lostyazilim
tr.link

Google Görsel Sıralaması ve SEO Yöntemleri

7 Mesajlar 1.215 Okunma
acebozum
tr.link

umutr umutr Project Development E-Mail Onaysız
  • Üyelik 05.05.2012
  • Yaş/Cinsiyet 39 / E
  • Meslek Digital Marketing
  • Konum Tekirdağ
  • Ad Soyad U** T**
  • Mesajlar 455
  • Beğeniler 113 / 146
  • Ticaret 78, (%100)
Görseller internet dünyasında her yerde kullanılan araçlar. Göze hitap ve tasarım açısından oldukça önemli ve gerekli fakat SEO açısından görsellerin ne kadar gerekli olduğunu hiç düşündünüz mü?

Peki ya size Google'da yapılan her 3 aramadan 1 tanesinin görseller üzerine olduğunu söylesek...

Bu cümleyi biraz açıklamak gerekirse örneğin; bir kişi "muftak dolabı" arıyor, Google'a "mutfak dolapları" yazıyor. Tek tek internet sitelerini gezmek yerine önce görsellere tıklıyor ve tüm mutfak dolaplarını karşısına listeliyor. Tek sayfada yüzlerce model gördüğü için çok daha kolay araştırma yapıyor ve beğendiği modele tıklayarak sayfaya giriş yapıyor. Bu sadece e-ticaret sitelerine yönelik bir seçim değil. blog siteleri, bilgi siteleri için de geçerli. Örneğin almak istediğiniz bir cep telefonu modelini Google'da aratarak görsellere girersiniz ve bir görselden sayfaya giriş yapabilirsiniz. İşte tamda bu görsellerin SEO açısından önemini bizlere kabaca gösteriyor. Yani görsellerde de sıralamada olmak bize 1/3 ziyaretçi sağlıyor. Yani görsel araması bir internet sitesi için kilit noktalardan bir tanesi...

Önceden Google görsellere tıkladığımızda bizi direkt olarak hedef sayfaya yönlendiriyordu. Fakat artık önce görseli büyüterek inceleme fırsatı ondan sonra sayfaya giriş imkanı sunuyor. Yani burada görsel optimizasyonunun önemi ortaya çıkıyor.

Google Görsel Stratejisi Kullanıyor.

Google arama sonuçlarını yakından takip ediyor ve yukarıda bahsettiğim gibi genel olarak arama yapılarak görsel sayfasına giriş yapılan kelimelerde normal arama sonuçlarında da başta görselleri listeliyor (görselde gördüğünüz gibi). Söz konusu bu arama sonuçlarında başta çıkan görsellerde bulunmak siteniz için çok büyük bir artı durumunda.



Görsellerin önemi ve Google'ın gözünden görsel sayfalara yaptığımız girişten sonra herkesin kafasında bu fırsatı kaçırmama ve bu alanda çalışmalar yapma sinyali yandığını düşünüyorum. Bu nedenle yazımın devamında nasıl yapılır konusundan devam etmek istiyorum;

Google Görsel Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

Görsel optimizasyonu aslında basit bir yöntemdir. Aşağıda bulunan yöntemleri detaylıca uygulamanız halinde güzel bir optimizasyona adım atmış olacaksınız.


  • Görselin Adı (.jpg .png)

  • Bu kısımı "keywords" olarak görmelisiniz. Google görsel arama sonuçlarında bundan yararlanıyor. Örneğin yapılan bir "iphone x kılıfları" aramasında "iphone-x-kilif.png" gibi görseller listelenecek. Bu nedenle dosya adını hedeflediğiniz keywords olarak belirlemelisiniz.


  • Alt Yazı - Alt Etiket

  • Alt etiket kullanmak önemli bir kriter. Resimlerin alt etiketlerinde kullandığınız kelimeler Google tarafından önemsenmektedir.


  • Alternatif Metin

  • Görseli web sitenize eklediğinizde görsel düzenleme alanlarında bu tanımı görürsünüz. Bu kısımda da keywords kullanmak bulunabilirlik için güzel bir adım olacaktır.


  • Sayfanın veya İçeriğin Başlığı

  • Google görselinizi ön plana çıkartmadan önce sayfa & içerik başlığınızı kontrol eder. Yukarıda bahsettiğim değerlerle konu başlığınızın örtüşmesi sizi bir adım daha öteye götürecektir.


  • Görsel Sayısı

  • Aynı sayfada bulunan görsel sayısı iyi bir optimizasyon için 1-4 aralığında olmalıdır.


  • Görsel Yapıları ve Ölçüleri

  • Google görsel sonuçlarında bildiğiniz üzere üst sıralarda yapı olarak stabil görseller yer alır. Google biçim olarak bozuk yani çok fazla yatay veya çok fazla dikey görselleri yararsız olarak görür. Bu nedenle kullandığınız görsel en boy oranı bakımından tutarlı olmalıdır.


  • Görsel Boyutu

  • Google'ın diğer bir görsel değerlendirme faktörü ise boyut. Evet Google düşük boyuttaki görselleri sevmez, bunları yararsız kalitesiz görür. Bu nedenle kullanıcının işine yarayacak görsellerin görüntü kalitesi iyi görseller olduğunu düşünür.


  • Görsel ve Kelime Uyumu

  • Google yaptığı son güncellemeler ile birlikte görsel ve kelime arasındaki uyumu inceliyor. Görselin kelimesi ile görsel birbiri ile örtüşmüyorsa o görselin kullanıcıya sunulması mümkün değildir. Bu nedenle buna özellikle dikkat etmelisiniz.


  • Popüler, Dikkat Çekici Görseller

  • Son olarak bir püf nokta; Google görsel sonuçlarında en çok tıklanan görselleri daha yukarılara taşıyor. Bunu sağlamak için de kullanıcının ilgisini çekebilecek görseller kullanabilirsiniz.


Görseller Hakkında Çok Sorulan Soru "Görsellerin Özgün, Orijinal Olması Şart mı?"

Bunun cevabı aslında çok net "hayır". Görseller, yazı içerikler gibi değildir. Özgün veya orijinal olması şartı aranmaz. Telif konusunda görsel sahibi ile alakalı bir sıkıntı yaşamayacağınıza eminseniz Google bunu dert etmeyecektir.

Kaynak: https://expertmedya.com/pdf/google-gorsel-siralama.pdf
bagwell34 SametTEKE CihatOzgen

kişi bu mesajı beğendi.

elektronikssl
webimgo

mxaksoy mxaksoy Üyeliği Durdurulmuş Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 23.03.2018
  • Yaş/Cinsiyet 29 / E
  • Meslek Webmaster
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad M** A**
  • Mesajlar 1358
  • Beğeniler 482 / 344
  • Ticaret 3, (%100)
Ellerine Sağlık Hocam.
umutr

kişi bu mesajı beğendi.

ASametYildirim ASametYildirim Saygı, Sevgi, Anlayış. Kullanıcı
  • Üyelik 16.06.2017
  • Yaş/Cinsiyet 25 / E
  • Meslek Bilgisayar mühendisi öğrencisi
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad S** Y**
  • Mesajlar 3826
  • Beğeniler 2399 / 1874
  • Ticaret 97, (%100)
Bu kısmını öğrenince biraz şaşırdım. Görseli başka siteden alınca keywordü diger siteyle aynı yapmama rağmen google görsellerde ilgili üründe benim koyduğum görsel çıkmıyor. Bir yerde hata mı yapıyorum?

Resim üzerinde oynamalar yapınca ve ortaya tamamen orjinal resim çıkarınca ise google görsellerde göz

Görseller Hakkında Çok Sorulan Soru "Görsellerin Özgün, Orijinal Olması Şart mı?"

Bunun cevabı aslında çok net "hayır". Görseller, yazı içerikler gibi değildir. Özgün veya orijinal olması şartı aranmaz. Telif konusunda görsel sahibi ile alakalı bir sıkıntı yaşamayacağınıza eminseniz Google bunu dert etmeyecektir.
umutr

kişi bu mesajı beğendi.

umutr umutr Project Development E-Mail Onaysız
  • Üyelik 05.05.2012
  • Yaş/Cinsiyet 39 / E
  • Meslek Digital Marketing
  • Konum Tekirdağ
  • Ad Soyad U** T**
  • Mesajlar 455
  • Beğeniler 113 / 146
  • Ticaret 78, (%100)
ASametYildirim Merhabalar hocam,

Alıntıladığınız kısımda bahsettiğim durum görselle alakalı herhangi bir özgünlük testi bulunmuyor. Fakat kopyaladığınız görselin dosya adı "iphone-x.jpg" ve sizde gidip aynı şekilde "iphone-x.jpg" yapmamalısınız. Yani Google görsel hakkında kopya içerik yoktur diyor. Keywords özgün, görsel kopya olabilir, görselleri dilediğinizde alıntılayarak konu içeriğine uygun keywordsler ile kullanabilirsiniz.
ASametYildirim

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
wmaraci

bagwell34 bagwell34 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 09.06.2011
  • Yaş/Cinsiyet - / E
  • Meslek
  • Konum
  • Ad Soyad ** **
  • Mesajlar 130
  • Beğeniler 22 / 21
  • Ticaret 0, (%0)
güzel yazı.teşekkürler.
umutr

kişi bu mesajı beğendi.

umutr umutr Project Development E-Mail Onaysız
  • Üyelik 05.05.2012
  • Yaş/Cinsiyet 39 / E
  • Meslek Digital Marketing
  • Konum Tekirdağ
  • Ad Soyad U** T**
  • Mesajlar 455
  • Beğeniler 113 / 146
  • Ticaret 78, (%100)
bagwell34 Ben teşekkür ederim.
bagwell34

kişi bu mesajı beğendi.

ahmetce33 ahmetce33 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 16.04.2012
  • Yaş/Cinsiyet 50 / E
  • Meslek turizm
  • Konum -
  • Ad Soyad A** Ü**
  • Mesajlar 1170
  • Beğeniler 267 / 268
  • Ticaret 152, (%100)
Resimleri google üzerinden çekelim nafile yani içeriğin özgün olması yeni güncelleme ile anlamsız kaldı resimler konusunda
 

 

Bir yalana inanmak sizi aptal yapmaz Saf olmak Şerefsiz olmaktan iyidir...
wmaraci
wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al