E Ticaret trafiğinizi artırmak için uygulamanız gereken bazı önemli SEO çalışmaları bulunmaktadır. Bu SEO çalışmaları e ticaret trafiğini artıran 100 önemli SEO başlığı altında toplanmaktadır. Bu 100 madde içerisinde yer alan SEO önerileri doğru uygulandığı zaman e ticaret sitenizin trafiği artacak ve beraberinde kazanacağınız gelirde artacaktır. E Ticaret trafiğinizi arttıracak 100 SEO önerisi temel ana başlıklara ayrılmaktadır. Ana başlıklar ise kendi içerisinde alt başlıklardan oluşmaktadır. Bir önceki yazımızda E Ticaret trafiğinin artmasına yardımcı olan E Ticaret Stratejisi Oluşturma ve alt başlıklarından bahsetmiştik. Bu yazımızda ise Anahtar Kelime ve Pazar Araştırmasının önemi ve alt başlıklarından bahsedeceğiz.

E ticaret siteniz için hedeflerinizi belirledikten sonra sitenizi ve ürünlerinizi ön plana çıkartabilmek için doğru anahtar kelimeleri tespit etmeniz gerekmektedir. Bu işlemi yapmadan önce ise detaylıca bir Pazar araştırması yapmalısınız. Bulunduğunuz sektördeki rakipleri ve mevcut ürünlerinizin internette bulunma durumlarını iyi tespit etmelisiniz. Detaylı Pazar araştırması yapmadan işe koyulmak, eksik verim almanıza sebep olacaktır. Pazarınızın ve rakiplerinizin eksikliklerini ve artılarını tespit ederek işe koyulmanız ise hem çalışmalarınızı hızlandıracak hem de hedefinize ulaşmanızı kolaylaştıracaktır.



Anahtar Kelimelerinizi Ürünlere Uygun Oluşturun

E Ticaret siteleri için anahtar kelime belirlemek çok önemli bir adımdır. Çünkü sitenizi ve ürünlerinizi internet dünyasında ön plana çıkartacak olan yegane durumlardan biridir. Bu aşamada dikkat etmeniz gereken bazı durumlar vardır. Anahtar kelimelerinizi; ürün içeriklerine, ürün kullanımına, ürün kullanım yerine uygun olarak oluşturmanız gerekmektedir. Ürünleriniz için kullanacağınız anahtar kelimeleri belirlerken Google Adwords Anahtar Kelime Planlayıcı Aracından faydalanabilirsiniz. Bunun haricinde arama motorlarında ürünleriniz ile ilgili çeşitli aramalar yaparak, ürünün en çok hangi kelimeler ile aratıldığını da tespit edebilirsiniz. Size yardımcı olacak bir başka durum ise arama motorlarında yaptığınız aramalarda sayfanın en sonunda yer alan örnek arama başlıkları da sizi yönlendirecek bir durumdur. Bu araştırmalar sizi en doğru anahtar kelimeyi tespit etme konusunda yönlendirecektir.

Bing ve Yandex Anahtar Kelime Planlayıcısı Araçlarını Kullanın

E Ticaret sitenizin hedefleri içerisinde, yurtdışı pazarı da yer alıyorsa anahtar kelimelerinizi buna uygun belirlemelisiniz. Ürünlerin aranma durumları ülkeden ülkeye farklılık gösterebilmektedir. Çünkü kullanıcı davranışları ve alışkanlıkları her yerde farklıdır. Bundan dolayı ürünlerinize, yurtdışı satışlarınıza yönelik anahtar kelimeler eklemeden önce Bing ve Yandex’e ait Anahtar Kelime Planlayıcısı Araçlarından yararlanın. Bu arama motorları üzerinden ve bunlara ait anahtar kelime planlayıcı araçlarından ürünleriniz için aramalar gerçekleştirin. Sizi kullanıcıya ulaştıracak en doğru anahtar kelimeleri tespit edin.

Youtube Kanalı Oluşturun

E Ticaret sitenizde yer alan ürünleriniz video tanıtım odaklıysa kesinlikle bir YouTube Kanal hesabı oluşturmalısınız. Oluşturacağınız YouTube hesabına ürünlerinizin videolarını eklemelisiniz. Bu ürünlerinizin daha kolay bulunmasını sağlayacaktır. Ürün videolarınızı YouTube kanalınıza eklerken SEO kriterlerine uygun olarak eklemeye dikkat ediniz. Videonuzu yüklerken ürün başlığında, description alanında anahtar kelimelerinizi geçirmeyi unutmayınız. Ayrıca videonuza ürününüze uygun anahtar kelime içerikli etiketlerde ekleyiniz. Videolarınızda kullanacağınız anahtar kelimeler için Youtube Kelime Planlayıcı Aracını Kullanabilirsiniz.



Rakip Analizleri Yapabileceğiniz SEO Araçlarını Kullanın

Ticari faaliyetlere başlamadan önce sektördeki rakiplerin analizini yapmak çok önemlidir. Mevcut rakiplerinizin sektör içerisindeki konumlarını, internetteki durumlarını, kullanıcılar gözündeki değerlerini araştırmak ve tespit etmek sizin çalışmalarınız açısından faydalı olacaktır. Yurtiçi ve yurtdışı rakiplerinizin analizlerini yaparken; stratejikseo.com/seo-araclari, Search Metrics, Majesticseo, Ahref, Woorank, Siteseocheckup gibi site ve SEO araçlarından faydalanabilirsiniz. Bu araştırmalar size anahtar kelime planlamada, eksikliklerinizi tespit etmede ve strateji belirlemenizde yardımcı olacaktır.

Site İçi Anahtar Kelime ve Etiketlere Önem Verin

Web siteniz içerisinde yer alan sayfalarda anahtar kelimelerinizi ve onlara yönelik etiketlerinizi kullanmayı ihmal etmeyin. Site içi anahtar kelime ve etiket kullanımı bulunabilirliğiniz açısından önemli bir noktadır. Anahtar kelimelerinizi kullanırken sadece genel tek kelimelik yapılardan oluşturmayın. Kullanıcıların arama alışkanlıklarını göz önünde bulundurarak birkaç kelimeden oluşan anahtar kelimeler kullanın.

E Ticaret Trafiğinizi Arttırmak İçin Ziyaretçilerinizin Site İçi Aramalarını Takip Edin

Ziyaretçilerinizin ürünlerinize ulaşmak için ne gibi aramalar yaptıklarını düzenli olarak takip edin. Google Analytics, Webmaster Tools gibi araçlarla site içi ziyaretçilerinizin aramalarını düzenli takip edebilirsiniz. Daha sonra ise ziyaretçilerin arama tercihlerine göre ürün açıklamalarını ve etiketlerini düzenleyebilirsiniz.

Kaynak: http://sanalyonetmen.com/anahtar-kelime-ve-pazar-arastirmasi/