GYTE 'de okuyan Kemal arkadaşımın bir yazılım tecrübesi, kısaca anlatayım eldivenle kontrol edilen bir uzay mekiği oyunu yazmaya çalıştı kendisi. Başarılı da oldu. Şu anda anroid yazılım uygulama geliştiriyor.
İşte o deneyim:
Bu yazımda 1.dönem Proje-1 dersi kapsamında grup olarak gerçekleştirdiğimiz Virtual Hand projesinden bahsetmek istiyorum.
Proje konusu kısaca üzerinde sensörler olan bir eldivenden gelen verileri bir bağlantı vasıtasıyla okuyarak bilgisayar tarafında OpenGL ile bir oyun geliştirmekti. Projeyi donanım ve yazılım olarak iki ayrı modülde geliştirdik.
Donanım tarafında elin hareketlerini algılamak için Razor, parmakların kavrama hareketini algılamak için Flex sensörleri kullandık.Ayrıca Arduino board'u ile sensörler ve uygulama arasındaki iletişimi sağladık.Ben projenin yazılım tarafında görev aldığım için daha fazla yorum yapmadan sizi donanım kısmını yapan ekibin başı olan arkadaşın sayfasına yönlendireyim.
Yazılım tarafında ise OpenGL ile SpaceCraft dediğimiz basit bir oyun yaptık.Uygulamayı Glut kütüphanesi kullanarak hem Windows hem de Linux ortamında çalışacak şekilde geliştirdik.Oyun geliştirdiğimiz eldivenle bilgisayar arasında bir usb bağlantısı sayesinde oynanabilmektedir. Ayrıca klavye ve mouse yardımı ile de oynayabilirsiniz.
Oyunda bir uzay mekiği ile evrendeki gezegenler arasında dolaşıp belli bir süre içinde en fazla gezegeni vurmaya çalışıyorsunuz. Süre bitince veya bir gezegene çarparsanız oyun biter. Oyun bu haliyle pek birşey ifade etmeyebilir ama geliştirilebilir. Özellikle OpenGL ile uğraşanların işine yarayacaktır. Biz sadece donanımı test etmek için yazdık.
Eldiveni elinize geçirip usb bağlantısını sağladıktan sonra uygulamayı açıp oynamaya başlayabilirsiniz. Serçe parmağımızı büktüğümüz zaman uçağın motoru çalışmaktadır.Motor çalışmadan uçağı hareket ettiremezsiniz icon smile Sanal eldiven ile Uzay mekiği uygulaması Yüzük parmağını büktüğümüz zaman uçak 1.viteste gitmeye başlar.Uçakta vites olur mu diye sormayın. Biz yaptık işte oluyor icon smile Sanal eldiven ile Uzay mekiği uygulaması Orta ve işaret parmaklarını büktüğümüzde 2. ve 3.viteste gider.Baş parmağımızı büktüğümüz zaman ise roket atar. Elimizi sağa veya sola döndürdüğümüzde uçağın sağa ve sola dönüşlerini sağlamış oluruz. Yukarı aşağı hareketleri de yine aynı mantıkla yapılabilir ama uçağın kontrolü zorlaştığı için uğraşmadık.
Eldiven olmaksızın uçağın sağ sol, aşağı yukarı hareketlerini mouse ile motoru çalıştırma işini "w" ile vites arttırma olayını space ve vitesi düşürme işini ise "s" ile yapabiliriz.
Uygulama kodlarını şuradan indirebilirsiniz. Projenin bir demosunu aşağıdaki videodan görebilirsiniz. Gerçi tam net çıkmamış ama idare edeceğiz artık…
Kaynak: kemalefendioglu.com/?p=214