Blog yazarlarım da sıkça görsel öğelerden yararlanırım. Görsel öğeler makaleye zenginlik katar, ilgi çekici hale getirir. Doğru kullanılan görsel öğeler sayesinde web sitemize hatrı sayılır derecede ziyaretçi çekebiliriz. Arama motorlarının botları blogunuzu tararken yazılarınızda kullandığınız resimleri ekleyeceğiniz tagler yardımıyla tanırlar ve indexlerler. Özellikle e-ticaret sektöründe faaliyet gösteren web siteleri için ise doğru görsel kullanımı çok önemlidir. Çünkü e- ticaret ile uğraşan siteler ziyaretçilerin büyük çoğunluğunu görsel öğeler yoluyla elde etmektedir. Şimdi doğru Görsel SEO Optimizasyonu nasıl olur açıklayalım.
Öncelikle Google arama motoru blog yazılarımızda özgün içeriğe önem verdiği gibi yazılarımızda kullandığımız resim, videolarında özgün olmasını istemektedir. İnternet den edindiğiniz resimleri olduğu gibi yazınıza koymamalısınız. Resin düzenleyici programlar yardımıyla üzerinde ufak değişikler yapmalısınız. Örneğin: Resmin boyutu, Pixel değişikliyi, resim üzerine yazı ekleme, efekt verme vs. ufak değişiklikler ile özgünlüğe ulaşabilirsiniz.
http://www.hostingdomain.web.tr/wp-content/uploads/2014/02/On-Page-SEO.jpg” width=”371″ height=”254″>
Bu örnekte kendi blogumdan almış olduğum herhangi bir resim kodu. Şimdi bu kodlar nedir inceleyelim.
Src=”sitenizdeki resimin linki” : src kodu görselinizin linkidir. Bu linki tarayıcınıza yapıştırdığınızda sitenize eklemiş olduğunuz resim karşınıza çıkacaktır. Google’ın okuyup göstermesi için kullanır. Linkte ki SEF yapısı site linkleri gibi önemlidir.
Resim uzantısı: Uluslararası kabul görmüş tüm cihazların desteklediği jpg, png, gif uzantılı içerikler kullanmanız siteniz için faydalı olacaktır.
Görselin İsimi: Kullanacağımız görsellerimizin ismini yazmış olduğumuz içeriğe göre ayarlamalıyız. “1.jpeg”, “123244.png” vs. anlamsız isimlerden uzak durmalıyız. Doğru yazım şöyle olmalıdır. Yukarıda gördüğünüz kodda On Page Seo kuralları adlı yazımla ilgili bir resim var ve görsele vermiş olduğum isim “On-Page-SEO.jpg” görsellerinizin ismi yazmış olduğunuz yazıyla alakalı olmalıdır.Bu durum görsel bazlı aramalarda üst sıraya yerleşmemizi sağlayacaktır.
Width ve height değerleri: Bu değer resmimizin genişlik ve yükseklik boyutunu gösterir. Bu değerleri vermediğimiz zaman resmin boyutu Google tarafından bilinmeyeceği için sorun teşkil edecektir.Görsel SEO Optimizasyonu
Alt etiketi: Alt etiketi görselinizin arama motorları tarafından tanınmasına yardımcı olan kısımdır. Bu bölüm görselin ne ile ilgili olduğunu hakkında bilgi verir. Burada yazıyı yayınlamadan önce yapacağınız şey alt etiketini düzenli bir biçimde yazıdaki resmin arama motorlarında ne şekilde aranacağını tahmin ederek ayarlayabilirsiniz.
Title etiketi: Arama motorlarında bir görsel ararken her zaman yazdığınız kelimeyle uyuşan görseller çıkabilmektedir. Sizin ekleyeceğiniz title ile görselinizin aramalarda çıkacağı isim bir olmalıdır.
Kaynak: http://www.hostingdomain.web.tr/gorsel-seo-optimizasyonu