SEO & SEM Hakkında
Hangisi ile başlanmalı?
SEO, uzun vadeli olarak sonuç alınmak istendiğinde kullanılan, SEM'e göre daha ekonomik ancak sonuç alma hızı daha yavaş bir yöntem. SEO için yapılan çalışmaların sonuç verme hızı genellikle 3-6 ay arasında değişiyor. SEM ise yapılan Ads reklam yatırımının (ROI) direkt olarak karşılığının ölçümlenebildiği ve sonuç alma hızının yüksek olduğu bir yöntem. Özellikle e-ticaret siteleri için belirli bir ürünü belli bir dönemde ön plana çıkarmak adına SEM çalışması yapmak daha akılcı olacaktır.
Uzmanlaşma
SEO’da uzmanlaşmak tecrübe gerektiyor. SEO araçlarına hakim olmalı, güncel SEO stratejilerini yakından takip ederek sonuçlarını ölçümlemelisiniz. Ads’de uzmanlaşmak için Ads’in reklam modelleri, stratejilerine hakim olmalısınız. Ads’in operasyonel yükü SEO’dan daha fazla olduğu için öğrenme süreci daha uzun.
Google Algoritması Hakkında
Google Algoritması nedir? Google’da yapılan arama sonuçlarındaki web sitesi sıralamalarını etkileyen faktörlerin tümüne Google Algoritması deniyor. Google, belli aralıklarla algoritmasını güncelliyor veya değiştiriyor ancak bunlara ilişkin net detayları açıklamıyor.
Google algoritması nasıl çözülüyor?
SEO uzmanları karşılaştırma testleri yaparak Google'ın algoritmasını çözmeye çalışıyorlar. Örneğin aynı içeriğe sahip iki sitede farklı teknikler kullanılarak sonuçlara bakılıyor. Hangisi Google'da üst sıraya çıkıyorsa, buna bakarak Google'ın algoritması ufak ufak çözülüyor. Bu test genellikle yurtdışında daha çok yapılıyor.
Anlamadığınız bir kısım olursa yorumlarda belirtebilirsiniz. Serinin tüm bölümlerini SEO kategorisinde bulabilirsiniz.