Peki ya size Google'da yapılan her 3 aramadan 1 tanesinin görseller üzerine olduğunu söylesek...
Bu cümleyi biraz açıklamak gerekirse örneğin; bir kişi "muftak dolabı" arıyor, Google'a "mutfak dolapları" yazıyor. Tek tek internet sitelerini gezmek yerine önce görsellere tıklıyor ve tüm mutfak dolaplarını karşısına listeliyor. Tek sayfada yüzlerce model gördüğü için çok daha kolay araştırma yapıyor ve beğendiği modele tıklayarak sayfaya giriş yapıyor. Bu sadece e-ticaret sitelerine yönelik bir seçim değil. blog siteleri, bilgi siteleri için de geçerli. Örneğin almak istediğiniz bir cep telefonu modelini Google'da aratarak görsellere girersiniz ve bir görselden sayfaya giriş yapabilirsiniz. İşte tamda bu görsellerin SEO açısından önemini bizlere kabaca gösteriyor. Yani görsellerde de sıralamada olmak bize 1/3 ziyaretçi sağlıyor. Yani görsel araması bir internet sitesi için kilit noktalardan bir tanesi...
Önceden Google görsellere tıkladığımızda bizi direkt olarak hedef sayfaya yönlendiriyordu. Fakat artık önce görseli büyüterek inceleme fırsatı ondan sonra sayfaya giriş imkanı sunuyor. Yani burada görsel optimizasyonunun önemi ortaya çıkıyor.
Google Görsel Stratejisi Kullanıyor.
Google arama sonuçlarını yakından takip ediyor ve yukarıda bahsettiğim gibi genel olarak arama yapılarak görsel sayfasına giriş yapılan kelimelerde normal arama sonuçlarında da başta görselleri listeliyor (görselde gördüğünüz gibi). Söz konusu bu arama sonuçlarında başta çıkan görsellerde bulunmak siteniz için çok büyük bir artı durumunda.
Görsellerin önemi ve Google'ın gözünden görsel sayfalara yaptığımız girişten sonra herkesin kafasında bu fırsatı kaçırmama ve bu alanda çalışmalar yapma sinyali yandığını düşünüyorum. Bu nedenle yazımın devamında nasıl yapılır konusundan devam etmek istiyorum;
Google Görsel Optimizasyonu Nasıl Yapılır?
Görsel optimizasyonu aslında basit bir yöntemdir. Aşağıda bulunan yöntemleri detaylıca uygulamanız halinde güzel bir optimizasyona adım atmış olacaksınız.
- Görselin Adı (.jpg .png)
- Alt Yazı - Alt Etiket
- Alternatif Metin
- Sayfanın veya İçeriğin Başlığı
- Görsel Sayısı
- Görsel Yapıları ve Ölçüleri
- Görsel Boyutu
- Görsel ve Kelime Uyumu
- Popüler, Dikkat Çekici Görseller
Bu kısımı "keywords" olarak görmelisiniz. Google görsel arama sonuçlarında bundan yararlanıyor. Örneğin yapılan bir "iphone x kılıfları" aramasında "iphone-x-kilif.png" gibi görseller listelenecek. Bu nedenle dosya adını hedeflediğiniz keywords olarak belirlemelisiniz.
Alt etiket kullanmak önemli bir kriter. Resimlerin alt etiketlerinde kullandığınız kelimeler Google tarafından önemsenmektedir.
Görseli web sitenize eklediğinizde görsel düzenleme alanlarında bu tanımı görürsünüz. Bu kısımda da keywords kullanmak bulunabilirlik için güzel bir adım olacaktır.
Google görselinizi ön plana çıkartmadan önce sayfa & içerik başlığınızı kontrol eder. Yukarıda bahsettiğim değerlerle konu başlığınızın örtüşmesi sizi bir adım daha öteye götürecektir.
Aynı sayfada bulunan görsel sayısı iyi bir optimizasyon için 1-4 aralığında olmalıdır.
Google görsel sonuçlarında bildiğiniz üzere üst sıralarda yapı olarak stabil görseller yer alır. Google biçim olarak bozuk yani çok fazla yatay veya çok fazla dikey görselleri yararsız olarak görür. Bu nedenle kullandığınız görsel en boy oranı bakımından tutarlı olmalıdır.
Google'ın diğer bir görsel değerlendirme faktörü ise boyut. Evet Google düşük boyuttaki görselleri sevmez, bunları yararsız kalitesiz görür. Bu nedenle kullanıcının işine yarayacak görsellerin görüntü kalitesi iyi görseller olduğunu düşünür.
Google yaptığı son güncellemeler ile birlikte görsel ve kelime arasındaki uyumu inceliyor. Görselin kelimesi ile görsel birbiri ile örtüşmüyorsa o görselin kullanıcıya sunulması mümkün değildir. Bu nedenle buna özellikle dikkat etmelisiniz.
Son olarak bir püf nokta; Google görsel sonuçlarında en çok tıklanan görselleri daha yukarılara taşıyor. Bunu sağlamak için de kullanıcının ilgisini çekebilecek görseller kullanabilirsiniz.
Görseller Hakkında Çok Sorulan Soru "Görsellerin Özgün, Orijinal Olması Şart mı?"
Bunun cevabı aslında çok net "hayır". Görseller, yazı içerikler gibi değildir. Özgün veya orijinal olması şartı aranmaz. Telif konusunda görsel sahibi ile alakalı bir sıkıntı yaşamayacağınıza eminseniz Google bunu dert etmeyecektir.
Kaynak: https://expertmedya.com/pdf/google-gorsel-siralama.pdf