lostyazilim

Google Panda 4.1 Güncellemesinin Ardından 5 Önemli Link Oluşturma Stratejisi

6 Mesajlar 1.419 Okunma
lstbozum
wmaraci reklam

TimurDemir TimurDemir WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 07.10.2013
  • Yaş/Cinsiyet 33 / E
  • Meslek Blog Yazarı & Blog Danışmanı
  • Konum Muğla
  • Ad Soyad T** D**
  • Mesajlar 163
  • Beğeniler 19 / 63
  • Ticaret 8, (%100)


Google Panda 4.1 ‘in Ardından Link Oluşturma

Birçok insan birbirini izleyen Google Panda güncellemeleri sonrası bir takım etkiler altında kalabilir. Arama sonuçlarının çoğunu Google üzerinden kazanan kişiler en iyi sonuçları sunmak için kendisini kanıtlamak durumdadır. Google her zaman söylediği gibi kullanıcılara günlük problemler, sorular, kaynaklar vb. unsurlar konusunda yardımcı olmaya çalışan en iyi arama motoru olmak istemektedir. Ancak, insanlar arama sonuçlarını yanıltmak için akıllıca yöntemler üretebilirler ve bu sayede arama motorları tarafından sunulan bilgilerin kalitesini etkilerler. Bu kandırma yöntemleri genellikle link oluşturma teknikleri ile gerçekleşir. Google Panda bu faktörleri bulmak ve bu taktikleri kullanan siteleri cezalandırmak için geliştirilmiştir.

Google, yüksek kaliteli sonuçlar sunabilmek için daima arama algoritmasını geliştirmeye çalışacaktır. Siteniz, okuyucular için yüksek kaliteli kaynaklar sunabilir ve kabul edilebilir link oluşturma teknikleri kullanırsa daima başarıya ulaşabilir.

Google’ın son yayınladığı Panda güncellemesinin ardından yüksek kaliteli trafik sunacak ve Google algoritma güncellemelerinin etkisi altında kalmadan yolunuza sürekli devam edebileceğiniz birkaç link oluşturma tekniği bulunmaktadır.

Google’ın Sıralama Kriteri

Birçok insan arama motoru algoritmasında yapılan değişiklikleri yakından incelemez. Ancak bunları incelediğiniz zaman birçok şey öğrenebilirsiniz ve Google’ın gittiği yönü takip edebilirsiniz. Google’ın sıralama kriterini anladığınız zaman daima temiz olan tarafta yer alma şansınız olur. Öncelikle, her güncelleme geldiği zaman kendinize nelerin değiştireceğini gösteren bazı kaynaklar bulun. Google Panda güncellemeleri birkaç şeyi değiştirecek şekilde çıkarılır ve etkisini mevcut ana kadar sürdürür.

Düşük kaliteli içeriğe sahip siteleri etkiler. Bu siteler okuyucuya hiç değer katmazlar. Değer, kullanıcının etkileşimi ile ölçülür ve genellikle Google Analytics verilerinden elde edilir.
Zayıf içeriklere sahip siteleri etkiler. Birçok insan birkaç yüksek kaliteli içerik sayfası oluştururlar ve geri kalan içerik sayfalarına dokunmazlar. Diğer içerik sayfaları düşük kaliteli olduğu için sıralama konusundaki beklenti gerçeğe dönüşmez.
Kopya içeriklere sahip siteleri etkiler. Eğer kopya içerikler içerisinde link oluşturmaya çalışıyorsanız, arama motoru sonuçlarınızı büyük oranda olumsuz olarak etkilemiş olursunuz.

Yukarıdaki etkiler Panda 1.0 güncellemesinden itibaren ortaya çıkmış unsurlardır ve etkisini mevcut durumda bile sürdürürler. Google’ın yapmak istediği budur. Kalitesiz olanı daima arka plana itmek ve kaliteli olanı ön plana çıkartmak. Algoritmanın gittiği yönü tahmin ettiğiniz zaman bu konuda kendinizi güvenceye alacak adımlar atabilirsiniz.

Çeşitlilik Her Zaman İyidir

Siz ne düşünürseniz düşünün. Hedefinize ulaşmak için birçok farklı yol deneyebilirsiniz. Link oluşturma konusunda size verim kazandıracak tek şeyin makale dizinleri olduğunu düşünürseniz hata yaparsınız. Araştırma yaparak kendinize yasal sayılabilecek birkaç farklı teknik bulabilirsiniz ve çalışmalarınıza daha fazla değer katarsınız. Tek bir yönteme bağlı kalırsanız, Google sizin önemli olmadığınızı düşünecektir. Kalite her zaman önemlidir ancak bazı durumlarda çeşitliliği de düşünmelisiniz. Aşağıda yer alan yöntemler oldukça etkili olabilmektedir.

Ziyaretçi Yazıları: Blog adresinize trafik çekmek için değerlendirebileceğiniz en iyi yöntemlerden birisi ziyaretçi yazarlık yapmaktır. Bunu yapabilmek için bulunduğunuz sektörde ön plana çıkan siteleri takip etmeli ve onlar ile bu konuda anlaşmaya çalışmalısınız. Tecrübeli yazarlar meşgul oldukları zaman düzenli olarak içerik giremeyebilirler ve siz bu konuda onlara destek olmayı teklif ederseniz kabul edilebilir bir teklif sunmuş olursunuz. Ziyaretçi yazıları tecrübelerinizin fark edilebilmesi için ideal yöntemlerden birisidir. Uygun blog adreslerinde ziyaretçi yazısı yazmak için fırsat oluşturun. İçeriğin kaliteli olmasını sağlayın çünkü bu sayede daha fazla ziyaretçi yazısı yazma şansına sahip olursunuz. Yazınızda, sitenizde yer alan ilgili bir içeriğe link ekleyin ve bu linkin yazdığınız yazı ile ilgili olduğundan emin olun. Blog yazarı ile iletişim kurun ve onunla irtibatta kalmaya çalışın. Bu size daha fazla ziyaretçi yazısı yazma şansı sunacaktır.

Makale Dizinleri: Google’ın son güncellemesinden sonra insanlar makale dizinlerinin gücünü sorgulamaya başladılar. Ancak bu yerler hala link oluşturma stratejilerinde etkili olabilecek kapasitedeler. Tek yapılması gereken onları doğru biçimde kullanmaktır. İçeriğinizi sadece en iyi makale dizinlerinde paylaşmalısınız. Yüksek kaliteli içerik paylaşan ve aynı zamanda yüksek PageRank ve alan adı otoritesi değerine sahip yerleri araştırın. Bu siteleri tercih etmek en ideal fikirdir. Her makale dizininde sadece bir yazı paylaşmalısınız. Google, bir siteden alınacak birden fazla linkin daima cezalandırılabileceğini belirtmiştir.

Yüksek Kaliteli İçerik: Henüz yeni bir yazarsanız size en çok faydayı kaliteli içeriklerin sunacağını bilmelisiniz. Herhangi bir link oluşturma stratejisi uygulamadan bile belirli anahtar kelimeleri için sıralamaya sahip olabilirsiniz. Yüksek kaliteli içerik daha fazla kullanıcı etkileşimi sunar çünkü daha fazla paylaşılma oranına sahip olursunuz ve rakiplerinizden daha iyi olduğunuz için ön plana çıkarsınız. İnsanlar içerikleri paylaşmaya başladığı zaman, daha fazla insan sizin yazınıza link vermeye başlayabilir. 2000 veya üzeri kelimeye sahip yazılar yazdığınız zaman anahtar kelime portföyünüzde çeşitlilik oluşturabilirsiniz. Google içeriği arama motoruna eklediği zaman hedeflenen ve aynı zamanda ilgili anahtar kelimeler ile bunu tanımlar. Bu sayede, oluşturduğunuz uzun yazı size ilgili anahtar kelimeler içinde sıralama yapma şansı sunar.

Forumlar:
İnsanlar uzun süredir forumlarda vakit geçirmeyi severler ve bunlar Google gibi arama motorları oluşturulmadan önce bile var olan şeylerdir. Kullanıcı forumları, soru ve cevap arayüzü kullanan ilk bilgi alanlarıdır. Bazı çözümler konusunda hala etkilidirler. Kendinize güçlü bir profil oluşturduğunuz zaman, trafik konusunda faydalarını görmüş olursunuz. Otorite değerinizi yükselttiğiniz zaman ise forum mesajlarınızın altında yer alan imza kısmında site adresinizi kullanabilirsiniz. Bunlar genellikle do-follow nitelikte olurlar ve siz otorite sahibi olduğunuz için bu linklerin tıklanma oranları epey yüksek olur.

Uygunluk Son Derece Önemlidir

Google Panda güncellemesinin ardından uygunluk çok daha fazla öneme sahip oldu. Google, kullanıcı için düzenli ve uygun olan bilgileri önemli bulmaktadır. Buradaki zorluk ise etki konusundadır. Birçok kişi belirli stratejiler kullanarak arama motorlarını kandırmaya çalışabilir ve geçmişte bunlar fazlasıyla işe yaramıştır. Yüksek kaliteye sahip sitelerden yüksek otorite sahibi linkler alınması söz konusuydu ancak yapılan son değişiklikler ile bu durum yüksek kaliteye sahip “ilgili” sitelerden yüksek otorite sahibi linkler almaya dönüştü.

Gelecekte ise bu durum önemini korumaya devam edecek. Sitenize link veren sitelerin siteniz ile uygunluğu dikkate alınacak. Link oluşturmayı düşünüyorsanız siteniz için anlamlı olan linkler tercih etmeye çalışmalısınız. Link aldığınız sitenin, kendisine uygun olan sitelerden link aldığından da emin olmalısınız. Eğer bir link zinciri oluşturmak istiyorsanız buna dikkat etmelisiniz.

İlgili Anahtar Kelimeler

Çapa metninde kullanılan kelimeler için daima birtakım sorular sorulabilir. Bunları içerikte etkili bir biçimde kullanmak son derece önemlidir. Google bu konuda yeni bir strateji uygulamaya başladı ve çapa metni için kullanılan kelimeler önemini yitirdi. Birbirinden farklı bile gözükse iki kelime öbeğinin aynı olduğunu belirleyebilecek bir değişiklik gerçekleştirildi. Peki, Google bunu nasıl yaptı?

İnsanlar bilgi arama davranışlarını değiştirdiler. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanmaya ve çok daha spesifik sorgular gerçekleştirmeye başladılar. Google, çeşitli sorgu öbekleri konusunda kelime öbeklerini birbirine yakın olarak göstererek daha spesifik arama sonuçları sunmaya başladı. Böylece içeriğin doğal akışı artış gösterir oldu ve kullanıcıya daha spesifik deneyim yaşatıldı.

Anahtar kelime öbeklerini birbiriyle karıştırarak içeriğin daha doğal olduğunu göstermeye başlamalısınız. Hedeflenen ve aynı zamanda ilgili anahtar kelimeleri içerikte kullanarak link çeşitliliğini arttırabilirsiniz. Hedeflenen anahtar kelimenin varyasyonlarını size sunacak birçok farklı araç bulunmaktadır. Bunun için arama motorlarının kendisini bile kullanabilirsiniz.

Rakiplerinizi Takip Etmeyin

Rekabeti daima severiz çünkü bu şekilde motivasyon sağlarız ve bu size değerli bilgiler sunabilir. Rakibinizin link profilini ortaya çıkarmak için çeşitli araçlar kullanabilirsiniz ve bunları kendinize link oluşturmak için kullanabilirsiniz. Ancak bazı şeyler değişmeye başladı. Artık kendi kimliğinizi oluşturmanız gerekmektedir. Rakiplerinizin uzun süredir bu alanda olabilirler ve Google’ı kandırmak için bazı yöntemler denemiş olabilirler. Bu durumda Google bu siteleri kara listeye eklemek için takip ediyor demektir. Eğer onların kullandığı stratejiyi kullanırsanız, kendi sıralama değerinizi olumsuz etkilemiş olursunuz.

Google Panda 4.1 ile artık başkaları tarafından uygulanmayan stratejileri uygulamaya çalışmalısınız.

Link oluşturma çoğu zaman karşılaştırma ile ilerlemez. Bu nedenle farklı şeyler yapmaya çalışmalısınız ve etkili bir biçimde çalışan yöntemlere bağlı kalmalısınız. Blog adresiniz ile ilgili sitelerde ziyaretçi yazıları yazmak size inanılmaz derecede trafik sunabilir. Bu nedenle link oluşturmak için kullandığınız site sayısını azaltmayı düşünebilirsiniz.

  • Yüksek PageRank değerine sahip yüksek otorite sahibi sitelere odaklanın.

  • Yüksek alan adı ve sayfa otoritesine sahip sitelere odaklanın.

  • Blog adresinize veya sitenize uygun sitelere odaklanın.

  • En iyi makale dizinlerinden link alın.

  • En iyi forumlardan link alın.



Daha önce hiçbir değere dikkat etmeden herhangi bir siteden link oluşturmaya çalışmış olabilirsiniz ancak bu artık değişiklik gösterdi. Artık stratejinizi değiştirmelisiniz. Link oluşturmadan önce sitenizi yakından incelemelisiniz. Sitelerin çabalarınıza engel olmasına izin vermemelisiniz.

Rakiplerinizin yapmadığı veya denemediği stratejileri uygulamaya çalışın. Bu markanızı oluşturma konusunda yardımcı olabilir ve blog veya site adresinize değer katar. Uzun vadede çok daha sağlıklı sonuçlar ortaya çıkarır.

Yazımı Faydalı Bulduysanız Yorumlarınızı Eksik Etmeyin. Diğer yararlı içerikler için : Timur Demir | İnternet Günlüğü 'nü ziyaret edebilirsiniz.
gencolusum zya1903 Eretek

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
reklam

PaTRoN PaTRoN WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 10.12.2010
  • Yaş/Cinsiyet 28 / E
  • Meslek Öğrenci
  • Konum Kocaeli
  • Ad Soyad E** Y**
  • Mesajlar 730
  • Beğeniler 136 / 100
  • Ticaret 17, (%100)
Faydalı bir yazı olmuş teşekkürler.
 

 

İstanbul Medipol Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ' Sosyal Hizmet

TimurDemir TimurDemir WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 07.10.2013
  • Yaş/Cinsiyet 33 / E
  • Meslek Blog Yazarı & Blog Danışmanı
  • Konum Muğla
  • Ad Soyad T** D**
  • Mesajlar 163
  • Beğeniler 19 / 63
  • Ticaret 8, (%100)
Teşekkür ederim faydalı olabildiysem.
 

 

Eretek Eretek WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 24.08.2014
  • Yaş/Cinsiyet 47 / E
  • Meslek Sistem Mühendisi
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad Ç** B**
  • Mesajlar 127
  • Beğeniler 4 / 32
  • Ticaret 0, (%0)
bir ekleme de ben yapayım.

son güncellemelerin ardından bu sene yeni bir kavramla tanıştık. ima linki dedikleri, link olmadan yalnızca sizden/firmanızdan bahsedilen yazılar.

imkanınız varsa ekşi, uludağ gibi sözlüklerde firma isminizle başlıklar açıp link vermeden kendinizi-firmanızı, neler yaptığınızı anlatın.
 

 

wmaraci
wmaraci

Bloggokhantekin Bloggokhantekin Bloggokhantekin.com Kullanıcı
  • Üyelik 12.09.2013
  • Yaş/Cinsiyet 33 / E
  • Meslek MUHASEBE
  • Konum Hatay
  • Ad Soyad G** T**
  • Mesajlar 1039
  • Beğeniler 169 / 168
  • Ticaret 4, (%100)
Oldukça faydalı bir yazı olmuş teşekkürler
TimurDemir

kişi bu mesajı beğendi.

TimurDemir TimurDemir WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 07.10.2013
  • Yaş/Cinsiyet 33 / E
  • Meslek Blog Yazarı & Blog Danışmanı
  • Konum Muğla
  • Ad Soyad T** D**
  • Mesajlar 163
  • Beğeniler 19 / 63
  • Ticaret 8, (%100)

Eretek adlı üyeden alıntı

bir ekleme de ben yapayım.

son güncellemelerin ardından bu sene yeni bir kavramla tanıştık. ima linki dedikleri, link olmadan yalnızca sizden/firmanızdan bahsedilen yazılar.

imkanınız varsa ekşi, uludağ gibi sözlüklerde firma isminizle başlıklar açıp link vermeden kendinizi-firmanızı, neler yaptığınızı anlatın.


Teşekkürler verdiğiniz bilgi için.
 

 

wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al