SEO'da yapılan yanlışlar ile birlikte telafisi zor olan hatalar meydana gelebilir. Bu genellikle yanlış backlink alımları ve anahtar kelimelerin planlanması ile doğru orantılı olarak ilerlemektedir. Doğallık günümüzde her aşamada faydalı olan bir olgudur. Her şeyin doğalı faydalı ve iyidir web tasarım konusunda da doğal olmak gerekir. Buna ek olarak sitelerin doğal olarak büyüyüp gelişmesi en temel olgular arasında yer alır. Bahsi geçen SEO'da doğallık ise bir çok şekilde ele alınabilecek bir konudur. İçeriklerin kopya olması doğallık dışı bir oluşumdur, yahut 300 kelimelik bir içerikte 20 tane anahtar kelime kullanmakta hileye girer ve doğal olmaz. Bunların tam tersi baz alınarak yapıldığında SEO'da doğallık yakalanabilir. Peki doğal olan bir site ile Google arasında ki bağ nasıl kurulur? Google algoritmaları ile sürekli olarak temiz bilgi ve kaliteli hizmet sunmayı amaçlar. Bundan 6-7 yıl öncesinde bu algoritmalar gelişmemişken sitelerden yığınla anahtar kelime ve etiketler mevcut olur ve hiç biri spam olarak işaretlenmezdi. Bu durumda ise üst sıralara çıkma her site için kolay bir hal alabilirdi. Gün geçtikçe kendini geliştiren Google, en büyük amacı olan ziyaretçilerine kaliteli hizmet vermeyi yerine getirerek algoritmalarını bir bir sıraladı. Nitekim bu algoritmalar kötü niyetli webmasterları ve siteleri belirlemek tespit etmek ve cezalandırmak adına görevdeler. Doğal olan siteler için ise bu algoritmaların varlığı tartışılmaz olarak yarar sağlayan bir oluşumdur. Doğal siteler algoritmalar sayesinde kötü içerikli ve doğal olmayan sitelerden ayrılırlar buda doğal olan sitelerin üst sıralar çıkmasını ve ziyaretçilerin bu sitelere yönlendirilmesini arttırır. Google'ın bu çalışmalarından site sahipleri nedenli mutlu orası tartışılır.







Doğallık konusunda bir başkakonuyu ele alacak olursak, anahtar kelimelerin dışında verilen backlinklerdir. SEO uzmanlarının genel olarak yaptığı hataların başında backlink çıkışları gelmektedir. İlk etapta ise yarayacak olan bu çıkışlar sonradan sitenin alt katmanlara düşmesine neden olur. Site alan adı ile seçilen anahtar kelime backlinklerinin uyumsuz olması sitenin içeriğinin başka yerlere çekilmesi ve sonuç olarak Google'da hiç görünmemesine kadar uzayan bir sürecin başlangıcı olabilir. h1 ve h2 taglarının kurallara uygun uzunlukta girilmesi ve anahtar kelimeler ile uyumu çok değerlidir. Eskiden karşılıklı backlinkler ve link çıkışları verilmesi çok daha basitti. Son 3 yıl içersinde gelişen backlink satma olayı ile birlikte referans olarak Google 'ın gözünde lider konumda olan sitelerden alınan backlinkler ile üst sıralara tırmanmak bir nevi maddi olarak yatırımlar ile bunu başarmak mümkün oldu. Sosyal medya kullanımı ve alt bloglar olması da doğal büyümeye katkı sağlayacak olan faktörler arasında yer almaktadır. Sizin kaliteli içerik olarak yüzlerce makaleniz olsa bile bunu bildirmediğiniz sürece bir anlam ifade etmeyecektir. Günümüzde sosyal medyadan yolu geçmeyen bir webmaster yada web tasarım konusunda uzman yoktur ki tek başına bu işlemleri yapabilsin. Paylaşımın etkili olduğu ve kısa sürede yayılmasının kolay olduğu sosyal medyanın site için aracı kılınması orada sürekli hali hazırda bekleyen botların dikkatini çekmeye de yarayacaktır. Kaliteli içerikler ve kullanılacak anahtar kelimelerin konu ile alakası, Google'ın sitenize ziyaretçi yönlendirmesi ile birlikte ziyaretçinin sitenizde kalma oranları analiz olarak Google tarafından dikkate alınan olgular arasındadır. Bu nedenle uzun ve kaliteli yararlı içerikler sayesinde ziyaretçiyi sitenizde uzun tutma yollarını bulmanız çok önemlidir. Doğal büyüme hemen çıkma ve giriş sayfa etkinlikleri ile beraber gerçekleşecek bir işlemdir. SEO'da doğallık herkes tarafından tavsiye edilen ve her aşama için Google tarafından kabul görülen bir sistemdir.

Bu makale http://webtasarimgezegeni.com/seoda-dogallik/ sitesinden alınmıştır