İşi bilenlerin gizli silahlarından... iki konuyu birden işleyeceğiz
Hem "Google Correlate" neymiş ona bakacağız, hemde farklı bir şekilde kullanıp kelime avına çıkacağız... Neyse kestik, hemen konuya girelim
Google Correlate; Verdiğimiz keyword ile en yakın ilişki içinde olan diğer keywordlere ulaşmamıza yardımcı olan bir korelasyon aracı.
Pazarlama ile uğraşan, istatistiki araştırmalar yapan, veri madenciliği ile uğraşan ve özellikle de gerçek anlamdaki seo uzmanlarının kullandığı (eminim kullanıyorlardır ) önemli bir deneysel araç. Kullanımına ilişkin burada tutorial var.
Mesela bakın seo optimizasyonu yazınca nasıl bir sonuç geliyor. E adamlar karikatürize bile etmişler;
Doğru bir şekilde ve Google Trends ile birlikte kullanıldığında süper sonuçlara ulaşabilirsiniz. Gerekli olan tek şey biraz hayal gücü biraz da merak!
Kurcalama kısmını size bırakıp, ben hemen tekniğe geçiyorum;
Önce Google Correlate adresine girin ve arama bölümüne "izle" yazın (farklı denemeler yapabilirsiniz). Ekranın üst kısmında gelen kelimeler, girmiş olduğumuz "izle" kelimesinin izlediği trende en yüksek derecede yakınlık gösteren kelimeleri veriyor. Bizim sonucumuzda 0,98'lik bir puanla "teamviewer" kelimesi en üstte. Tabi bu rakam, son 10 yıl üzerinden çıkan sonuç.
Ekranımıza gelen grafik bölümünün en sağından 2015 başını seçip sağa doğru sürükleyin (aşağıda:1 numaralı hareket) ve ardından 2 numara ile belirttiğim alana tıklayınız.
Görüntünün ve anahtar kelimelerin aşağıdaki gibi değiştiğini göreceksiniz. Bu yeni gelen kelimeler, son bir kaç ay içinde yükselişe geçen kelimeler.
Şimdi hemen en üstteki kelimemizi alıp ("bütün çizgi filmler") Google Trends'de aratıyor ve gerçekten bir trendi olup olmadığına bakıyoruz.
Varmış. Şimdi de hemen Google Anahtar Kelime Planlayıcısı'na girip aratıyoruz ve ekrana aşağıdaki sonuç geliyor.
Eveeet, elimize "düşük" rekabet oranlı ve 6600 aranma hacimli tık başına 1.24 lük bir kelime geldi. Hemen gidip alan adına bakıyoruz, bakalım durum ne;
Evet, alan adımızda boşta. Düşük rekabet oranından dolayı siteyi hazırlayıp tepeye almak inanın hiç te zor değil. %1'lik bir tıklama oranı ile bile bu kelime size aylık en az 80 TL bırakır. Üstelik site yukarı taşıdıktan sonra üzerinde bir daha ilgilenmeniz gerekmez bile. Ama ille de yeni bir domain almak zorunda değilsiniz, zaten var olan sitenizde de bu kelimeye yer verebilirsiniz.
Emin olun farklı kelimeler denedikçe inanılmaz niş kelimelerle karşılaşacaksınız. Eğer işin daha da derinlerine ulaşmak isterseniz ilk grafikte sağ üstteki alana kendi verilerinizi de yükleyebilirsiniz. Bakın başka bir arkadaşımız bir kaç ay önce burada farklı bir şekilde kullanarak "ne" kelimesi ile "rüyada" kelimeleri arasındaki ilişkileri mercek altına almış.
Mesela, ufkumuzu biraz daha açmak adına "yemek" yazıp, zaman periyodunu son 3 ay'a ayarladığımda "rüyada balık yemek" gibi bir kelimenin giderek yükseldiğini ve aylık aranma hacminin geçen ay itibariyle 10k seviyelerine ulaştığını görüyoruz.
Yada çok alakasız bir şekilde "elbise" yazıp, zaman periyodunu yine son birkaç ay olarak seçtiğimde gözüme "facebook hesabı nasıl açılır" gibi aylık aranma hacmi 1000 olan ve yükselişte olan bir başka kelimeye ulaşıyorum. Bunlar, Google Correlate kullanarak ulaşabileceğiniz ve var olan trafiğinizi artırmak için, kullanmasını bilene ciddi kaynaklardır diye düşünüyorum.
Faydalı olmuş olması dileklerimle, görüşmek üzere...
KAYNAK : http://www.seobilog.com/2015/05/google-correlate-ve-kelime-av.html
Sevgiler