Altsayfalar Google Pagerank Analizi
Google pagerank güncellemesinden sonra, tüm sitelerimin alt sayfalarını sitemap xml’den faydalanarık veya ssh’den wget -m komutuyla düm dizinleri listeleyerek tüm alt sayfaların pageranklarını kontrol etmeye çalışırım.
Bir kaç güncellemeden bu yana önemli tespitlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.
1- Google Site Menülerini oldukça önemli kabul etmektedir, site menülerine verilen pagerank diğer sayfalardan her zaman daha yüksek olmaktadır. Hemde öyleki Sadece menü yapım aşamasında yazan yere bile Google pagerank PR7 verildiğini çoğu kez gördüm. Bunun nedeni şu olabilir, site sahibi menüleri önemsiyor almasının, neden sonuç ilişkisi olarak değerlendirebiliriz.
2- İçeriğin çalıntı olup olmaması Google pagerankı etkileyen faktörlerden değil. İçerik aynen alıntı benim tabirimle çalıntı olsa da yüssek pagerank alabiliyor.
3- Bilhassa wordpress sitelerde 200 kelimenin altındaki başlıklı yazıların pageranklarıda oldukça düzük olmaktadır. Yazı içeriği ne kadar uzunsa google pagerank’ta yükseklik arzetmektedir. Demekki 200 veya 300 kelimenin altında laf ola beri gele türden yazıları google algoritmaları çok fazla benimsemiyor.
4- PDF formatında bilgilendirici yazıları Google Teyze oldukça önemsiyor. Mevzuat sitelerim için oluşturmuş olduğum geniş kapsamlı PDF dosyalarımdan birine Pr7 vererek ödüllendirmiş. Yani PDF lerde sayfa olarak kabul ediliyor ve PR değerlendirmelerine kesinlikle giriyor.
5- Her yeni güncellemede hit almayan eski içeriklerin pagerankları devamlı birer ikişer puan düşerek devam ediyor, eğer siteniz tamamen HTML ise html sayfalar bu değişimden çok az etkileniyor. WordPress yeni sayfaları, yeni içerikleri daha yüksek PageRank alırken eski içerikler Google Teyzenin gözünde değer kaybediyor.
6- Gene mevzuatla ilgili çok geniş html içerik girdim. Sayfa yapıları çok farklı değildi. 10 binlerce html içerikli sayfaların pagerank değerleri genelde pr3 pr4 değişirken aynı türden içerik olsa da bazı sayfalara verilen pagerank değerinin pr7 veya pr6 olduğunu görünce yüksek pagerank alan sayfaları mercek altıda aldım. Sonuç çok fazla hit alan, geri dönüşümü olan, çok fazla okunan sayfaların da pagerankları yüksek oluyor.
Bu 6 maddelik tespitin işinize yaracağını umuyor, Google Pagerank konusundaki analizlerime ilerleyen konularda, örneklerle analiz etmek istiyorum.
Her şey yabancı sitelerden içeriği Türkçeye çevirmek değildir sevgili arkadaşlar, En zor öğrenme yöntemi deneme yanılma yöntemidir ama en etkili öğrenme ve ilk öğrenme yöntemi de deneme yanılma yöntemidir. Önemli buluşların çok büyük bir bölümü deneme yanılma yöntemleriyle ortaya çıkmıştır. Test etmeyi öğrenmeli “kendimize özgün” olmalıyız.