Eğer sitenizi iç SEO kriterlerine dikkat ederek tasarlarsanız, arama motorları sitenizi sevmeye başlayacaktır. Bunun için aşağıdaki kriterlere dikkat etmeniz gerekmektedir:

 

• Anahtar Kelime: Anahtar kelimelerinizi her yazı için araştırma yaparak seçmelisiniz. Anahtar kelime ya da sıklıkla göreceğiniz adıyla focus keyworld, bir yazının en kısa hali olarak bilinir ve okuyucuların bu yazıya ulaşması için anahtar niteliğindedir. Anahtar kelime seçimi İç SEO konusunda en kritik işlemlerden birisidir. Bir anahtar kelime minimum 1 maksimum 3 kelimeden oluşmalıdır.

 

• Başlık Seçimi: Başlık seçimi, bir yazının içeriğini özetleyen işlemdir. Başlık içerisinde anahtar kelimenin yer alması oldukça önemli bir kriterdir. Bu sayede okuyucuların arama yaptıklarında sitenize erişme olasılığı artacaktır. Ek olarak başlığın açıklayıcı ve öz olması, okuyucunun sitenizi ziyaret etme olasılığını da artırır. Çünkü okuyucular sitenize girmeden önce başlığa göz atar ve başlık, aradıkları konuyla tam olarak uyumluysa sitenizi ziyaret ederler. İyi bir başlık hem kısa hem de vurucu olmalıdır. Uzun başlıklar ne yazık ki etkili olmaz ve bir kısmı kırpılır. Worpdress eklentileriyle birlikte SEO ayarları yaparken bu noktaya bir daha değineceğiz. 

 

• Meta Açıklaması: Google arama sonuçlarında, başlığın altında yaklaşık olarak 160 karakterli bir açıklama yer alır. Buradaki açıklama, meta açıklaması olarak bilinmektedir. Başlığın daha açıklayıcı olması adına meta açıklamasında sayfanın içeriği anlatılmalı ve okuyucuların neden sayfanızı ziyaret etmeleri gerektiği yazılmalıdır. Sık yapılan hata, meta açıklamasının oldukça uzun yazılmasıdır. Ancak meta açıklama bölümüne 160 karakterden fazla yazı yazmak, yazının bir kısmının kırpılacağı anlamına gelir. Bu nedenle okuyucu, meta açıklamasında tam olarak ne yazdığını anlayamaz ve sitenizi ziyaret etmek istemeyebilir. Ayrıca odak anahtar kelimenin meta açıklama bölümünde yer alması da oldukça önemli bir kriterdir. 

 

• Slug Değeri:www.siteadresi.com/slug sitesinde “slug” sitenin alan adından sonraki linkinde yer alan değerdir. Bu noktada link inşası işlemi devreye girer ve çok önemlidir. Odak anahtar kelimenizin burada yer alması, kritik bir değer taşır ve bu değer, ortalama bir uzunlukta olmalıdır. Yine eklentiler üzerinden bu noktaya da detaylı olarak değineceğiz. 

 

• Anahtar Kelime Yoğunluğu: Kırtasiye ürünleri satan bir web sitesindeki 300 kelimelik yazıda seçilen anahtar kelime, yazı içerisinde belirli bir sayıda yer almak zorundadır. Seçtiğimiz anahtar kelime “kalem satın almak” ise, bu kelime 300 kelimelik bir yazı içerisinde en az %0.5 ve en fazla %3 oranında yer almalıdır. Kısaca 1000 kelimelik bir yazıda en az 5, en fazla 30 adet anahtar kelime yer alması faydalıdır. Bu oranın dışına çıkmanız, yazınızın spam olarak algılanma olasılığını artırır ve aynı kelimelerin sürekli olarak göze batması, okuyucuları okumaktan soğutabilir. 

 

• Dış ve İç Linkler: Dış ve iç linkler, yazı içerisinde yer alan link çeşitleridir. SEO uyumlu bir yazıda iç linklerin varlığı olmazsa olmazdır. İç linkler, sitenizde yer alan linklerdir ve dış linkler ise siteniz dışında yer alan bağlantılardır. İç linkler sayesinde okuyucuları siteniz üzerinde daha fazla gezintiye teşvik edebilir ve daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Dış linkler ise kaynakça olarak yazıyı güçlendirir ve farklı siteler arası köprü bağlantılarını geliştirir. Bu nedenle Google gibi arama motorları hem iç hem de dış linkleri yazı içerisinde kullanmanızı tavsiye eder. Fakat anahtar kelimelerin linklenmesi ya da alakasız kelimelerin alakasız yazılara linklenmesi, hem arama motorları hem de okuyucular için olumsuz bir durumdur ve bunlardan kaçınmak gerekir. 

 

• Altbaşlıklar: H1, H2, H3 vb altbaşlıklar sayesinde yazınızı parçalara ayırabilir ve konuları ayrı ayrı anlatarak anlam bütünlüğünü daha rahat sağlayabilirsiniz. Bu neden önemlidir? Çünkü 1000 kelimelik uzunlukta bir yazıda, ana konunun yanı sıra diğer konuları farklı başlıklarla desteklemek, okuyucuların sıkılmalarını engeller. Aynı zamanda altbaşlıklar içerisinde anahtar kelimelerin yer alması, okuyucular ve arama motorları için dikkat edilmesi gerekilen bir kriterdir. SEO uyumlu bir yazıda, altbaşlık 150 kelimeden uzun olmamalı ve altbaşlık hiyerarşisi iyi ayarlanmış olmalıdır. Önce H3 sonrasında ise H2 etiketi kullanımı, sadece arama motorlarını olumsuz olarak etkilemektedir. Ek olarak bir altbaşlık sonrasında içeriğin 300 kelimeyi aşmamasına da dikkat etmeniz gerekir. Eğer yazı 300 kelimeyi geçecekse, bir altbaşlık daha ekleyerek bölmenizde fayda vardır. 

 

• Paragraf Uzunluğu: Okuyucuları sıkmayan yazı sadece kısa yazı değildir. Eğer uzun bir yazı yazacaksanız, bu yazıyı olabildiğince parçalara ayırın. Eğer bir yazıda 200 kelimeden uzun paragrafların sayısı fazlaysa, okuyucuların gözünü korkutmuş olursunuz. Bu nedenle okuyucular daha kısa yazıları ziyaret etmek ister. Ancak bu paragrafı, anlam bütünlüğünü bozmayacak şekilde 2’ye ya da 3’e bölerseniz, okuyucular küçük parçaları daha kolay okuyacaktır. Ek olarak cümle uzunluğuna da dikkat ederek bir cümlenin 25 kelimeden uzun olmamasına dikkat edin. Eğer bu değeri aşarsanız okuyucu cümlenin sonundayken cümlenin başını unutabilir. 

 

• Öne Çıkarılan Görsel ve Diğer Görseller: Etkileyici bir görsel, yüzlerce kelimenin anlatamadığını çok rahat bir şekilde anlatabilir. Bu nedenle yazınızın daha anlaşılır olmasını istiyorsanız, resimlerle destekleme yapın. Öne çıkarılan görsel, hem arama motoru sonuçlarında hem de yazının başında yer alan görseldir. Worpdress sayfalarında ortam dosyası yüklerken görsellerin tanımlarını iyi yapmalı ve anahtar kelimenizi en az bir defa eklemelisiniz. Ek olarak diğer görselleri de eklerken boyutuna dikkat etmeli ve görsel açıklamasında en az bir defa anahtar kelimeyi geçirmelisiniz. 

 

Kaynaklar:

  • https://www.seohocasi.com/soru-cevap/ic-seo-nedir-nasil-yapilir/
  • https://www.htekin.com/seo-hizmeti/
  • https://www.ayhankaraman.com/site-ici-optimizasyon/