.com
Uzantısı her ne kadar günümüzde her site türü için kullanılsa da aslında ticari siteler için üretilmiş bir alan adıdır. Kendisi ingilizcede “commercial” yani ticari kelimisenin ilk 3 harfinden oluşmaktadır.
.net
Uzantısı ağ anlamına gelen “network” kelimesinin ilk 3 harfidir. Ne kadar başlangıçta amacı internet omurgası işlevini üstlenen ağları göstermek olsa da bu anlamı kısa sürede unutulmuş her türlü amaç için kullanılabilen bir uzantı haline gelmiştir :).
.org
Uzantısı organizasyonlar için kullanılır. İngilizce’de ki “organization” kelimesinin ilk 3 harfinden oluşmaktadır.
.biz
Uzantısı iş, ticaret anlamına gelen “business” kelimesinden türetilmiştir. Gereksiz bir bilgi olabilir ama yine de belirtelim :). Logosunda slogan olarak “Nothing personal, just business” yazar yani “Kişisel değil, sadece iş”.
.info
Uzantısı bilgi anlamına gelen İngilizce “information” kelimesinin ilk 4 harfinden oluşmaktadır.
.pro
Uzantısı profesyonel anlamına gelen professional kelimesinin ilk 3 harfinden oluşmaktadır.
.name
Uzantısı gerçek isimler veya nickler için oluşturulmuş bir uzantıdır.
Şimdi alan adı uzantılarının ne anlama geldiğini öğrendikten sonra alan adı uzantılarına göre ziyaretçi dağılımını inceleyecek olursak bu tabloda "com" ve "net" uzantılarının neredeyse tüm ziyaretçileri elinde tuttuğunu göreceksiniz.
Alan Adı Uzantılarına Göre Ziyaretçi Dağılımı :
[*].com – 62%
[*].net – 27%
[*].de – 5%
[*]org – 2%
[*].tv – 0.5%
[*].info – 0.25%
Bu ziyaretçi dağılımından çıkartılacak sonuç özgün domainler bulmak ve .com uzantılı domain satın almak olacaktır.Ziyaretçilerin belleğinde "com" uzantısı artık kalıplaşmış bir uzantı olduğu için ister istemez hatırlaması daha kolay olacaktır.Umarız bu yazımızdan sadece domain'in değil uzantısınında önemli olduğunu anlamışsınızdır :).