Twitter'da Matt Cuts'ın attığı twitt ile bu durum resmileşti.
Today we took action on a large guest blog network. A reminder about the spam risks of guest blogging: http://t.co/rc9O82fjfn
— Matt Cutts (@mattcutts) 19 Mart 2014
Link: https://twitter.com/mattcutts/statuses/446167600716722176
MyBlogGuest'in aldığı ceza ile taşlar yerinden oynamaya başladı. Bundan böyle Google Webmaster Tools üzerinden bu ağları kullanan kişiler farklı bildirimler alacaklar.
PEKİ BU DURUM KARŞISINDA NELER YAPILMALI?
Herşeyden önce kullanıcı odaklı düşünen Google'ın yerine kendimizi koymakta fayda var. Yani siz bir blog sahibisiniz ve Siteliner.com'u çok beğendiniz. Bunu okuyucularınıza duyurmak istiyorsunuz. Bundan doğal ne var? Bu sebeple organik olmak ilk şart olmalı. Minimum kelime sınırlamalarına odaklanmayıp tanıtım yazıları alabiliriz, ancak;
[*]Kendi oluşturduğunuz bir tanıtım yazısı ağı varsa, her müşteriniz/siteniz için farklı bloglar kullanmalısınız. Google alınan linkleri sınıflandırdığında a.com, b.com ve c.com'un aynı bloglardan tanıtım yazıları aldığını gördüğünde bir ceza işlemi otomatik olarak devreye girecek.
[*]Bu sebeple tekrarlamakta fayda var. Eğer tanıtım yazıları alıyorsanız her proje için farklı blogları kullanmalısınız. Bu da eğer büyük bir site için çalışma yapılıyorsa en az 500 blog demek.(Aynı anda birden çok çalıştığınızı varsayalım ve mevcut 10 müşteri olsun.)
[*]Link aldığınız tanıtım yazıları yayınlanan sitelerin domain otoritelerini kontrol etmeli ve min 20-25 değeri arasında siteleri seçmelisiniz. Aynı zamanda bu sitelerde tanıtım yazıları kısmında "Nakliye, +18, Biber hapı" gibi düşük kaliteli ve sadece arama motoru odaklı yazılar varsa uzak durmalısınız.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Sizler de tavsiyelerinizi ve düşündüklerinizi yorum olarak bırakabilirsiniz.
Kaynak: http://metehanyesilyurt.com/google-konuk-yazarlik-aglarina-savas-acti/