Bir sayfa Google’ın dizininde yoksa,% 0 organik trafik alma olasılığı vardır.

Endeksleme, aşırı basitleştirilmiş bir özetle, Google’ın sıralama sürecinde 2. adımdır :


  1. Crawling

  2. Indexing

  3. Ranking



Bu makale, Googlebot’un sitenizde daha fazla sayfayı nasıl daha hızlı indekslemesini sağlamaya odaklanacaktır.

Sayfalarınızın Google tarafından endeksli olup olmadığını kontrol etme

İlk adım, web sitenizin endeksleme oranının ne olduğunu anlamak.

Endeksleme oranı = Google’ın dizinindeki sayfa sayısı / sitenizdeki sayfa sayısı

Web sitenizin Google Arama Konsolunun “ Endeks Kapsamı Durum Raporu ” nda endekslenen sayfalarını inceleyebilirsiniz.

Dizinin dışında hatalar veya çok sayıda sayfa görürseniz:


  • Site haritanızda dizin oluşturulamayan URL’ler olabilir (örn. NOINDEX’e ayarlanmış, robots.txt ile engellenmiş veya kullanıcı girişi gerektiren sayfalar).

  • Sitenizde Google’ın uygun olmadığını düşündüğü çok sayıda “düşük kaliteli” veya yinelenen sayfalar olabilir

  • Siteniz tüm sayfaları haklı çıkarmak için yeterli bir ‘yetkiye’ sahip olmayabilir



Aşağıdaki tabloda bulunan özellikleri inceleyebilirsiniz (bu, Google’ın güncellenmiş Arama Konsolu’ndaki harika yeni bir özelliktir).

Sitenizdeki sayfalar dizine nasıl eklenir?

Klişe olmaktan nefret ediyorum, ancak Google’ın dikkatini çekmek için doğru deneyimi sunmanız gerekiyor . Siteniz Google’ın güven, otorite ve kalite ile ilgili kurallarına uymuyorsa , bu ipuçları sizin için çalışmayacaktır.

Bununla birlikte, sitenizin endeksleme oranını iyileştirmek için bu taktikleri kullanabilirsiniz.

1. Google Olarak Getir’i kullanın

Google Arama Konsolu, Google’ın “Alması” için bir URL girmenize izin veren bir özelliğe sahiptir . Gönderildikten sonra, Googlebot sayfanızı ve dizini ziyaret eder.


  • Google Arama Konsolu’na giriş yapın

  • Google olarak Tara ve Tara’ya gidin

  • Dizine eklemek istediğiniz URL’yi alın ve arama çubuğuna yapıştırın

  • Click Getirme düğmesini

  • Google URL’yi bulduktan sonra Dizine Gönder’i tıklayın



Sayfanın indekslenebilir olduğunu varsayarsak, birkaç saat içinde alınacaktır.

2. İç bağlantıları kullanın
Arama motorları, sayfadan sayfaya HTML bağlantıları aracılığıyla taranır.

Başkalarına eşitlik getirmek için sitenizdeki otorite sayfalarını kullanabiliriz. Ahrefs “Bağlantılarla en iyi sayfalar” raporunu kullanmayı seviyorum .


Bu rapor, sitemdeki en yetkili sayfaları anlatıyor – buradan, eşitlik gerektiren bir sayfaya iç bağlantı ekleyebilirim.

Birbirine bağlı 2 sayfanın alakalı olması gerektiğine dikkat etmek önemlidir – ilgisiz sayfaları birbirine bağlamak iyi bir fikir değildir.

3. Google endeksindeki düşük kaliteli sayfaları engelle
İçerik, yüksek kaliteli bir web sitesinin temel taşı olsa da, yanlış içerik sizin ölümünüz olabilir. Çok düşük kalitede çok sayıda sayfa, Google’ın sitenizi tarama, dizine ekleme ve sıralama sayısını azaltabilir.

Bu nedenle, çöp sayfalarını kaldırarak web sitemizin periyodik olarak “budamasını” istiyoruz.

Değeri olmayan sayfalar şöyle olmalıdır:


  • NOINDEX olarak ayarlayın . Sayfa, hedef kitlenize hala değer verdiğinde, ancak arama motorlarında olmadığında (teşekkür sayfalarına, ücretli açılış sayfalarına vb. Bakın).

  • Robots.txt dosyası aracılığıyla sürünerek engellendi . Tüm bir sayfa grubunun hedef kitlenize değer vermesine karşın arama motorlarına (düşünce arşivi, basın bültenleri) değil.

  • 301 yönlendirildi . Sayfanın hedef kitlenize veya arama motorlarınıza değeri yoktur, ancak mevcut trafik veya linkleri varsa (eski blogların linkli olduğunu düşünün).

  • Silindi (404) . Sayfanın hedef kitlenize veya arama motorlarınıza değeri olmadığı ve mevcut trafik veya bağlantıları olmadığı zaman.


Bu süreçte size yardımcı olacak bir içerik denetim aracı geliştirdik .

4. Sayfayı site haritanıza ekleyin
Site haritanız, arama motorlarının sitenizdeki hangi sayfaların önemli olduğunu anlamalarına yardımcı olacak bir rehberdir.

Site haritanızda bir sayfa olması indekslemeyi garanti etmez, ancak önemli sayfaları dahil etmemesi indekslemeyi azaltır.

Siteniz WordPress üzerinde çalışıyorsa, bir eklenti kullanarak bir site haritası oluşturmak ve göndermek inanılmaz derecede kolaydır (Yoast’ı severim).

Site haritası oluşturma hakkında daha fazla bilgi edinin

Site haritanız oluşturulduktan ve gönderildikten sonra GSC ise, Site Haritaları raporunda inceleyebilirsiniz

Dizine alınmasını istediğiniz tüm sayfaların eklendiğinden emin olmak için iki kez kontrol edin. Dizine alınmasını istemediğiniz tüm sayfaların dahil OLMADIĞINDAN emin olmak için üçlü kontrol.

5. Sayfayı Twitter’da paylaşın
Twitter, Google’ın düzenli olarak taradığı güçlü bir ağdır (Tweetleri de endeksler).

İçeriğinizi sosyal medyada paylaşmak akıllıca değil, aynı zamanda Google’a ilgi göstermenin kolay bir yolu.

6. Sayfayı yüksek trafik sitelerinde paylaşın

Reddit ve Quora gibi siteler, bağlantıları bırakmanıza izin veren popüler sitelerdir. Quora’da son yayınlanan sayfaların tanıtımını yapmak için düzenli bir uygulama yapıyorum – endekslemeye yardımcı oluyor, ancak aynı zamanda bir ton trafik çekebiliyor.

Eğer tembel hissediyorsanız (ve gri şapka), Fiver gibi sitelerde “sosyal sinyaller” satın alabilirsiniz.

7. Sayfaya dış bağlantıları sağlamlaştırın

Daha önce belirtildiği gibi, Google, HTML bağlantıları üzerinden sayfadan sayfaya tarama yapar.

Sizinkine bağlantı verecek diğer web sitelerini almak, yalnızca büyük bir sıralama faktörü değil, web sitenizin endekslemesini almanın harika bir yoludur.

Bağlantı almanın en kolay yolu:


  • İlgili ve yetkili bir web sitesinde misafir yazısı

  • İlgili blogcuları veya medya sitelerini bulun ve bir reklam isteği ile ulaşın



Bu, fazlasıyla basitleştirildi – daha fazla fikir için üst link kurma taktikleriime göz atabilirsiniz .

8. Web sitenizi “Ping” edin
Arama motorlarına “ping” gönderen Ping-O-Matic gibi siteler , blogunuzun güncellendiğini bildirmek için.

Açıkçası, bu en iyi yöntem değil – ancak hızlı, ücretsiz ve kullanımı kolay

kaynak; https://websaglam.com/8-adimda-googleden-hizli-index-alma/