Bu konuda daha derin bilgisi olanlar, kullananlar, deneyimlerini paylaşırlarsa sevinirim. Şu an benimkisi sadece bir merak araştırması sonucunda elde ettiğim bilgilere dayanıyor.
"Social Lead Freak" programından bahsetmek istiyorum. Program 90$ civarında ve Türkiye'de temsilciğini aldığından bahseden bir firma var. 120TL ye sınırsız satıyorlarmış. Almadım ama merak içindeyim.
Programın avantajları; Bunu anlamak için öncelikle facebook reklam maliyetleri nasıl düşüyor konusuna bir açıklama getirmek gerekiyor. Facebook reklam verenlerin satışa odaklanabilmeleri, zarar etmemeleri ve memnun kalmaları adına, tıklama başı fiyat oranlarını çok düşüren bir sistem getirdi. Buna kullanıcı id listesi vererek, bu listemizdeki kullanıcılara odaklı satış diyebiliriz.
Burada program devreye giriyor. Bu kullanıcı id lerini facebook gruplarına üye olan kişilerin bilgilerini alarak yapıyor. Örneğin fotoğrafçılık üzerine bir ürün satmak istiyorsanız, program size fotoğrafçılık üzerine açılmış grupları, o grubun üye sayısını ve grubun üyelerinin id bilgilerini veriyor. Facebook reklam panelinize bu kullanıcı listenizi ekliyorsunuz, sonrasında reklam maliyetiniz çok çok düşüyor. Bunu videolarla göstermişler.
Tabi aklıma gelen ilk soru; cinsiyet ayrımı? Diyelim ki satış hedefim sadece bayan veya erkek kitle ise bunu belirleme şansım yok. Program gruplara üye olan kişilerin id bilgilerini toplama üzerine kurulu. Ayrıca bunların hangisi fake bunu da bilemiyoruz.
KOnu ile ilgili daha derin bilgileri olanları konuma davet ediyorum.
Ek Olarak: Evet arkadaşlar; saatler süren araştırmalarımda anladım ki, bu programlara para vermeye, kullanıcı id bulacağım diye kendini yırtmaya gerek yok. Çünkü aynı tıklama oranlarına facebook reklam panelinden de çok rahat ulaştım. Programlar sözde tıklama veya gösterilme (her 1.000 gösterim başı maliyetlendirme) üzerine teklif rakamlarını düşürüyorlar deselerde ben bunlarla uğraşmadan aynı teklif rakamlarına çok rahat ulaştım. Gerçi facebook reklam panelini deneme amaçlı kullandım (gerçek paneli ancak kredi kartı üyesi olursanız alablirsiniz) ama tıklama oranların gösterdi.
Spesifik noktalar;
1. Bence harika bir özellik olan cinsiyet ayrımı yapabilme (google adwords reklamlarında böyle bir seçeneğimiz malesef yok)
2. Yaş grupları (13....üst sınır) seçebilme. Bu da harika bir özellik. Satın alacağınız hedef yaş grubuyla nokta atışı yapabilirsiniz.
3. Ülke, şehir ve hatta semt seçebilme. Diyelim işletmemi sadece Ankara'da satıyorsam, bu ili seçebilirim.
4. Davranışlar: Fotoğraf yüklemiş mi (bu bize aktif kullanıcı mı değil mi ipucunu veriyor), mobil cihaz kullanıyor mu?
5. İlgi alanları: Diyelim bayan kullanıcılara hitap ediyoruz. Moda, güzellik, alışveriş konularına ilgileri olanları filtreleyebiliyorsunuz.
Tüm bu seçeneklerle nokta atışı yapabiliyoruz. Bence harika özellikler. Ve bu kadar ayrıntılı bir filtrelemeden sonra maliyetleriniz ortalama:
1 tıklama başına 0.15TL
Her 1.000 gösterim başına 0,02TL kadar düşüyor. (Genelde 1.000 gösterim 1 tıklama olarak düşünülüyor. 100TL bütçe ile ortalama 2.000 tık alabileceğinizi düşünebilirsiniz)
Yani hem maliyetler düşüyor, hem hedef kitleyi yakalıyoruz.
Tüm bunlar bence harika özellikler. Facebook reklamlarının tek kötü özelliği, hesap onaylamada tutunduğu aşırı güven problemi. Hesabınızı onaylamaları için birden fazla kredi kartı bilgisi, kimlik, ehliyet fotokopileri v.s istiyorlar. Bunları verseniz bile onaylanmanız anlamına gelmiyor. Bana göre en doğru olan, yaklaşık bütçenize göre alabileceğiniz tıklama sayısını bilerek bir reklam firmasıyla anlaşmanız. Böylece şirketin size kazık atmasının da önüne geçmiş olursunuz. Ben böyle yapmayı ve reklam şirketlerinin tekliflerini daha profesyonel değerlendirmeyi uygun buluyorum.
Başka önerileri olanlar da konuya yazabilirler.