işte o video :
Ben farklı etkilere sahip olduğunu düşünenlerdenim. Bence buruda durum SEO‘ da amaca göre düşünüp, hareket etmek. Ben çoğunlukla SubDomain taraftarıyım, ama durumun aşağıda izah ettiğim şekilde olacağına hem fikirsek.
Konuyu daha derin inceleyecek olursak ;
Ekmek mi faydalıdır yoksa karpuz mu ?
Bu sorunun cevabını bulmak için birkaç farklı noktaya dikkat etmek gerekir. En önemli unsur içeriğin benzerliği, bizim tarafa bakacak olursak seogaste= seo içeriklerini barındıran bir kök site, ülke.seogaste.com = o ülkede seo içeriklerini barındıran bir web site. Bu durumda burayı “ok” luyorum. Şayet durum bu şekilde ilerliyorsa, ben subdomain taraftayım.
Arama motorları Subdomain’i farklı bir site olarak algılar(subdomain farklı İP’demi barınacak bu da önemli, biraz yatırım yapıp o ülkeden ip alıp o subdomaini oradan açmak bizi çok fazla ileri taşır bu konuda ), buraya özel seo ve sem çalışmaları yapılabilir, ama folder bu şekilde yürümez, bütün kök’ü tamami ile etkiler. ( subdomain kullanımında etkisi daha azdır)
Kısaca tamamen karar stratejik ; hangisi yararlidir diye sorarsaniz, ekmekmi faydalidir yoksa karpuz mu? gibi bir soru cikar ortaya. yani ihtiyaciniza gore, kullandiginiz sistem size artilar yada eksiler getirebilir.
Google + - tablosu ;
Benim önerim farklı dilde yayın yapan sitelerde, subdomain yapmaktan yana, en başından beri söylüyorum. Özellikle bu gibi durumlarda, hem çoğrafi açıdan , lokal seo konusunda elimizi kuvvetlendirir, hem herhangi bir panda & penguen google penaltısından ana domaini etkilememiş oluruz. Şuana kadar olan durumlardan ana domain oldukça etkilenmiş durumda zaten.
Farklı dilde web sitelerine SEO yapma durumunda yorum & görüş & soru larınızı konu altına bekliyorum.
kaynak : http://bit.ly/1JoFqRC