Sosyal Medya Kampüsü için yazdığım yazım. Umarım ilginizi çeker:
http://sosyalmedyakampusu.com/mutlaka-son-baktigin-yerdedir-cunku-bulunca-aramayi-birakirsin.html
---
Deniz UTKU’nun Youtube üzerine eski bir sunumu ile karşılaştım. Gayet akıcı ve katma değer sağlayan bir sunum olmuş. Kendisine burada teşekkürlerimi iletiyorum. Sunum içerisinde dikkatimi bir hayli çeken “Mutlaka Son Baktığın Yerdedir, Çünkü Bulunca Aramayı Bırakırsın” yazısı ve altında bir not; İnsanlara ‘Hah!’ dedirtecek sonuç olmamız lazım SEO o zaman başarıya ulaşır.
Tüm web site sahipleri SEO çalışmalarında mutlak hedefi arama motorlarında ilk sayfa’da olabilmek ve bu başarıya ulaştıktan sonra üst sıralara doğru ilerleyebilmek daha sonrasında iyi sıralamada kalıcı olabilmektir.
Peki, ilk sayfada ve ilk sayfanın üst sıralarında yer alabilmek yeterli midir?
HAYIR! İlk sayfada ve ilk sayfanın üst sıralarında olmak asla yeterli değildir. Önemli olan arama sorgusu sonrasında siteye gelecek olan kullanıcıya aramasını yaptığı konu ile ilgili katma değer sağlayacak içerik sunabilmek ve istediğine ulaşmayı sağlamaktır. Katma değeri olmayan içeriklere yapılan backlink ağırlıklı SEO çalışmaları ile elde edilen başarının kısa süreli olmasının asıl sebebi budur. Ziyaretçi sitenize geldikten 3-5 saniye sonra X’e basıp sayfanızı kapatıyor ise bu bir başarı değil başarısızlıktır!
Arama motorları arasında dünya devi olan Google kullanıcılarına daha kaliteli hizmet verebilmek için geliştirmiş ve her zaman geliştirmeye devam ettiği algoritmalar ile SEO uygulamalarına yavaş yavaş yön verip doğru yolu göstermeye başlıyor. Maalesef Türkiye’de SEO sektörü Google’nin Arama Motoru Sonuç Sayfası (SERP) sıralamasına etki eden 200’den fazla algoritmanın olduğunun bilincine varamadı. Herkesin dilinde bir özgün içerik (Panda Algoritması) ve kaliteli backlik (Penguen Algoritması) dolanıyor. Bu iki algoritma Google’nin sıralamaları belirlerken dikkate aldığı en büyük sinyaller olabilir ancak sadece bu iki sinyali göz önünde bulundurarak sıralamalarını belirlemiyor.
SEO Uygulamaları yapan kişiler kendisine bir soru sormalı. Google’nin yönergelerini ve algoritmalarının bir web sitesinden ne istediğini net olarak biliyor muyum?
Kısa bir özet geçeyim. Panda Algoritması sadece özgün içerik üzerine kurulu bir algoritma değildir. Tamamen özgünlüğe önem veren bir algoritmadır. Tasarım, kodlama, görsel materyaller en az özgün içerik kadar önemlidir. Binlerce sitenin kullandığı bir temayı kullanmak, on binlerce sitede kullanılan bir görsel materyal mükemmel derecede hazırlanmış bir içeriği gölgede bırakabilir veya tam tersi. Tasarım, kodlama ve görsel materyalleriniz özenle hazırlanmış ancak içeriğiniz kopya. Penguen algoritması ise backlink üzerine kurulmuş bir algoritmadır. Yüzlerce binlerce backlink yerine bir tane backlink’in çok daha etkili olduğunu gösterdi bu algoritma bizlere. Backlink konusunda olabildiğince çeşitliliği yüksek tutmanın ve link tarlası olmuş sayfalardan uzak durmamız gerektiğini de öğretti.
Burada devreye giren Kaliteli içerik yönetimi başarıya ulaşmadan en büyük silahtır. Sayfada geçirilen süreyi arttıracak, sosyal paylaşım ağlarında paylaşılmaya değer içerik üretmek, içeriğin kopyalanmasını, çıktısının alınmasını sağlamak daha iyi sıralamalara yükselebilmek ve bu iyi sıralamada sabit kalabilmek için yapılması gereken tek şey kaliteli içerik ile ziyaretçiye katma değer sağlayan içerik üretmek.
Diğer yandan ziyaretçilerinizi sitenizde daha uzun süre tutabilmek için infografikler, çok uzun olmayan videolar eklemek olumlu etki sağlayacaktır. Her zaman belirttiğim üzere, mutlak ziyaretçilerinizi yorum yazmaya teşvik edin. Bunun yanı sıra soru sorun veya soru sormaya teşvik edin. Bu uygulamalar ziyaretçi ile sitenin arasında bir bağ oluşmasını sağlayacaktır.
Her ne kadar Alexa eski popülaritesini kaybetse de SEO Uzmanlarının sektör ve rakip analiz aşamalarında kesinlikle uğradığı ve uğramaktan asla vazgeçmeyeceği bağımsız platform olarak kalacaktır. Alexa’nın algoritmaları ciddi derecede değerli algoritmalar olup dikkate alınması önemli olan bir bağımsız analiz platformudur. Alexa sıralamasında iyi olan bir site ziyaretçilerine aradığını veriyor demek hiç yanlış olmayacaktır. Rakip analizi yaparken sektörel rakiplerin Alexa sıralamalarını inceleyip sitenizden daha iyi sıralamaya sahip olan sitelerden eksiklerinizi tamamlayabilirsiniz.
Sonuç olarak içerik konusunda ar-ge yapan üretken siteler başarıyı elde ederler.
İlyas ALÇOK
#SEOSpecialist @ADOGrup
https://www.linkedin.com/in/ilyasalcok
https://twitter.com/i1y4s