lostyazilim
tr.link

Ziyaretçiler – Müşteriler İle Etkileşim Neden Önemlidir?

5 Mesajlar 647 Okunma
acebozum
tr.link

kerimptk kerimptk Youtuber Kullanıcı
  • Üyelik 19.06.2012
  • Yaş/Cinsiyet 34 / E
  • Meslek Yazılım Geliştirici / Youtuber
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad K** P**
  • Mesajlar 1440
  • Beğeniler 194 / 234
  • Ticaret 46, (%100)
Ziyaretçiler bir web sitesinin olmazsa olmazı, temal taşı, yaşam ve var olma amacıdır. Bu konuda her web sitesi sahibi aynı fikirdedir. İçeriğimiz doğrultusunda belirli bir kitleye hitap eder mal veya hizmetimizi satarız. Bu mal veya hizmet somut bir iş olabileceği gibi, duygu düşüncelerimiz ya da insanı mutlu edebilecek herhangi birşey de olabilir. Ziyaretçilere sunduğumuz her ne olursa olsun, yapmamız gereken en önemli iş ürünümüzü hedef kitlemize uygun bir şekilde sunmak ve onları mutlu etmeye çalışmaktır. Yani müşteri – ziyaretçi odaklı olmaktır.




Ziyaretçi odaklı olmak bir web sayfasının büyümesi ve tanınması için en önemli noktadır. Mutlu müşteriler sayesinde yapılan viral reklamın gösterdiği etkiyi hiç bir reklam türü gösteremez. Bundan dolayı müşteriye mutlu ve kendini değerli hissettirmek ilk hedefiniz olmalı.

Günümüz dünyasında siz ne kadar reklam yaparsanız yapın (milyon dolaylardan bahsetmiyorum burada) yaptığınız reklamın etkisi belirli bir seviyeden ileri gitmeyecektir. Kendimden örnek vererek bir açıklama getireyim bu cümleye. Hangi alışveriş sitesi olursa olsun ilk defa alışveriş yapacaksam bir siteden, mutlaka kullanıcı yorumlarını okur ve ona göre alışveriş yaparım. Müşteriler – ziyaretçiler hangi konularda sıkıntı yaşamışlar, firma bu sıkıntılar için ne gibi çözüm yolları üretmiş, üretilen çözüm yolları müşteriyi ne derece memnun edebilmiş bunlara çok önem veririm. İleride aynı durumun benim başıma gelmemesi için, gelse bile çözüm üretebilmek ya da hakkımı savunabilmek için yaparım bunları. Müşterisini – ziyaretçisini memnun edemeyen web sitesine her zaman mesafeli olurum. Tabi bu durumu sadece kurumsal siteler ve e-ticaret siteleri için düşünmeyin. Bloglar içinde aynı durum geçerli. Yazdığım bir yoruma, sorduğum bir soruya cevap alamıyorsam, aldığım cevap nezaket kuralları dışındaysa ya da olması gerkenden daha soğuksa aynı şekilde o cevap alamadığım blogdan da soğurum.

Bu paragrafı da blogcular üzerinden örnek vererek anlatayım. Ziyaretçileri mutlu etmek ve onlarla iletişime geçmek, onları takipçiye dönüştürebilmek adına oldukça önemlidir. Ziyaretçi sadece işi düştüğü için gelirken takipçi işi olmasa bile yeni yazı var mı diye tekrar ve tekrar gelir siteye. Sadık takipçiler işi olduğu için uğrayan ziyaretçilerden her zaman daha iyidir. Sizi bir çok yönünüzle tanıyan takipçiler reklamınızı da yapar müşteriniz de olur.

Müşteri memnuyeti odaklı olmak sadece bunlarma mı sınırlı derseniz, buna cevabım hayır olacaktır. Sadece yorumlar ve işinizi yapmanız her zaman yetmeyebilir memnun bir müşteri yaratmak için. Özellikle rekabeti ve getirisi yüksek sektörlerde yer edinmeye çalışan web siteleri kullanıcılarını da işin içine dahil etmeye çalışmalıdır. Zira siz yapmasanızda rakipleriniz pastadan kaptığı payı büyütmek için müşterileri ile etkileşim halinde olacak ve sizin müşterilerinizi de süreç içerisinde çalşmaya çalışacaktır. Sizde müşterilerinizde etkileşim halinde olabilmek adına en basitinden anketler ile ileride atacağınız adımlar ile ilgili görüş alabilir ya da müşterilerinizden var olan bir durum ile ilgili değerlendirme yapmalarını isteyebilirsiniz. Fikirlerinin değerli olduğunu hissettirdiğiniz her müşteri mutlu bir müşteridir. Sırf önerisi uygulanıyor mu diye web sitenizi ziyaret edecek binlerce insan bulabilirsiniz.





Mutlu ettiğiniz her ziyaretçi – müşteri sizin için olumlu bir referans olacağı gibi mutlu edemediğiniz, etkileşime geçmediğiniz, yalnızlığa mahkum edip elini boş gönderdiğiniz her ziyaretçi siteniz için olumsuz bir referanstır. Kazandığınız her olumlu görüş sizin büyümenizde, tanınmanızda ve marka olma yolunuzda yolunuzu açacağı gibi aksi durumlar yolunuza taş koyar. Bundan dolayı mümkün olduğunca her müşteriniz – ziyaretçiniz ile iletişim halinde olun ve onları mutlu bir birey olarak sitenizden gönderin.

KAYNAK : Ziyaretçiler – Müşteriler İle Etkileşim Neden Önemlidir?
 

 

Abone Ol : www.youtube.com/@kerimpotuk
wmaraci
reklam

weblozi weblozi WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 09.09.2013
  • Yaş/Cinsiyet 41 / E
  • Meslek serbest girişimci
  • Konum Aksaray
  • Ad Soyad ** **
  • Mesajlar 380
  • Beğeniler 46 / 106
  • Ticaret 0, (%0)
Ellerinize Sağlık güzel ve faydalı bir makale olmuş. Azıcıkta kısa olaydı iyiydi :)
 

 

Sana emredildiği gibi dosdoğru ol (HUD: 112)

kerimptk kerimptk Youtuber Kullanıcı
  • Üyelik 19.06.2012
  • Yaş/Cinsiyet 34 / E
  • Meslek Yazılım Geliştirici / Youtuber
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad K** P**
  • Mesajlar 1440
  • Beğeniler 194 / 234
  • Ticaret 46, (%100)

weblozi adlı üyeden alıntı

Ellerinize Sağlık güzel ve faydalı bir makale olmuş. Azıcıkta kısa olaydı iyiydi :)

Hocam yaza yaza uzun makaleler gözüme kısa görünmeye başladı. Bunu bile yayına almadan önce biraz daha uzatsam mı diye düşündüm. 1000 kelimeye yaklaşmadan içim rahat etmiyor :)
 

 

Abone Ol : www.youtube.com/@kerimpotuk

PorFavorDama PorFavorDama WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 20.01.2014
  • Yaş/Cinsiyet 29 / E
  • Meslek -
  • Konum Adana
  • Ad Soyad B** K**
  • Mesajlar 511
  • Beğeniler 152 / 44
  • Ticaret 0, (%0)
Uzunluğu hissetirmiyor bile akışı çok iyi , hic sıkılmadan sonuna kadar okudum hatta devami olsa yine okurdum . Cok basarili yaziyorsunuz.

Teşekkür ederim :)
 

 

wmaraci
wmaraci

kerimptk kerimptk Youtuber Kullanıcı
  • Üyelik 19.06.2012
  • Yaş/Cinsiyet 34 / E
  • Meslek Yazılım Geliştirici / Youtuber
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad K** P**
  • Mesajlar 1440
  • Beğeniler 194 / 234
  • Ticaret 46, (%100)

PorFavorDama adlı üyeden alıntı

Uzunluğu hissetirmiyor bile akışı çok iyi , hic sıkılmadan sonuna kadar okudum hatta devami olsa yine okurdum . Cok basarili yaziyorsunuz.

Teşekkür ederim :)

Ben teşekkür ederim hocam güzel yorumunuz için. Böyle yoruları gördükçe insanın kısa yazası gelmiyor :)
 

 

Abone Ol : www.youtube.com/@kerimpotuk
wmaraci
wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al