SEOamk.com'da yayınladığım içeriği burada da paylaşmak istedim.
Kaynak: http://seoamk.com/5-adimda-web-sitenizin-domain-otoritesini-guclendirin/
Domain Otoritesi (DA yani Domain Authority) Moz tarafından geliştirilmiş bir web site ölçümüdür. Bu SEO uzmanları tarafından bilinen en önemli sayılardan birisidir. Domain otoriteniz ne kadar yüksekse, o kadar da güçlü trafiğiniz ve yüksek sıralamanız olur. Daha önce domain otoritesi hakkında hazırladığım infografiğe burdan bakabilirsiniz: Domain Otoritenizi (Domain Authority) Yükseltmenin 5 Yolu
Domain otoritesi değiştirilebilir mi yoksa değiştirilemez ve sabit midir? Bu önemli ölçümü geliştirebilmeniz için uygulamalı yöntemler olduğuna inanıyorum. Domain otoritenizi OpenSiteExplorer.org sitesinde öğrenebilirsiniz.
Fakat ilk önce bilmeniz gereken bazı şeyler var:
Domain Otoritesi
İlk önce domain otoritesi hakkında birkaç ipucu paylaşmama müsade edin. Bu bilgi, domain otoritenizi nasıl yükseltmeniz gerektiğini iyice anlamanıza yardımcı olacaktır:
1. Domain otoritesi bir çok faktöre dayanmaktadır. Öncelikli olarak bunlar link profili (tüm backlinkleriniz) faktörüdür: sitenize alınan backlink sayısı ve bu backlinklerin bulunduğu sitelerin otoritesi.
2. Domain otoritesini 100 yapmak oldukça zordur. Facebook ve Google gibi sitelerin domain otoritesi 100 olabilir, dolayısıyla 100 yapamadığınız için hayal kırıklığına uğramayın.
3. Domain otoritesini doğrudan etkilemek zordur. Domain otorite skorunuzu meta etiketleri gibi değiştiremezsiniz.
Peki domain otoritenizi nasıl geliştirirsiniz?
Domain Otoritenizi Nasıl Geliştirirsiniz?
Bu makalenin en önemli sorusuna gelmiş bulunmaktayız: Domain otoritenizi nasıl geliştirirsiniz?
Link profilinizi geliştirmek oldukça önemli bir konudur. Daha önce backlink hakkında hazırladığım içeriklere bakmanızı şiddetle öneririm.
En temel düzeyde, kaliteli link profile sahip olmak için yapmanız gereken iki şey var:
1. Kötü linklerden kaçınmak.
2. İyi linkler kazanmak.
Kötü linklerden kaçınmak oldukça basittir. Bu linklerin temizlenmesini talep edersiniz, eğer site sahipleri kaldırmazsa, o zaman reddedersiniz. Bu kadar basit.
İyi linkler kazanmaya gelince, gerçekçi olmak gerekirse, iki seçeneğiniz var: Kendinize güvenilir bir SEO uzmanı bulmanız lazım, ama dikkatli seçmek gerekir, çünkü sitenizi mahvedebilirler çoğu.
İkinci seçenek ise yüksek değerli bilgileri içeren web site kurmak. Başka bir deyişle içerik pazarlaması.
Domain otoritesini yükseltmenin çözümü içerik pazarlamasıdır.
Domain otoritenizi geliştirmek için uygulamanız gereken 5 adımı yakından inceleyelim:
Adım #1: Teknik SEO’nuzun sorunsuz olduğundan emin olun
SEO’nun tüm teknik yönleri oldukça önemlidir. Bu da ne yazık ki (ne kadar sıkıcı olsa da) robots.txt ve site haritası optimizasyonudur, onlar olmadan etkili SEO elde edemezsiniz. Bu arada söylemem gereken önemli nokta var, eğer alan adınızın alt alan adı varsa o zaman da alt alan adına otorite akışı sağlarsınız, bu yüzden alt alan adı oluşturmamanızı öneririm. Teknik SEO domain otoritesi geliştirmenin temelidir.
Moz’un açıkladığı gibi, domain otoritesini geliştirmek için, tüm SEO’unuzu geliştirmeniz gerekir. Bunlar site yapısı, gezinebilirlik, breadcrumbs, URL yapısı, meta etiketleri, başlık etiketleri, kelime sayısı, anahtar kelimeler, alt etiketler vs. SEO ve içerik pazarlaması birbirlerine ihtiyaç duyarlar. Aslında ikisi bir arada olması gerekiyor.
Adım #2: Birçok “link verilmeye değer” içerikler üretin
Şimdi ise domain otoritesini doğrudan etkileyen içerik konusuna geldik.
İçerik pazarlaması için daha çok “link verilmeye değer” yani yüksek kaliteli içerikleriniz olması lazım. Bu yüzden haftada 2-3 tane (daha da arttırmayı düşünüyorum) içerik yayınlıyorum. Genellikle hazırladığım içerikler biraz uzundur, 800-1500 arası değişiyor. 200-300 kelimelik makalelerden uzak durmanızı öneririm, eğer bayan veya magazin siteleriniz varsa ve her gün 3-4 tane kısa ve özgün makaleler yayınlıyorsanız o ayrı tabi.
Tabi içerik hazırlamak sıkıcı gelebilir, ancak işinizi seviyorsanız, ve sitenizin konusuna bayılıyorsanız (benim gibi) o zaman içerik hazırlamak çok keyiflidir, bu yüzden para kazandıran konular üzerine değil de sevdiğiniz konu üzerine sitenizi geliştirmenizi öneririm. İçerikler benim işimi her geçen gün büyütüyor, e-posta abonelerimi ve müşterilerimi arttırıyor.
Adım #3: İç linklemeyi geliştirin
Bu adımda içerik linklemenin önemi üzerinde çok durmayacağım. Bu biraz da site içi SEO ile ilgili bir durum. (Ne yaptığıma dikkat ettiniz mi? Bu içerik linklemedir, yani “site içi SEO” terimi ile daha önce hazırladığım içeriğe link verdim.
İçerik linkleme hem ziyaretçilerinize, hem de arama motorlarının sitenizi tarayıp indekslemesine yardımcı olacaktır. İçerik linklemeden yoksun site çakıl taşlarına benzer – bağlantısız ve güçsüz. Fakat güçlü içerik linklemeye sahip site bu çakıl taşlarını betona çevirir – birbirine bağlı ve kırılamaz.
Daha çok içeriğin en iyi yanı da link vermek için daha çok içeriğe sahip olacaksınız. Ve daha çok iç linkleme yaparsanız, ziyaretçilerinizin sitenizde kalma süresini arttırma şansına sahip olacaksınız, ve aynı zamanda sağlam bir siteniz olacaktır.
Adım #4: Zararlı backlinkleri silin
SEO görüntüğü gibi tümüyle muhteşem değildir. SEO bir rekabettir, rakipleri geçmek için sürekli çalışmak gerekir, rakiplerden daha fazla çalışmak ve daha zeki çalışmak gerekir.
Bu elbette kolay değil, fakat buna değer. Zararlı backlinklerinizi silmeniz lazım. Her gün link profilinizi (tüm backlinklerinizi) incelemeniz lazım, ve spam linklerinizi bulmanız gerek, daha sonra da onlardan kaçınmanız lazım.
Link profilinizi temiz tutarak büyük bir rekabet avantajı kazanırsınız. Deneyimlerime göre, bu birçok webmasterin düzenli olarak yaptığı bir şey değildir. Genelde algoritmik cezaya yakalandıkları zaman bunu yaparlar.
Link profilinizi temizlemek için ceza almanızı beklemeyin. Hemen şimdi yapın ve her ay veya iki ayda bir bunu yapın.
Sağlam backlink stratejileri uygulayın ve domain otoritenizi böylece geliştirin.
Adım #5: Sabırlı olun
Eğer yukarıdaki anlattığım adımları tam olarak yapıyorsanız, domain otoriteniz yükselecektir.
Domain otoritesini arttıran faktörlerden birisi de domain yaşıdır. Genel anlamda, web sitenin domain yaşı ne kadar büyükse, o zaman o kadar da otoritesi yüksek olur.
Fakat burada dikkat etmeniz bir şey var, sadece domain yaşının domain otoritesi ile ilgisi olduğunu söyleyemeyiz, nitekim eğer domain kullanılmıyorsa, ya da spam linklerle mahvedilmişse, ve web site güncel değilse o zaman domain otoritesi düşmeye mahkumdur.
İçerik pazarlaması ile domain otoritenizi yükseltebilirsiniz. Bu elbette biraz zaman alacaktır, dolayısıyla sabırlı olmanız gerek. SEO zaferi bir günde gerçekleşmez, uzun dönemde gerçekleşecek bir şeydir.
Sonuç
Gördüğünüz gibi domain otoritenizi hemen birkaç işlemle geliştiremezsiniz. Yeni nesil SEO’nun en önemli sırrı – içerik pazarlamasıdır.
Kaliteli içerik demek herşey mükemmel demektir. Domain otoritenizi geliştirebilirsiniz. Bu tamamen içeriğinize bağlı. İçeriğiniz kaliteli ise o zaman backlink stratejileri uygulayabilirsiniz, ancak kalitesiz içeriğinizi Google’da ilk sıraya yükseltirseniz bile pek iyi sonuç alamazsınız.
Sizin domain otoritenizi etkileyen faktörleriniz nelerdir?