Uzun yıllardır kullanımı hakkında detaylı bilgilerin yer aldığı, bir web sitesi için genel hedefleri belirleyen etiketlerden biri olan Meta Keywords etiketi artık SEO kriteri değil. Geçmiş zaman içerisinde sürekli olarak manipüle edilerek kullanılan ve etkisinin manipülasyonla daha fazla arttırılıp SPAM site sayısının sürekli olarak artmasına dikkat çekerek SEO Hocası olarak yaptığımız incelemeler ve elde ettiğimiz veriler ışığında artık meta keywords SEO değerinin dikkate alınmayacağını ve bu işlemin gerekli olmadığını tespit etmiş bulunmaktayız.


Meta Keywords Kullanımı Ve Asıl Amacı
Meta keywords her sayfa için ayrı oluşturulması gereken, konuya göre değişkenlik gösteren, tekrar edilmesi tavsiye edilmeyen ve manuel olarak oluşturulması gereken bir kriterdir. Bir sayfada da en fazla konu öbeklerini taşıması amaçlı önerilmiş, bu işlemin site kalitesi arttıkça hedeflenen anahtar kelimelerde daha çok fayda sağlıyor halde arama sonuçlarında yansıyor olmasıdır.

Örnek olarak “halı yıkama” hedefli bir sayfa açıldığında bu anahtar kelime tercihleri olarak “halı yıkama, halı yıkama fabrikası, istanbul halı yıkama fabrikası, halı yıkama işlemleri” gibi anahtar kelimeler hedef olarak kullanılabilir. Farklı bir sayfa açıldığında ise aynı anahtar kelimeler kullanılmamalı, farklı anahtar kelimeler ve tercihler gerçekleştirilmesi gerekirdi.

Bu tür kararlılığın bir web sitesinde sağlanmaması, sürekli olarak tüm sayfalarda aynı hedef kelimelerin yada farklı hedef kelimelerin SPAM yapılarak kullanılması sebebiyle ilk önce Google bu konuda önlem almış, günümüzde kontrol edildiğinde ise artık hiçbir etkisinin olmadığı bariz olarak görülmüştür.

Meta Keywords: Bitti! Meta Description: Halâ Geçerli!

Meta etiketleri arasında kullanılması gereken etiketlerden en önemlisi olan meta description içeriğinde anahtar kelimelere yer vererek hem sayfa içinde hemde açıklama metni içerisinde bu tür hedef kelimeleri geçirmek meta keywords’e ihtiyaç duymadan tüm işlemlerin çok basit bir şekilde SERP‘te (arama sonuçlarında) görülmesini sağlamaktadır. Google bu konuyla ilgili çok basit, anlaşılır bir örnek vermiştir.

Ayrıca içeriği detaylandırarak çok daha anlaşılır ifadelere yol verdik. Aşağıdaki görseli incelediğimizde;



Arama yaptığımız hedef anahtar kelimede tüm içerikleri description ve site içindeki makaleden aldığı bariz bir şekilde görülmektedir. Doğal olarak Google arama sonuçlarında iyileştirmelere sürekli olarak yönlenmesinin asıl sebebi bu mantıktır diyebiliriz…

SEO Description ve İçerik İlişkisi Nasıl Olmalıdır?

Meta keywords etiketi kullanılmayacağından dolayı sitedeki en doğal yük description (açıklama metni) ve içeriğe düşecektir. Eğer bir makale hedefinde ziyaretçilerin dikkatini çekecek açıklama metni ve siteye giriş yaptıktan sonra onlara fayda sağlayacak içeriği ziyaretçilerinize sağlayabilirseniz zaten en doğal SEO’yu gerçekleştirmiş olursunuz. SEO çalışmasının asıl hedefi doğallıktır diyebiliriz.

SEO Hocası ise Nisan ayından bu yana meta keywords etiketi kullanmamaktadır.

kaynak: http://www.seohocasi.com/meta-keywords-artik-seo-kriteri-degil/