Microdata belki size önemsiz bir konu gibi gelebilir ama arama motorları için oldukça önemli. Özellikle de Google bunu çok fazla önemsiyor. Hatta microdata kullanımına SEO çalışmalarının yapı taşı diyebiliriz.



Microdata popüler arama motorları olan Google, Yandex, Bing ve Yahoo gibi sistemlerin kabul gördüğü, Schema sistemi üzerinden gerçekleştirilen bir işlemdir. Bu sistem sayesinde, web sayfalarını ve bu sayfaların içinde bulunan ögeleri, arama motorlarının daha kolay anlayabileceği bir yapıya dönüştürebiliyoruz.
Microdata öncesinde, web sayfalarını oluşturur, kalan kısmı arama motorlarına bırakırdık. Şimdi ise oluşturduğumuz web sayfalarını arama motorlarının daha kolay anlayabileceği bir yapıya dönüştürmek zorundayız. Özellikle Google microdata kullanımını oldukça önemsiyor.

Her geçen gün gelişen web sayfaları, en başta statik sayfalardan oluşurdu. Fakat web sayfalarının büyük bir kısmı artık dinamik bir yapıya dönüştürüldü. Arama motorlarının gelişmesi, sosyal medyanın gücü, yeni nesil internet tarayıcıları derken bu günlere kadar geldik. HTML5 ve CSS3 yakın zamanda yükselişe geçen bir teknoloji. HTML5 oynatıcı üzerinde oynatılan bir video, iPhone ve iPad gibi akıllı cihazlarda izlenebilmekte. HTML5 teknolojisinin getirdiği yeniliklerden olan semantik web ise bir web sayfasında bulunan her öğeyi etiketlemeye olanak sağlıyor. Semantik web yapay zeka değildir. Aksine yapay zeka teknolojilerini kullanabilen bir teknolojidir. Örnek verecek olursak, içinde video bulunan bir web sayfası oluşturmak için kullanılan kodlar, arama motorları ve sosyal medya platformları tarafından tam olarak algılanamıyor. İşte bu noktada tüm kodları etiketlememiz isteniyor. Yazdığımız kodların içinde menü (navigasyon) ve sayfa konumu (breadcrumbs) olduğunu belirterek bunu sağlayabiliriz. Bu şekilde yapıldığında arama motorları bir sayfayı listelerken, sayfa içeriğini zahmetsizce algılayabilecektir.

Microdata kullanımının en büyük avantajı, arama motorlarının sayfalarımızı daha ilgi çekici şekilde listeleyecek olmasıdır. Eğer anahtar kelimeleriniz, kullanıcının yaptığı arama ile örtüşüyor ve sayfalarınızda microdata kullanıyorsanız içerikleriniz arama motorları tarafından daha ilgi çekici şekilde listelenecektir.