Oyun sektörünün Dünya üzerindeki ekonomik ölçeği her geçen yıl biraz daha büyüyor. Büyük yatırım fonlarının birçoğu bir şekilde bu sektörde güçlü konumlar aldı, alamayanlar ise oldukça pişman. Sonuçta 140 Milyar Dolar hacme sahip bir alandan bahsediyoruz. Ülkemizde geliştiriciler açısından işler hiç de fena gitmiyor. 2015 yılının gizli ihracat şampiyonu Taleworlds'ün yanı sıra mobil piyasa için isimleri başarıyla anılan Gram Games ve Peak gibi unicorn şirketler de çıkarabildik.

Fakat işin medya kısmı için oldukça ürkeğiz. Konu oyun geliştirmek olunca kükreyebildiğimiz sektörde global ölçekte bir şeyler deneyebir proje çıkarabilmiş değiliz. Exit rakamları bu denli yüksekken, parlak fikirlerle sahneye çıkamıyor olmamız bir hayli üzücü.

Diğer bir yandan rakip medya organları devasa güçlere sahipken alışılmış fikirlerle bunun başarılması da oldukça güç. PC Gamer ya da Gamespot gibi devlerle rekabete standart SEO teknikleri ve reklam çalışmalarıyla girilmeye çalışılırsa, üretilen içerik ne kadar kaliteli olursa olsun sonucu hüsran olacaktır. Malum ülkemizde havalar ısınır ısınmaz genç insanlar kolları sıvayıp oyun haber siteleri açıyorlar. Ortalama olarak açılan 10 siteden 9 tanesi kapanıyor, 1 tanesi de yeterli harcama ve emek verildiyse barındırma ve alan adı masraflarını karşılayarak yayın hayatlarına devam edebiliyor. 4-5 senede bir kendi kendine pişen bu sitelerden bir tanesi eğer şansı da yaver giderse istihdam sağlayabildiği gelirlere ulaşabiliyor. Global medya araçlarında da yatırımın boyutu yüz binlerce Dolara ulaşsa dahi fikir özgün olmadıkça ülkemizdeki bu sitelerle aynı kaderi paylaşmaları kaçınılmaz. Özetle girişim bir eksiği gidermeli ve bir ihtiyacı karşılamalıdır.



- Yatırım aradığımız proje bunu başarabildi mi?
Evet; yıllardır toplanan veriler, yayına aldığımız prototip gittiğimiz yolun doğru olduğunu kanıtlar nitelikte.

- İş tam olarak ne?
Elimizdeki verilerle oyun dünyasının en yoğun ve anlık ilgi çeken kategorisini belirledik. Bu kategoriye üretilen içerikler oyuncular tarafınca kaçırılmak istenmiyor. Sosyal medya ağlarının dış linklere getirdiği erişim kısıtlaması nedeniyle okurlar durumdan müzdarip oluyor. Dolayısıyla bu okurlar haber kategorisi özelinde mobil uygulama kullanmaya da olumsuz bakmıyorlar.

Biz bu kategoriye özel olarak açacağımız uygulama ve site üzerinden İngilizce, İspanyolca, Rusça ve Türkçe içerikler üreteceğiz. İçerikler belli bir şablonda üretileceği için başlangıç aşaması dışında içerik masrafı bir hayli asgari seviyede olacak. Kategoriye aylık 5 ila 8 içerik düşmekte, uygulama kullanıcıları da düşen her içeriğe büyük ölçüde geri dönüş sağlıyor.

- Gelir modeli nedir?
Uygulamanın kullanıcı sayısı yükseldikçe B2B reklam satışlarının başlayacağını söyleyebiliriz. Oyun yayımcıları ve marketler için bir hayli ilgi çekici olacağız. Çünkü çoğu geliştirici için en önem verilen dillerin tamamında içerik üretiyor halde bir medya aracı olmak hedefimiz.

Hem site hem de uygulama üzerinden Admob ve Adsense reklamları yayınlayabileceğiz. Bir okur içeriğe ulaşmak için ikisini de görece ve bu durumdan rahatsız olmayacak.

Sağlam tedarikçilerden temiz edeceğimiz oyunları paket halinde %50 civarı bir kazanç oranıyla satabileceğiz. Yani B2C bir gelir modeli de söz konusu.

- Prototipten nasıl veriler topladık?
Prototip'i herhangi bir optimizasyon çalışması olmadan, oldukça amaca yönelik ve ilgi çekici olmayan bir tasarım ile, marka değerine dikkat etmediğimiz bir isimler yayınladık. Sadece Türkçe özelinde içerik ürettik, dolayısıyla reklamı da Türk kullanıcılara yönelik yaptık. Reklam dediğime de bakmayın, bize toplam maliyeti 80 TL oldu bu çalışmanın.

Reklam çalışmasını Ağustos ve Eylül aylarında gerçekleştirdik. Çalışmanın ardından dönüşümler epey şaşırtıcı geldi gözümüze doğrusu. 80 TL'lik harcama bize 750+ kullanıcı getirdi ve bu 750+ kullanıcı öyle bir tıklama potansiyeli ile geldi ki şaşırdık kaldık. 25.000 kişilik Facebook sayfamız ve 2.500 kişilik Facebook grubumuzdan daha fazla tıklama alıyorduk uygulamamız ile, hem de ayda sadece 5 içerik ile...

Daha sonrasında alakasız kategorilerin ilgi çekici diğer içeriklerini de bildirim ile sunmaya başladık. eğer cılkını çıkarmıyorsak ilgi ölçüsü de değişmiyordu.

- Ben kimim?
4 yıl önce ben de yazının ilk kısmında bahsettiğim genç insanlar gibi bir yaz günü heveslenerek bir oyun haberleri sitesi açtım. Şans yüzüme güldü ve ayakta kalmayı başaran sitelerden birisi olduk.

Kendi ekimi gün geçtikçe geliştirmemin yanı sıra, bizi gerçekten seven ve motivasyonumuz düştüğünde yardım eli uzatan bir okur kitlemiz de oluştu.

Tabii hangi işin içerisinde 4 yıl kalsanız, bir network sağlıyorsunuz. Bulunduğum alanda isim yapmayı başarmış pek çok marka ve insanla tanışma, iş yapma fırsatı yakaladım. Hatta bu tanışmalar sayesinde 23 yaşımda ilk profesyonel iş deneyimimi bilindik bir e-pin sitesinde müdürlük yaparak yaşamış oldum. Şu anda da aktif olarak elimizden geldiğince ayakta kalmaya çalışıyoruz.

- Yatırım ihtiyacımız ne kadar?
Bu noktada bu işe olur dediğim tutar 200.000 TL. Fakat tek kişiden gelmesini ya da başlangıcın direkt bu tutarla olmasını beklemiyorum. Bu rakam işin %50'lik hissesi için belirlediğim bir rakam. Yani dilerseniz %1, dilerseniz %50, dilerseniz de %0.5'lik bir payla işe dahil olabilirsiniz. Fakat %5'e ulaşmadan başlamayı düşünmüyorum. Dolayısıyla bu süreci başarıyla atlatamazsam payınızı iade alabilirsiniz.

Geçimimi sağladığım, senede sadece 1 ay çalışarak bütün yılımıkurtardığım ayrı bir işim mevcut. Demem o ki bu işin başında durabilecek, dururken de maddi zorluk yaşamayacak birisiyim.

Daha fazla detay merak edenler olursa, İstanbulda yaşayalarla buluşup bir çay ısmarlayabilirim. Sanaldan detay istecek arkadaşlarla ise duruma göre bir çözüm yolu bulabiliriz.