Hepinize merhaba, ekibimizdeki arkadaşlar önce ki
Kayıp halka GNAR tanıtım konusunda sizler için bir incelemede bulunup yeni şampiyonuz GNAR hakkında bilgiler vermişti. Bugün ki konumuz ile birlikte şampiyonu daha yakından tanıyabileceğiz.
Menzili ve yakından saldırıları ile Jayce‘e çok benzeyen bir şampiyon olduğunu söyleyebilirim, kısa şampiyonumuzu tanımak gerekirse mavi tüketmeyen bir şampiyon, bu özelliğine artı olarak Mini GNAR halindeyken pasifi ile birlikte saldırı hızı ve menzil kazanan GNAR topladığı hiddet geni ile MEGA GNAR’a dönüşüyor, öfke bitimi ile birlikte tekrar eski haline dönen Mega GNAR bir süre bu hiddet toplayamıyor. Özellikle menzili yüksek olan Bumerang At (Q) yeteneği dürtme potansiyeli yüksek olan bir yetenek, bu yeteneğini kullanması ile birlikte dönen bumerangı tekrar yakalaması halinde yeteneğin süresini beklemeden tekrar tekrar kullanabilmekte. Keza göze çarpan ve hoşuma giden en iyi yeteneklerinden birisi de Hop (E) yeteneği bu yetenek de yapılan baskınlarda ve takiplerde çok güzel iş yapabilecek bir yetenek.
Karakteri itibariyle üst koridor için çok uygun bir şampiyon, mini haldeyken dürtmesi ile birlikte bir çok şampiyonu zora sokarken savunma hali yani mega halindeyken de bir çok şampiyon ile savaşa girebilecek bir şekilde donatılmış durumda.
İşte yeni şampiyonumuz Kayıp halka GNAR’ın tanıtım videosu, iyi seyirler dilerim.
İlerleyen günlerde Kayıp halka GNAR için hazırlayacağımız Rün dizilimi ve Kabiliyet sayfası için takipte kalında ( : .
[M]
[/M]
GNAR Oynanış
gnaroynanış
Bu tarihöncesi yordle, en çok üst koridora uygun. Dönüşüm gücüne sahip ve hem Mini, hem de Mega hallerinde belirgin güçleri ve zayıflıkları olan bir şampiyon olan Gnar, hiddet kullanılacak anları önceden iyi hesaplayabildiğinde çalışır. Oyun sonunda tank ya da dövüşçü olarak çok etkilidir.
Üst Koridor
Gnar’ın hiddet göstergesinin en yavaş dolduğu zaman, oyunun başıdır. Oyun başında başarı gösterebilmek için, Mini halini iyi kullanmak gerekir. Neyse ki Mini Gnar’da, bu daha kırılgan halinde kendisini koruyacak bir sürü numara var. Bumerang At ile koridordaki rakibine hem hasar verebilir, hem de yavaşlatma etkisiyle onu uzak tutup karşı saldırılarını engelleyebilir. Hiper açıldığında, iyi zamanlanmış normal saldırılar ve Bumerang At’larla beraber koridorda üstünlük kurmasını sağlar. Mini Gnar için en iyisi, Hop’u kaçışlara saklamaktır. Hop onu, kendisini avlamaya gelen ormancılardan ve koridordaki rakiplerinden koruyabilir.
Bir de Mega Gnar var. Mega Gnar, bayağı bir kitle kontrol yeteneği olan ve şaşırtıcı miktarlarda hasar verebilen bir canavar. Gücü ve zayıflıkları kendisine özgü olduğu için, tamamen farklı bir oynanışı var. Yavaş, güçlü ve dayanıklı; tam bir yürüyen kale. Öte yandan, rakibi üzecek kadar hasar verebilmesine karşın gerisini getirebilme olanağı yok. Mini Gnar çatışmaya kenardan girip çıkacak kadar atikken, Mega Gnar çatışmanın ortasında kendini gösterebiliyor. Güm ile rakibin üst koridor oyuncusunun karşısına dikildikten sonra, hızla Kaya Atışı ve Göçert kullanarak savunması en güçlü olan rakipler hariç herkesi pataklayabiliyor. Ancak, özellikle baskına gelindiğinde kendisini gösteren epey büyük açıkları da var. Etkin bir şekilde kaçmasını sağlayan hiçbir şeyi yok. Koşa koşa kulesine kaçarken canına ve dirençlerine güvenmek zorunda. Gnar altıncı seviyeye ulaşıp GNAR!’ı açtığında ise işler epey değişiyor. Bu yeteneğin işlevselliği hem Gnar’ı kurtaracak, hem de rakibini öldürecek kadar güçlü – özellikle de duvarların yakınında tek başına duranlara karşı. Mini Gnar’ken rakibinizi çalılara çekip Mega Gnar’a dönüşerek GNAR!’la rakibinizi sersemletebilir, sonra diğer yeteneklerinizle üstüne kamyonla hasar dökebilirsiniz. Eğer kendine, kulelere kafa atacak kadar güvenen bir rakibiniz varsa, onu kulenize çarparak sersemletebilirsiniz. Baskından kaçmaya çalışırken, rakipleri kendinizden uzağa savurmak bile yeterli zamanı sağlayacaktır.
Takım Çalışması
Bununla birlikte şampiyonumuz GNAR Lulu,Amumu ve Orianna gibi şampiyonlar ile birlikte çalışmak için uyumlu olsa da, Teemo
,İrealia ve Fizz gibi şampiyonlar karşısında güçlük çekmekte ve zayıf kalmakta.
Önemli Bilgiler
Gnar’ın tasarımcısı gypsylord
Dönüşümden bahsedelim!
Dönüşebilen şampiyonlar, League of Legends’ın en zor dengelenen şampiyonlarından bazıları. Çünkü hangi halleri daha çok işe yarıyorsa, genelde o halde oynuyorlar. 4.10’dan önce Nidalee en çok insan halinde işe yarıyor, ancak birini katletmesi ya da kaçması gerektiğinde kedi oluyordu. Jayce hala oyunlarının büyük kısmını silahını top haline getirerek mutlu mesut geçiriyor. Her iki hale de kendilerine özgü güçler ve zayıflıklar vermek; dönüşerek bu zayıflıklardan kurtulabildiklerinde anlamsızlaşıyor. Jayce’e tekrar bir göz atalım: Jayce hem yakından hem de uzun menzilden gayet iyi savaşabiliyorsa, sadece yakın dövüşebilen bir şampiyonun teke tekte ona karşı ne şansı var ki?
Kendimize sorduğumuz başlıca soru; hem oynanması, hem de karşısında oynaması oyuncunun keyfini kaçırmayacak, yeni bir dönüşüm şampiyonunu nasıl yapabiliriz? Bu soruya cevabımız, iki halinde de güçleri ve zaafları belirgin olan bir şampiyon yapıp, şekil değiştirme olanağını kısıtlamak oldu. Aylarca süren testlerden sonra, Gnar denen bu çok sevimli (bazen) puf topağı ortaya çıktı.
Peki diğer dönüşebilen şampiyonlardan farkı ne?
Öncelikle, Mini Gnar oyundaki en hareketli şampiyonlardan biri. Uzun süre hasar verme ve olta atma konusunda çok iyi ama yakalanırsa kolay ölüyor. Öte yandan, Mega Gnar tam bir DEV. Hem tank hem de toplu hasarı var, ayrıca alan etkili ve kitle kontrol yetenekleri de var. Ama son derece yavaş; yani rakipten sadece aksi yönde yürüyerek kaçabiliyor. Ne zaman dönüşebileceğini kontrol edemiyor olmamız, Gnar’ın ne zaman patlayacağını (ya da eeee… büzüleceğini?) iyi öngörüp ona göre konumlanmamız ve tamamen farklı bir şekilde oynamaya hazırlanmamız gerektiği anlamına geliyor. Bu da oynanışına fazladan karmaşıklık ve derinlik ekliyor. Ayrıca oyunda ilk defa, bir şampiyonun hem iki farklı halinde, hem de bu haller arasındaki geçiş esnasında nasıl oynanacağını bilmek önem kazanıyor.
Kaynak :
Kayıp Halka Gnar Şampiyon Tanıtımı