SEO hepimiz için adeta bitiş çizgisini göremediğimiz bir yarış. Bu yarışta önde olmak adına bazen görünen ve görünmeyen tüm kriterleri gözden geçirerek, sitelerimizin önde olmasını diliyoruz. Bu süreçte haliyle tüm büyük webmaster düşünürlerin aklına takılan soru bizim de aklımıza geliyor: Aynı IP üzerindeki sitelerin SEO’ya etkisi nedir?
Google’da Webmaster Trend Analisti olarak görev yapan John Mueller kafa karıştırıcı IP sorusuna en sonunda noktayı koydu: “Aynı IP adresi üzerinde farklı sitelerin yer alması bir sorun değil ancak siteler benzer içeriklere sahipse bu bir probleme dönüşebilir.”
IP sorunsalı geçtiğimiz gün gerçekleştirilen Webmaster Central Office Hours Hangout’u sırasında soruldu. Bir webmaster, birden fazla internet sitesinin aynı IP adresinde yer almasının etkisinin ne şekilde olacağını merak ettiğini belirtti. John Mueller’ın yanıtına göreyse sitelerin aynı IP adresinde barınması bir sorun değil fakat benzer içerikler ve benzer yapılara sahip olması, sayfaların Doorway olarak algılamasına sebep olabilir.
Mueller’ın tam açıklamasını dinlemek için aşağıdaki videoyu 20.33’den itibaren takip edebilirsiniz. Mueller’ın açıklamasının çevirisi için videonun altına göz atabilirsiniz.
“Aynı IP adreslerinin kullanılması bizim için bir sorun değil. Aynı IP adresinin kullanılması, internet siteleri arasında oldukça yaygın bir durum. Bu bir nevi internetin çalışma şekli denebilir. Birçok CDN de farklı internet siteleri için aynı IP adreslerini kullanıyor ve bu bir sorun teşkil etmiyor.
Bence büyük sorun aynı veya benzer içeriğe sahip internet sitelerinin aynı IP adresinde barındırılması. Bizim açımızdan, algoritmalarımız bunu fark ettiğinde “bu bir doorway site ağı” diyebiliyor, özellikle internet siteleri aynı amaca -aynı ürün gibi- hizmet ediyorlarsa…
Bazen sitelerin içerikleri gerçekten çok benzer olabilir. Böyle olduğunda tek bir site taranıp, arama sonuçlarına yansıtılabilir ki, bu en olası sonuçtur. Pratikte bu bir problematik olmayacaktır, çünkü bu sitelerden biri taranacaktır.
Diğer yandan algoritmalarımız bu sitelere baktığında birinin doorway ağı oluşturduğu hissine kapılarak tüm benzeri siteleri görmezden gelebilir veya alt sıralarda yer verebilir.
Şahsi önerim, içerik açısından gerçekten kuvvetli ve birbirinden benzersiz az sayıda siteye sahip olmanız olacaktır. Benzersiz içerikler ve benzersiz ürünler satar. Aynı işi yapmak için birden fazla site koleksiyonu oluşturup, hepsiyle ayrı ayrı uğraşmak zorunda değilsiniz.”
John Mueller’ın yanıtı sitelerin aynı IP’de olmasının SEO’ya etkisinin ne olacağı hakkında gayet net bir fotoğraf ortaya koyuyor. Yine de her ihtimale karşı bu açıklamadan sonra, sitenizin IP adresi üzerinde rakiplerinizin sitelerinin olmadığından emin olmak faydanıza olabilir.
Aynı IP adresinde barındırılan siteler ve John Mueller’ın açıklaması hakkında siz ne diyorsunuz ve sizlerin deneyimi ne yönde oluyor?
burda en önemli faktör link verilmesi . Link verilmezse sorun olmaz.Şöyle bir düşünün bir ip adresinde binlerce site olabiliyor.Şimdi adamın biri bir konuda site açtı diye bende açamıyacakmıyım ?
O vakit ayrı bir IP satın almak farz olacak gibi. Bu konuyu bir hostingçi açsaydı şüpheyle bakardım ama Being açtıysa duruma göre önlem almak gerekir düşüncesindeyim.
Bu bilinen bir gerçekti. Bilinmeyen nokta hangi sitenin ceza yiyeceği. Ben şimdi rakibimin olduğu hostu bulup aynı ip üzerinden birebir site açsam kim ceza yer ?
Vtcam Google'ın açıklamasına göre bunda bir sorun yok, en nihayetinde farklı içerikleri barındırmak farklı amaca hizmet etmek anlamına geliyor.
lastpavel elbette açabilirsin, fakat içeriklerinizin biri değil de birden fazlası benziyorsa bu durumda Google'ın gazabın uğrayabilirsiniz.
ONE bunun cevabını da John Mueller veriyor. Algoritmanın sitelerden birini indexleyeceğini (ki hangisi olduğunu belirtmiyor) ya da her ikisini birden sıralamalardan alaşağı edeceğine değindi.