Arama motorlarında korkunç bir rekabet var. SEO çalışmaları günden güne derinleşiyor, yeni algoritmalar üzerinde çalışılıyor ve iş hayatımıza “SEO bütçesi” diye bir gider kalemi girdi. 2015 yılında SEO algoritmaları üzerinde arama motorları ne zaman, ne gibi değişiklikler yaparlar bilinmez ama biz 2015 SEO eğilimlerini açıklıyoruz...

2015 yılında arama motorlarında kullanıcı davranışlarını belirlerken, çıkış noktanızı kendi arama alışkanlıklarınızı baz alarak sorgulamalısınız. Soracağınız soru "ben ne yapardım" olmalı. SEO stratejilerini sitenize uygularken, mantıklı ve alternatif arama sonuçları kurgulayabiliyor olmanız, sizi arama motorlarında üst sıralara taşıyabilir. Arama motorlarında üst sıralara yerleşme stratejisinde SEO çalışmaları tek başına hiç bir anlam ifade etmez. SEO çalışmalarınızı sağlam bir modele oturtmalısınız.


KPI 2015 yılında çok önemli olacak

2015 yılında yapmanız gereken en önemli şey sitenizin hangi yapıda olduğunu belirleyerek ona göre değer yaratabilecek bir SEO çalışması yapmak. Bu yüzden SEO stratejilerinizi oluştururken, yol haritanızı çok dikkatli planlamalısınız. Oldukça uzun vadeli bir çalışma olan SEO, “vaktim olursa yaparım” diyebileceğiniz bir şey değil. Bu yüzden planlama, hedefleme ve analiz yapma kıstaslarınız olmalı. İster kendi, ister bir başka projeyi yönetin, iş dünyasının KPI (Key Performance Indicator) adını verdiği bu başarı kıstasları 2015 yılında sizin de başarınızı etkileyecek. Bu arada lütfen unutmayın, bu işin hakkını vermek istiyorsanız, mutlaka İngilizce bilmeniz ve gündemi takip etmeniz gerekecek.


2015 yılında SEO stratejilerinin temel taşları

2014 yılındaki alışkanlıklarınızı değiştirmeye şöyle başlayabilirsiniz; daha fazla anahtar kelimeye ulaşmak için Google Keyword Planner ile çalışın ve video odaklı bir strateji izlemeyi düşünüyorsanız Youtube Keyword Tool’u mutlaka denemelisiniz.

Etkili bir tahmin yürütebilmek için dünyadaki arama motoru tıklama oranlarını (CTR) öğrenmek son derece faydalı olacaktır. 2015 yılında, kısa anahtar kelimelere değil biraz daha detaylı ve uzun kelimeler kullanmaya gayret edin. Mümkün olduğunca basit bir URL yapısı yaratın.

2015 yılında Flat Site Architecture tanımı size bir şey ifade etmeli. mimarisini öğrenin ve e-ticaret sitenizde uygulamaya çalışın. Kullanıcı aramaları sayfalarının Google tarafından indekslenmesini engelleyin. Kullanıcıların arayabileceği kelimeler için, kullanıcı dostu landing pageler oluşturmaya çalışın.


İçerik kraldır sözü hayat felsefeniz olmalı

Ne kadar anahtar kelime girişi yaparsanız yapın, 2015 yılında sayfalarınızın detayları boş ise arama motorları sizi görmezden gelecek. Sitenizin içeriğinde asla kopyala-yapıştır yöntemi kullanmayın. Özellikle Google orijinaliçerikleri daha iyi endeksliyor. Kullanıcılarınızın eğilimlerine ve ilgi odaklarına yönelik başlıkları sıkça kullanın ve kendini tekrar eden içerikler yayınlamaktan sakının.

2015 yılında yeni yıl temizliği yapmalısınız

Sayfalarınızın altına, sağına, soluna yazdığınız etiketleri ziyaretçileriniz tıklıyorlar mı? Onlar bu linkleri kullanmıyorsa arama motorlarının bu çalışmalarınızı değerlendirmesi de mümkün olamaz. Google Web Master Araçlarını nasıl kullanacağınızı derinlemesine öğrenin. Bu araçları kullanarak gereksiz tüm linkleri ve kullanılmayan etiketleri sitenizden arındırın. Bunu yaptığınız takdirde hem kullanıcılarınız sevinecek hem de arama motorları sizi daha net değerlendirebilecekler. Açıklamalarınızı üç nokta ile kısaltılmaması için 150 karakterin altında kalmalarına dikkat edin. Sayfaların

Mutlaka mobile yönelin

Google web sitelerinin mobil uyumluluklarını 2015 yılında daha ağır algoritmalarla takip etmeye başlayabilir. Buna hazırlıklı olun. Dikkat ettiniz mi? Google mobil arama sonuç sayfalarına “dikkat” uyarısı koydu. Mobil cihazlar yoluyla gelen potansiyel ziyaretçilerinizi kaçırmamak için mutlaka mobil sayfalarınızın web sitenizle aynı kalitede olmasına önem vermelisiniz.


2105’te neler hızla değişiyor?

Siteniz sosyal medya ile paralel ilerlemeli; sosyal ağların önemi bir çığ gibi büyüyor. Mobil cihazlarında etkisiyle bu mecrada bulunmak ve iletişime açık olmak SEO çalışmalarının yapı taşlarından biri. Öte yanda metin içeriklerin yerini hızla görsel içeriklere bıraktığını sakın gözden kaçırmayın. Sitenizin görsel ve video ağırlıklı kategorilerine ağırlık verin, böyle kategorileriniz yoksa yaratın.

Kaynak : SEO Lideri