Herkese merhaba istek üzerine, mobil uyumun seo'ya ve diğer bir çok şeye nasıl etki ettiğini yazdım, keyifli okumalar umarım faydalı olur :)

Bu yazımızda ne gibi sorulara cevap bulacaksınız?


  • Mobil uyum neden bu kadar önemli?

  • Mobil uyumlu yapmazsak ne olur?

  • SEO yahut diğer konularda ne gibi yararı var?



Size bir çok kişinin gösterdiği şeyi gösterip basit SEO ve önem kısmını geçmek istiyorum.



Gördüğünüz ”Mobil uyumlu” yazısı Google’ın artık seo kriterlerinden biri. Yani Google botları artık siteniz mobil uyumlumu değil mi diye bakıyor ve ona göre bir açık arttırma ile sitenizi arama sonuçlarında listeliyor.

Şimdi bu kısmı atlattığımıza göre asıl meseleye geçebiliriz.

Öncelikle şunu belirtmeliyim ki mobil kullanıcı deneyimi o kadar iyi seviyelere geldi ki (anlamayanlar için –> mobilden artık bilgisayarlarımızdan yapabildiğimiz her şeyi daha hızlı ve kullanışlı şekilde yapabilmekteyiz) insanlar masaüstü bilgisayarlara ihtiyaç duymamakta. Durum böyle olunca da çoğu mecrada artan mobil uyumluluğa bizim de yetişmemiz gerekmekte.

Her ne kadar bunları söylesem de size daha istatiksel şeyler sunmam gerektiğini düşündüm ve biraz araştırma yaptım. Beraber inceleyelim;



comScore’un yaptığı bu araştırmaya göre 2014 yılı itibariyle mobil kullanıcı sayısı masaüstü kullanıcı sayısını geçmiş bulunmakta. Peki bu ne demek oluyor?

Tamam sitemiz mobil uyumlu ise SEO bakımından bir adım öndeyiz onu biliyoruz fakat birde bu işin kullanıcı deneyimi kısmı var. Sitenizde bir ürün satıyorsunuz yahut bilgi verici içerikler paylaşıyorsunuz diyelim. Bu içerikler mobilde tam anlamı ile kullanıcıya masaüstündeki gibi %100 oranla sunulabiliyor mu? Yada örneğin e-ticaret sitenizin masaüstü sürümünde bulunana ”numaranızı bırakın sizi arayalım” modülü mobil tasarımınızda da işlevde mi?

Peki siteye masaüstünden giren bir kullanıcı sağda solda, yahut direk yazı başında reklamlarını görebiliyorken mobilde de reklam gösteriminde bulunabiliyor mu?

Bunları şu yüzden söylüyorum bir çok site sahibi sitesinin mobil uyumlu olduğunu zannetmekte. Fakat aslında tam anlamı ile kullanıcıya güzel bir deneyim yaşatamamakta. Gelin bunu bir örnek ile pekiştirelim;

Evet şimdi metrobüste gidiyorum haberi sosyal medyada telefonumdan gördüm yahut direk giriş yapıp sitede gezinirken okumak için tıkladım

Site mobil uyumlu okey kullanıcı için hiç bir problem yok harika. Fakat yazı başında reklam yok!? Bu kullanıcının sitemize katkısı olması gerekmiyor mu?



Okumaya devam ediyorum;



Yazı sonuna geldim henüz bir reklam yok.

Birazcık daha aşağılara bakayım diyorum, evet bir reklam çıktı fakat masaüstünde normal olsa da kötü kodlanmış bir responsive tasarım nedeni ile mobilde reklamın yarısı gözükmekte :(



Bu sitede başka reklam yok mu peki? Var. Hani şu sağ menüde olanlar ama mobil uyumlu (sandığımız) sitemiz de o reklamlar taaa aşağılara atılmakta.





Kullanıcı yazıyı okudu, yorum yaptı, belki %2’lik bir kısımda bu reklamı görecek…

Çıkarım: Mobil uyum siteye kullanıcıyı 1 kez getirir fakat tam anlamı ile bir şey sunamaz, fayda sağlayamaz yahut çıkar sağlayamaz iseniz bunun bir anlamı olmaz.

Bir diğer infografiğe geçelim :)

2014 yılı verileri şu şekilde;



Çıkarım: Dijital platformlara ayrılan vaktin %86‘sının mobil uygulamalar ile harcanırken, %14‘ünün de mobil web ile harcandığını görüyoruz. Ayrıca araştırmaya katılan akıllı telefon kullanıcılarının %79‘u, mobil uygulamaları neredeyse her gün kullandıklarını belirtiyor. Bu da mobil uygulamaların markaların pazarlama stratejilerinde ne kadar önemli olduğunu bizlere gösteriyor. Yani yalnızca mobil uyumluluk değil ”mobil uygulama” da önemli.

Ben ürün satıyorum! mu diyorsun?

Kullanıcıların %90‘ı fiyatları karşılaştırma gibi satış öncesi aktiviteler için akıllı telefonunu kullanıyor. %84‘ü ise -mağaza içinde olsa dahi- alışverişi tamamlamadan önce akıllı telefonunu kullanarak araştırmalar yapıyor (ürün bilgileri, indirimler vs).

Ve bir kaç gerçek veri ile de sonlandıralım;



Bu benim danışmanlık yaptığım bir e-ticaret sitesinin son dönemdeki verileri. Tableti de mobil olarak düşünürsek masaüstü ile arasında fazlası ile fark olduğunu göreceksiniz. (Günlük hit 100-5000 arası)



Bu ise benim sahip olduğum bir başka blog sitesi. Mobil masaüstünü ikiye katlamış durumda :)

Sonuç: Son iki sene de dahil olmak üzere mobil bir hayli önem taşımakta. Gelecekte de hiç azalacak gibi durmuyor. Şimdi hemen internet sitenize bir kullanı gözü ile mobilden giriş yapın, kendinizi eleştirin kötü ve eksik yanlarınızı bulup bunları giderin.

Eğer mobil uyumlu reklam yerleşimi konusunda da yardıma ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız şu yazımı okuyabilirsiniz; Adsense Kazancı (TBM) Nasıl Artırılır?

kaynak: http://htacer.com/mobil-uyum-ve-seo/