E-ticaret hacmi her geçen gün büyüyor ve bu sektöre yeni oyuncuların katılması için cazip kılıyor. Bu denli yoğun ilginin ve rekabetin olduğu sektörde her yıl sektörde bir çok firmanın kapanma durumu ile karşılaştığını görüyoruz. Yoğun rekabetin yaşandığı E-Ticaret sektöründe dijital pazarlama önemli bir yer tutuyor. Reklam vermeyen, seo yönünden zayıf olan yeni kurulmuş E-ticaret sitelerinin sektörde var olması neredeyse artık imkansız.
Hazır E-Ticaret paketleri ile artık bir kaç saat içerisinde E-Ticaret içine girmek mümkün. Öyle ki hazır paket satan firmaların sağlamış olduğu xml’ler ile hiç stok maliyetine girmeden bir anda sitenize binlerce ürün dahi ekleyebiliyorsunuz. Kulağa çok güzel gelse de aynı şekilde bu sektöre girmek isteyen yüzlerce kişi daha olduğunu düşünecek olursak durumun vehameti ortaya çıkıyor. E-ticaret sitelerinde karşılaşılan seo sorunlarını işleyelim.
1- Ürün Açıklaması Benzerliği
Hazır paketler ile anahtar telim e-ticaret sitesi sahibi olunabileceğinden bahsettik. Bu durumda aynı XML verisini kullanan yüzlerce hatta binlerce E-ticaret sitesi ile aynı içeriğe sahip olduğunu anlamına gelmektedir. Sıralamalarda yukarılarda yer almayı sıkıntıya sokacak olan bu durum biraz can sıkıcı olabilir. Çünkü içerik olarak farklı olan e-ticaret siteleri sıralamada daha avantajlı konumdalardır.
Bir çok üründe içerikler standarttır. Örneğin bir İphone 5S özelliklerini elbette farklılaştıramazsınız. Fakat gerek grafikler ile gerekse bir kaç cümle ile telefona kendi yorumunuzu katarak içeriğinizi farklılaştırabilirsiniz.
2- Ürün Açıklaması Eksikliği
En çok karşılaşılan hataların bir diğeri de ürün açıklamaları eksikliğidir. Bu hem arama motorlarında sıralamalara dahi girememenize sebep olabilirken, eksik açıklama ya da hiç açıklama olmaması ürünün satışını dahi etkileyebilmektedir. Açıklama kısımları doldurmanız bu yüzden çok önemlidir.
3-Ürün Yorumları
Satış ve seo saçısından ürün yorumlarının etkisi önemlidir. Sitenizde ki ürünlerin yorum sayısını arttırmak için, yorum kısımlarını daha ön planda tutmalı hatta yoruma teşvik edici kampanyaları düzenlemenizi öneririz. Her yorum (organik olmalı) ürünlerinizi almak isteyen tüketicinin aklındaki soru işaretini giderirken, aynı zamanda ilgili sayfanın arama motoru örümcekleri tarafından sürekli güncellenmesini sağlar. Bu sizi sıralamaya sokabilecek faktörlerdendir. Her yorum sayfanızın kalitesini arttırır.
4- Ürün Başlıkları
Arama motoru sıralamasında etkili bir öğedir. Başlıkları gereksiz bilgilerden kurtarıp mümkün olduğunca ürünü anlatan ifadeler ile kullanın.
Örneğin “Samsung XX980 Laptop 4 GB ram 120gb HDD 1 gb ekran kartı” uzun bir başlıktır. Bunun yerine,
“Samsung XX980 Laptop” Yani “Marka – Model- Kategori-” şeklinde yazmanız faydalı olacaktır.
Diğer Optimizasyon önerileri
-Anahtar kelime dostu url kullanın /1234.php yerine, /urunadi.php şeklinde olması faydalıdır
- Ürün başlıklarını “H1″ etiketi ile kullanın
-Ürün görsellerinin alt etiketlerini mutlaka doldurun
Çok daha fazlası için http://www.seotez.com/e-ticaret-siteleri-icin-seo.html