lostyazilim
tr.link

E-Ticaret SEO : Ürünleriniz İçin Anahtar Kelime Seçimi

5 Mesajlar 1.127 Okunma
acebozum
tr.link

Bipixel Bipixel Vicdanın senin kıblendir. Kullanıcı
  • Üyelik 03.02.2012
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek Kıdemli SEO Uzmanı
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad O** T**
  • Mesajlar 2348
  • Beğeniler 727 / 726
  • Ticaret 57, (%100)
Elinizde internet platformunuz adına verimli ve potansiyel anahtar kelimelerin bir listesi olduğuna göre muhtemelen merak ediyorsunuzdur.

Soru: Hangi anahtar kelimeleri seçmeliyim?

Cevap: E-ticaret siteniz için en iyi anahtar kelimeleri belirlemek maksadıyla aşağıda bulunan 4 adımlı kontrol listesini kullanın.

  • Arama Hacmi


Bu, (bugüne kadar) bir arama terimini değerlendirme konusundaki en önemli ölçüm sistemidir. Eğer bir anahtar kelimeyi kimse aramazsa onun hiçbir önemi yoktur. Bu durumda o kelimenin ne kadar rekabetçi olduğu da önemsizdir. Kısacası, hiçbir verimlilik sağlamaz.

Arama hacimleri, sektörden sektöre değişir. Bulunduğunuz sektörü iyi bir şekilde analiz etmeli ve ihtiyaçların neler olduğunu bulmalısınız. Bu analizi yapmak için Google’ı kullanabilirsiniz.

Köpek maması sektöründe yer alan aylık ortalama arama hacimleri listesinden bir örnek:

Google Anahtar Kelime Planlayıcı Hedef Kelimeler 2

Profesyonel İpucu: Bazı anahtar kelimelerin mevsimsel varyasyonları vardır. Mesela, Aralık ayında “noel kazağı” aramasını yapan insan sayısı, yaz sezonundan daha fazla olur. Bazen ise bu durum tam tersidir. Bir anahtar kelime, herhangi bir sezona bağlı olmadan bazı dönemlerde pik yapabilir. Son alınan bilgilere göre “organik köpek maması markaları” araması, Nisan ayında, Aralık ayına göre, dört kat daha çok aranıyor. Nedeni bilinmiyor.

KWFinder

Dalgalanmalar kârınızı doğrudan etkileyebilir. Dikkatli olun. Böyle dalgalanmaları önceden tespit etmek için KWFinder aracını kullanabilirsiniz.

  • Anahtar Kelime – Ürün uyumu


Diyelim ki binlerce kişi tarafından aranan bir anahtar kelime buldunuz. İşlem tamam öyle değil mi? Bunu kullanabilir miyim?

Bazen evet, bazen hayır.

Zira kullanmak istediğiniz ilgili anahtar kelime, sitenizde sattığınız ürünler ile tam olarak uyumlu olmayabilir. Bunu bir örnek ile açıklayalım:

Sitenizde Japon menşeli yeşil çay poşetleri satıyorsunuz. Dikkat edin, Japon yeşil çay poşetleri.

Bu sırada siz, anahtar kelime araştırması yaparken “matcha yeşil çay tozu” gibi hedef kitleye uygun güzel bir anahtar kelime buluyorsunuz. Biri Japon ve yeşil çay poşeti iken diğeri Matcha türü yeşil çay tozu. Buna ek olarak bu iki aramanın arasında bir özel isim farkı da mevcut.

Yeşil çay tozu (sadece çay poşetleri) satmasanız da bu terim bazlı bir kategori sayfası oluşturabilir ve bu aramaları sitenizdeki satışlara uyarlayabilirsiniz fakat bunu başarmak çok zor. Bu nedenle, hedef müşterilerinizin aradığı anahtar kelimeleri tüketmenizden sonra diğer ürün kategorilerini kullanmanızı öneriyoruz. Daha geniş anahtar kelimeler kullanın.

Yeşil Çay Örneği SEO

Artık, insanların aradığı (ve sitenizin ürünleri ile uyumlu) anahtar kelimelerin bir listesine sahip olduğunuza göre bu kişilerin kredi kartı bilgilerini size vermeye ve bir satın alma işlemi yapmaya hazır olup olmadıklarını görmenin zamanı geldi.

  • Ticari Amaç


Yüksek hacimli bir anahtar kelimeye karar vermek için ilgili anahtar kelimeyi kullanan kişilerin reklamcı olup olmadığını görmek için bir saniye ayırın.

Google Anahtar Kelime Planlayıcı

Google Anahtar Kelime Planlayıcı imdadınıza yetişecektir. Öncelikle, anahtar kelimenin “Rekabet” (Competition) derecesini kontrol edin.

"Rekabet", Google Reklamlar’da bir anahtar kelime için kaç kişinin teklif verdiğini gösterir. Bir anahtar kelimeye çok fazla kişi teklif veriyorsa orada kazanç var demektir. Bu nedenle “orta” ve “yüksek” rekabet derecesine sahip olan anahtar kelimeleri kullanmalısınız.

Bunun dışında, “sayfa başına ücret” kriterini de göz ardı etmemelisiniz. Bu kriter, Google Reklamları platformunda bulunan kişilerin tek bir sayfaya tıklama karşılığında o sayfaya ne kadar para harcama eğiliminde olduğunu gösterir. Genellikle yüksek rekabetli olan kelimelerin sayfa başı ücreti de yüksektir. Anahtar kelimelerinizin bulunduğu listeyi bu bilgilere göre bir kez daha gözden geçirin.

Google Anahtar Kelime Planlayıcı

Google Anahtar Kelime Planlayıcı Görsel 2

“Japon yeşil çay” aratmasına verilen teklif bir hayli düşük. Bunun nedeni, o anahtar kelimeyi arayan pek çok kişinin, muhtemelen, ilgili ürünü satın almaya hazır olmamasından kaynaklanıyor. Bu kişiler, yeşil çayın faydalarını araştırıyor olabilirler.

Önerilen içeriğimiz => SEO için Anahtar Kelime Araştırması Yapmak

Öte yandan, “buy green tea online” (online / çevrimiçi yeşil çay satın al) araması, 2.4 kat daha fazla teklif alıyor.

Yeşil Çay Satın Al SEO Örneği

  • Rekabet


SEMRush’ın “anahtar kelime zorluğu” aracını kullanırsanız, Google’da istediğiniz kelimede ilk sayfaya gelmeniz kesinlikle kolaylaşacaktır. Bu ölçüm, belirli bir anahtar kelimenin kendi sıralaması adına ne kadar rekabetçi olduğu konusunda size bir fikir verir. Aşağıdaki adımları takip edin:

Semrush Anahtar Kelime Zorluğu

Keyword Difficulty : Anahtar Kelime Zorluğu

Semrush Anahtar Kelime Zorluğu

Difficulty : Zorluk

Semrush Hedef Kelime Zorluğu

Zorluk yüzdesi ne kadar yüksek olursa, Google’da o anahtar kelime için sıralama kasmak o kadar zor demektir.

Kaynak => https://oguzhantemiz.com/e-ticaret-seo-anahtar-kelime-secimi/
anilcan LocalSeo

kişi bu mesajı beğendi.

Kişisel Blog - Web siteni aç! Hızlı çözüm için lütfen report sistemini kullanın!
elektronikssl
webimgo

LocalSeo LocalSeo Platin Üye Kimlik Onayı
  • Üyelik 28.06.2018
  • Yaş/Cinsiyet 30 / E
  • Meslek Tarih
  • Konum Bursa
  • Ad Soyad O** Y**
  • Mesajlar 535
  • Beğeniler 204 / 294
  • Ticaret 8, (%100)
Eticaret siteleri için güzel bir paylaşım oldu mod bey. :) Seo hakkında her şey her yerde bulunuyor. Görmezlikten gelmeleri ilginç bence
Bipixel

kişi bu mesajı beğendi.

SeoDaddy SeoDaddy Kalitelibacklink.com Kullanıcı
  • Üyelik 15.06.2016
  • Yaş/Cinsiyet 32 / K
  • Meslek SEO Danışmanı
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad E** G**
  • Mesajlar 828
  • Beğeniler 161 / 257
  • Ticaret 28, (%100)
https://backlinko.com/ecommerce-seo
Bipixel sevdabirates orderinn

kişi bu mesajı beğendi.

Bipixel Bipixel Vicdanın senin kıblendir. Kullanıcı
  • Üyelik 03.02.2012
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek Kıdemli SEO Uzmanı
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad O** T**
  • Mesajlar 2348
  • Beğeniler 727 / 726
  • Ticaret 57, (%100)
SeoDaddy evet cevirisini yapip yayimladim :). Diger icerikte kaynak göstermiştim. Bunda da düzeltip ekleyeyim çevirdiğim kaynağı bilgisayara geçince.
nokta

kişi bu mesajı beğendi.

Kişisel Blog - Web siteni aç! Hızlı çözüm için lütfen report sistemini kullanın!
wmaraci
wmaraci

SeoDaddy SeoDaddy Kalitelibacklink.com Kullanıcı
  • Üyelik 15.06.2016
  • Yaş/Cinsiyet 32 / K
  • Meslek SEO Danışmanı
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad E** G**
  • Mesajlar 828
  • Beğeniler 161 / 257
  • Ticaret 28, (%100)
Bipixel çevirisine de ihtiyaç var. Sadece daha fazla grafikler ve ayrıntı olduğu için incelemek isteyen olursa diye link bıraktım. Birçok konunun Türkçe kaynağı bulunmuyor ve yabancı kaynak araştırmayı sevmeyen bir topluma sahibiz. Türkçe yayınlar elbet birilerine bir şeyler katacaktır diye düşünüyorum. Başarılar..
Bipixel

kişi bu mesajı beğendi.

Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al