Rize’de yaşanan ilginç olayda H.Ö isimli bir bayan televizyon kanalında izlediği reklamdan etkilenerek telefon görüşmesi ile 179 TL karşılığında akıllı telefon siparişi verdi. Telefonun ücretini kargo firmasına ödeyerek paketini evine götüren bayan kötü bir sürpriz ile karşılaştı. Paketten telefon yerine dilimlenmiş bir salatalık ve kırık bir şarj cihazı parçası çıktı. Telefonu sipariş verdiği televizyon kanalını arayan bayana, telefonun kargo firması tarafından salatalık ile değiştirilmiş olabileceği söylendi. Kargo firması ile kesinlikle paketin kendileri tarafından açılmadığını belirterek kendilerini savundu.
TÜKETİCİLER HAKKINI ARAMALI
Konuyla ilgili açıklama yapan Rize Tüketiciler Derneği Başkanı Köksal Kasapoğlu, benzer olayların son günlerde arttığına dikkat çekerek , “Mesafeli satışlarda dikkatli olmak gerekir. Biz vatandaşlarımızı bu konuda uyarıyoruz. Kesinlikle sözleşme yapmadan satın alım yapmasınlar. Tüketicilerin 14 gün cayma hakkı vardır. Yapılan satım alımlarda eğer ayıplı mal söz konusu olursa tüketicilerin İl Ticaret Müdürlükleri bünyesinde bulunan Tüketici Hakem Heyetlerine başvurabilirler. Tüketici Hakem Heyetleri 3 bin TL’ seviyelerindeki durumlarla ilgileniyor. Öte yandan eğer satış işleminde bir şart koşma varsa bu durumlarda da Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’na şikayette bulunulması gerekiyor” dedi.
Konunun özeti:
http://youtu.be/9ElnJJrQYzE?t=3s
Kaynak