En Temel 17 SEO İpucu


1. Alan Adı
Şüphesiz Google’ın ilk dikkat ettiği şey alan adıdır. Alan adınızı sitenizin içeriğine göre belirlemelisiniz. Aksi takdirde Google sıralamalarında üst sıralara çıkamaz, Google’dan beklediğiniz ilgiyi bulamazsınız.

2. Dosya İsimleri
Evet, siteniz içerisinde bulunan dosyaların isimleri de Google açısından önemli. Mesela bir sayfanızın içeriğinde sizin biyografiniz, fotoğraflarınız vs. yer alıyor. O zaman dosya ismi sizin-adiniz-hakkinda.htm veya buna benzer bir şey olmalıdır.

3. Temiz Kodlama


Bütün sayfalarınız temiz kodlamalardan oluşmalıdır. Aksi takdirde siteniz Google tarafından yanlış kodlanmış olarak algılanarak alt sıralara düşürülür. Temiz kodlama derken neyi kastediyorum? Temiz kodlama derken mesela açtığınız bir
’i kapatmayı (
) unutmayın. Stil kısmında CSS kullanın. (En önemli, Google’in dikkat ettiği bir özellik.) CSS kullanmanız sayfanızdaki kodları azaltır, sayfayı sade gösterir. Yani sayfanız sadece XHTML kodlarından oluşursa Google tarafından beğenilirsiniz. Tabi CSS yolu ile stil verilebilir.

4. Başlıklar’a Dikkat Edin!
Sayfalarınızın başlıkları yine SEO içerisinde önemli bir yer tutar. Hazırladığınız sitedeki her bir sayfadaki başlığın ötekinden farklı olmasına dikkat edin. Mesela anasayfanızın başlığı Anasayfa | Site Adı oluyorsa, iletişim sayfanız: İletişim | Site adı şeklinde olmalıdır.

5. Meta Description’u Mutlaka Yerleştirin
Bu meta kodunu sayfalarınıza eklemeden Google tarafından kabul görüleceğinizi pek zannetmiyorum. Bu meta kodu -eğer Google’da indekslenirseniz- başlıkların altında yer alan kısımdır. Şöyle ki:

6. Keywords Meta Description Kadar Önemlidir
Meta description bölümü kadar önemlidir ve boş bırakılması halinde ciddi sıra kayıplarına neden olur. Anahtar kelimesi olmayan bir site hangi arama motorunun kapısını açabilir ki?

7. Zengin ve Üzerinde Ciddi Çalışılmış Özgün İçerik
Arama motorları girdiği sayfada cümlelerin düzgün oluşunu vs kontrol etmiyor. İçeriğin özgün olup olmadığını, üzerinde ciddi olarak çalışılıp çalışılmadığını anlamaya çalışıyor. İçeriğin özgünlüğünü veritabanındaki eski sitelerin içeriği ile karşılaştırarak sağlıyor. Eğer eskiden indekslenmiş aynı içerikli bir başka sayfa web’de varsa sizi o sitenin veya sitelerin otomatik arkasına atıyor.

Peki üzerinde ciddi olarak çalışılmış olduğunu nasıl anlıyor? Ciddi çalışılan içerik içerisinde gereksiz kod barındırmayan ve H1, H2, H3 taglarıyla paragraflara ayırılmış içeriktir. Sizde sayfalarınızda gereksiz kodlar barındırmayın ve bu H1, H2, H3.. vs. taglarını kullanmaya özen gösterin.

8. Alt Tagları Resimli İçerik İçin Birebir
Sayfalarınızda bulunan resimlere, linklere ve alt tagı eklenebilecek her bir şeye alt tagını vermeyi unutmayın. Bunu abartarak 50 karakter üzerine çıkarmayın. Alt tagı vermeniz okunamayan resimlerin indekslenmesini kolaylaştırır.

9. Yazı İçi Linklere Önem Verin
İçeriğinizde, makalenizde mutlaka dışarıya linkler verin. Böylelikle diğer sitelerde sizin sitenizden gelen ziyaretçileri gördükçe sitenizi ziyaret edecek, dolayısıyla hitiniz artacaktır. Diğer bir hususta yazınızın içinde bilinmeyen kavramlar varsa, onları da wikipedi veya başka bir yerde o kavramı anlatan sayfaya link verin. Böylelikle ziyaretçi bu da ne olaki derken bir daha vikipedi’ye girmeyecek, hemen linke tıklayıverecektir. Bu ziyaretçinin sitenizi seveceği gibi arama motorlarınında sevmesini sağlar.

10. Link Popülaritesi ve Backlinkler
Can alıcı noktaya gelmiş bulunuyoruz. Aldığınız backlinkler PR’ınızı belirlemekle beraber sitenizi Google’da üst sıralara taşıyacaktır. Bunu biliyorsunuzdur mutlaka ama hatırlatmak istiyorum: 10 tane PR3 yerine 1 tane PR4, 10 tane PR4 yerine 1 tane PR5.

Backlink alırken backlink adını yani arasında kalan kısımda alacağınız sitede ne yazacağı çok önemlidir. Yazılacak şey de üst sıralara çıkacaksınız; unutmayın. Yani Google size link veren siteye girecek, size ne ile link verilmişse o aramada üste çıkacaksınız.

11. Bloglar Daha Uyumlu
Eğer geniş içerikli bir site oluşturacaksınız google uyumluluğu açısından iyi bir bloglama sistemi kurmanızı tercih ediyorum. WordPress olur, blogger olur başka bir ünlü bloglama sistemi de olur. Blogların avantajı daha çabuk indekslenmeleri. Bunu da RSS sayesinde yapıyorlar.

12. Sosyal Ağlarda Bir An Önce Yerinizi Alın
Sosyal ağlar sitenizi tanıtmak ve ziyaretçi çekmek için birebirdir. Hele de bol arkadaşınızın olduğu bir sosyal ağdaki profilinize sitenizin adresini eklerseniz değmeyin keyfinize. Belli başlı 10 sosyal ağ sitesine web sitenizin linkini eklediğinizde size oralardan günlük 100-150 ziyaretçi getirir. Bu da ciddi bir sayıdır tabii ki. (Tavsiyeler: Facebook, Digg, Habberci vb..)

13. Site Rehberlerine Mutlaka Kayıt Olun!
Sitenizi ücretsiz olarak kayıt eden site rehberlerine mutlaka kayıt olun. Hem ziyaretçi hem de SEO açısından önemli bir nokta. Sitenizi kayıt ederken kategoriye dikkat edin; çünkü Google sizi, sitenizi eklediğiniz kategori ve konularda üst sıralara çıkaracaktır.

14. Re-Direct Sayfalarınızı Düzenleyin


Re-Direct sayfalarından kastım 301, 404, 401 hata sayfalarıdır. Düzenlediğiniz takdirde Google tarafından ilgi ile karşılanırsınız. Mesela Google sitemap’da bulunan bir sayfayı bulamadığında “Üzgünüz, bu sayfa bulunamadı, lütfen anasayfadan devam edin” tarzında bir şeyler görmesi klasik 404 hatalarından kat kat iyidir.

15. Yoğunluk Ayarı

Sitenizin tasarım / performans uyumluluğunu iyi ayarlamanız lazım. Her sayfada Google için tasarımdan çok içeriği ön planda tutmalısınız. Yani siteyi grafiklerle, divlerle boğmamalısınız.

16. Kötü ve Kırık Linkler
Siteniz içerisinde site içi, site dışı farketmez kırık ve kötü linkler sizin aleyhinizedir. Site içiyse Google “böyle bir sayfa yok, başka sayfalarda olmayabilir.” anlayışıyla geç açılan sayfaları indekslemiyor. Site dışıysa “Bu adam niye bozuk bi yere link vermiş, spam olabilir” anlayışıyla çalışıyor ve sandbox’a düşmenize neden olabiliyor.

17. Arama Motoru Kayıtlarına Dikkat!
Web sitenizi Google’a manuel bir şekilde kayıt etmeye çalışın. (Sitemap.xml üreterek) Sakın ola “1000′in üzerinde arama motoruna tek tıkla kayıt” ve benzeri sayfalarla kayıt yaptırmayın. Spam olarak algılanıyorsunuz. Google & Yahoo şirketleri üzerinden hesap oluşturarak sitemap.xml dosyalarınızı iki şirkete de tanıtın. Geriye kalan sadece beklemek


SONUÇ BİLDİRİSİ
Uygulamanız gereken temel adımları listeledim. Bunları eksiksiz uyguladıysanız Google tarafından indekslenmemenizin, üst sıralara çıkamamanızın tek nedeni vardır: SANDBOX. Bu uygulamadan da yakın zamandan kurtulursunuz, merak etmeyin. (Eğer listeyi uyguladıysanız)