bugüne kadar yaptıkları çalışmalar neticesinde sunucu verimliliğini fazlalık bit ve baytları sayfalarından ayıklayarak artırmış ve kendi hız rekorlarını defalarca kırmıştır.
4.Web’de demokrasinin gücünü kullanmak
Ekip, aramayı başarılı kılan diğer bir özellik olarak, sitelerin sunduğunu içeriklerin değerlerini belirleyebilmek için web sitelerine bağlantı gönderen milyonlarca kullanıcıdan güç aldığını dile getiriyor. Bu ne anlam ifade ediyor? Her Web sayfasının önem derecesini, 200’den fazla etken ve patentli PageRank™ algoritması gibi bir dizi teknik kullanarak değerlendiriyorlar. PageRank™, hangi sitelerin başka sayfalar tarafından en iyi bilgi kaynağı olarak "oy aldığını" inceliyor. Web’in genişlemesiyle birlikte her yeni sayfa yeni bir bilgi noktası ve yeni bir oy görevi gördüğünden, bu yaklaşımı da giderek daha etkili hale getiriyor.

5.Sorularınıza yanıt ararken masa başında olmanız gerekmez
Telefona, maile ve yazılara cevap veremiyor olmanın özrü kabul edilemez. Günümüzde teknoloji gün geçtikçe gelişiyor. Artık insanlar bilgiye istedikleri anda, zaman mekân fark etmeksizin erişmek istiyorlar. Google, mobil hale gelen bu düzenin farkına vararak, kişilere, bilgi erişimi, e-posta ve takvim etkinliklerini kontrol etme, video izleme gibi birçok işi telefonlarından gerçekleştirmelerine yardımcı olan mobil hizmetler için yeni teknolojilere öncülük ettiğini dile getiriyor ve yeni çözümleri müşterilerinin hizmetine sunuyor. Bunun için mobil bir platform olan Android ile kullanıcıları yenilikler ile buluşturmayı hedef almışlar. Android ile yenilikçi mobil deneyimin yanı sıra operatörler, üreticiler ve geliştiriciler içinde kazançlı fırsatlar sunduklarını dile getiriyorlar.

6.Kötülük yapmadan da para kazanılabilir
Dünyanın daha fazla kötülüğe ihtiyacı yok. Güzel olan her şey sonrasından gelen mutlulukla ödüllendirilir.
Bir işletme olan Google, kazancının, sunmuş olduğu arama hizmetinin yanı sıra, sitelerinde ve Web’te yer alan diğer sitelerde görüntülenen reklamlara dayandığını belirtiyor. AdWords çatısı altında ürünlerinin tanıtımı yapmak isteyen yüz binlerce reklamcı yer alırken, AdSense programında ise yüz binlerce yayıncı site içerikleri ile ilgili reklam yapmakta. Buradan hareketle tüm kullanıcılara verdikleri hizmetten emin olmak adına yol gösterici ilkeler benimsemişler. Bu ilkeleri özet olarak belirtecek olursak, Google için;
- Reklamlar ancak bulunmak istenilen şeyle alakalı olunca görüntülenir.
- Pop-up reklamcılık yerine kullanıcının ilgilendiği alanla alakalı metin reklamlarının daha verimli olduğu belirtilir. Bu sayede reklam verenler hedef kitleye yüksek oranda ulaşan bu aracın avantajlarından faydalanabilirler.
- Reklamlar her zaman "Sponsorlu Bağlantı" olarak belirtilir. Böylelikle arama sonuçlarının bütünlüğü bozulmaz.

7.Keşfedilmeyi bekleyen pek çok bilgi var
Kendinizde ve işinizde doğru kararlar almanızı sağlayacak pek çok bilginin hala keşfedilmediğini görebilirsiniz.
Google, keşfedilmeyi bekleyen birçok bilgi için mühendislerinin sürekli araştırma yaptıklarını dile getiriyor. Bu işlem, kimi zaman yalnızca bir telefon numarası ya da bir adres tablosu olduğu gibi bazen de bir işletme dizini gibi yeni veritabanları eklenmesinden ibaret olabiliyormuş. Ayrıca, haber arşivleri, patentler, akademik makaleler, milyarlarca görsel öğe ve milyonlarca kitap içinde arama yapma olanağını eklemek için yeni yollar aramayı sürdürdüklerini belirtiyorlar.

8.Bilgi ihtiyacı mesafe ve sınır tanımaz
Web, sınır tanımaz. Bilginin milliyeti yoktur.
Google, Kaliforniya’ da kurulan bir şirket olmasına karşın, misyonunun, tüm dünyada her dil için bilgi erişimini kolaylaştırmak olduğunu söylüyor. Arama yüzünü ise 130’dan fazla dilde sunuyor, kullanıcılara, arama sonuçlarını yalnızca kendi dillerinde yazılan içeriklerle sınırlama imkânı tanıyor. Bu sayede kullanıcılara dünyanın bambaşka bir tarafında ki bilgiye kendi dillerinde ulaşarak keşfedilme imkânı tanıyorlar.

9.Takım elbise giymeden de ciddi olunabilir
Google, çalışanlarının enerjili ve tutkulu kişilerden oluştuğunu, bu kişilerin yaratıcı yaklaşımlar ile zor işleri eğlenceli hale getirmeyi başardıklarını belirtiyorlar. Farklı çalışma ortamlarında, kafelerindeki bir kuyrukta ya da spor salonlarında yeni fikirler ortaya çıkması ve bu fikirlerin hemen uygulamaya geçilmesi de onlar için gayet sıradan bir durum. Bu durumun ciddiyeti “Bir fikir dünya çapında kullanıma girecek yeni bir projenin başlangıcı olabilir” demelerinden anlaşılıyor.

10.Mükemmel olmak yetmez
Mükemmeli her işin bitiş noktası değil, başlangıç noktası kabul etmek.
Bu özgür ve özgün prensiplerin ışığında 1998’de başladığı yolda emin adımlarla ilerleyen Google, internet araması, çevrimiçi bilgi dağıtımı, reklam teknolojileri ve arama motorları için yatırımlar yaparak, internet tabanlı hizmet ve ürünler geliştirerek gün geçtikçe yeni ve kaliteli ürünleri kullanıcıların hizmetine sunmaya devam ediyor.
Başarıya götüren bu prensipleri siz de kendi işiniz için ele alabilir ve zenginleştirebilirsiniz.

Kaynak: http://www.hostbul.net/blog/153/googlei-dunya-devi-yapan-10-prensip#.UrYRSdJdU80
 

 

elektronikssl
webimgo

YasinGNC YasinGNC WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 24.12.2012
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek Front-End Developer
  • Konum Yalova
  • Ad Soyad Y** G**
  • Mesajlar 64
  • Beğeniler 18 / 14
  • Ticaret 7, (%100)
"Takım elbise giymeden de ciddi olunabilir" :rolleyes:
 

 

Techyol Teknoloji

cumak27 cumak27 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 10.12.2013
  • Yaş/Cinsiyet 26 / E
  • Meslek Endüstri Mühendisi
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad C** K**
  • Mesajlar 643
  • Beğeniler 87 / 87
  • Ticaret 19, (%95)
Güzel yazı, teşekkürler yazı için :)
 

 

onurhan onurhan http://www.ankaraucak.net Kullanıcı
  • Üyelik 03.12.2013
  • Yaş/Cinsiyet 37 / E
  • Meslek turizmci
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad O** Ş**
  • Mesajlar 15
  • Beğeniler 3 / 1
  • Ticaret 0, (%0)
Yazı için teşekkürler.
 

 

wmaraci
wmaraci
wmaraci
wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al