SEO’nun en önemli amacı arama motorları üzerinden aranarak organik bir şekilde hit kazanmaktır. Etkisiz bir SEO çalışması, etkisiz bir site yönetim stratejisi yaratır ve bu da sitenin büyümesini ve ticari anlamda düşünenler için sitenin kazancını olumsuz bir şekilde etkiler. Bu makalede birçok site yöneticisinin yaptığı dört yanlış mevcut. Bu yanlışları bilmeyen site yöneticilerinden farklı olduğunuzda, doğru adımları attığınızda farkınız ortaya çıkacaktır. Yanlışıyla ve doğrusuyla dört adet yanlış bilinen ve gerektiği gibi olması gereken faktörler şunlar :

Yanlış #1 – Gerçek #1: SEO Bir Ekle-Bitir Sistemi Değildir, Bina Şeklinde Bir Bütündür

SEO denilince akla gelen yanlış şeylerden biri, özellikle Wordpress kullanıcılarının yaptığı şekilde siteye SEO eklentilerini ekleyip arkaya yaslanmayla hit beklemek değildir. Arama motorları bağımsız bir yapıdır, eklentiler sadece onlara bağlı bir araçtır. Bu motorlar üzerinden gelen organik hitler tüm siteler için en önemli şeydir. Herkesçe biliniyor ki, Google ve diğer sitelerden ziyaret edilebilir olmak için hem içerik anlamında bol linkleriniz olmalı hem de sağlam bir SEO yapılandırması ile kelimelerde ilk sırada çıkmanız gerekir ki genellikle ziyaretçiler kelimelerde çıkan ilk siteye tıklar. Bu siz olun ki, hitiniz de bol olsun. Kelimelerden aldığınız hitler site trafiğinizi de olumlu etkileyerek Alexa’da üst sıralara gelmenize neden olacaktır. İşte SEO bir bütündür, kısaca temel şeyleri özetleyecek olursak :

Doğru SEO ayarları
Doğru sayfa yönlendirmeleri
Bol içerik ve hızlı indexlenme
Kelime bazlı SEO yapılandırmaları
İlk sıralara çıkma hedefi ve site içi trafiği arttırarak Alexa’da üst yerlere gelme çalışmaları
Ve diğer SEO eklentilerini kullanarak sitenize ufak katkı sağlamak.


Bir önceki yazımızda link inşasından bahsetmiştik. Bu makalede bahsedilen SEO faktörleri de link inşası ile birlikte bir bütün olarak çalışmalarınıza yansımalı. Bu öneriler sizin Google’da üst sıralarda hem kelime bazlı hem de trafik olarak hit almanızı sağlayacaktır. Google “edu.tr” gibi page rank konusunda yüksek değerli link alan siteleri sever, bu siteler için olumlu puan verir. En iyi sonuçlar için site optimizasyonunuzu eksiksiz yapmanız gerekiyor.

İnternet trafiği elbet de önemli, ancak bazı kullanıcılar Alexa değerlerini önemsememekte. Önemsemeyen insanlardan değilseniz eğer, internet trafiğinizin iyi olması için size bir tavsiye : içeriğinizi planlayın, zamana yayın. Bir günde 10 tane içerik paylaşmak yerine bunu haftaya yayın, bu arama motorlarında sizin lehinize olacaktır. Peki neden? Çünkü Google sizin içeriklerinizi daha detaylı inceleyebilmesi için.(Hızlı indexlenmeyen siteler için verilen bir tavsiye) Hızlı indexlenen siteler bu olayın dışındadır çünkü o siteler de zamanında bu yöntemi uygulamışlardır. İnsan ilişkisi gibi değil mi? Bir süre tanıdığınız veya yeni tanıdığınız insana hemen güvenemezsiniz, onun hakkında bilgi toplamaya çalışır, analiz edersiniz değil mi? Google’da tıpkı sitelere böyle davranıyor.

Ticari Amaç Güden Site Sahipleri



Başlığın söylediği gibi, ticari olarak site yönetmek isteyen bazı site sahipleri Google’a verdiği ücretli kelime reklamları ile SEO’nun alakasız şeyler olduğunu düşünür, site sahipleri bu yüzden SEO uzmanlarının kendi satışlarını artırabileceğini ve hitlerini artırabileceğini düşünmez. Bu kesinlikle yanlış bir şeydir. Peki neden yanlış? Bir madde örgüsü sistemiyle açıklayalım :

Google’a reklam verdiğinizde ücret ödediğiniz için üst sırada olursunuz.
Bir süre güzel hit alırsınız ancak SEO’yu önemsemediğiniz için bu sistem geçiciliğinden dolayı bir zaman sonra hitiniz birden düşer
Güzel hit aldığınız için Alexa değeriniz artar ancak sonra aldığınız yüksek hitleri kaliteli bir SEO temeliniz olmadığı için alamazsınız ve Alexa’da düşersiniz.
Bu da size düşüş yaşatır ama eğer reklamdan aldığınız hiti kaliteli bir SEO temeliyle alır da sonradan reklam hitlerini de buna eklerseniz, mükemmel bir kazanç sağlarsınız.
Elbet de SEO ile ücretli kelime reklamları konsept olarak ayrı ancak sinerji yarattıkları zaman güzel ticari başarı getirir. SEO ve pazarlama sisteminizi birleştirmelisiniz

Bugün Google Adsense’den bol para kazanan site sahipleri nasıl kazanıyor sanıyorsunuz? SEO uzmanlarına kendi siteleri için çalışma yaptırarak rapor elde ediyorlar. SEO uzmanları müşterilerin siteleri için teknik analizler yapar ve pazarlama sistemlerinin nasıl daha etkili olacağını ve müşterilerinin ticari kazançlarını nasıl daha fazla artıracağı yönünde fikir üretmektedirler. Pazarlama sistemi iyi bir yatırımdır ve doğru site stratejileriyle birlikte doğru arama optimizasyonu bir bina gibi birleşirse ortaya sağlam bir yapı çıkartır.

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu



Sitenizin her geçen gün daha fazla ziyaretçi kazanması yeterli değildir. Bu avantajınızı kazanç kapısı haline getirmek istiyorsanız onlara bir şeyler sunmanız gerekiyor ; kısacası onlara hizmet etmeli ve onların ne istediklerini bilmelisiniz. Siz, sizin istediğinizi vermeyen bir siteyi ziyaret eder misiniz? Google’da kelimeyle arattığınız içerikler önünüze geldiğinde, ne istediğinize bağlı olarak ilk önce arama sonuçlarını kontrol edersiniz, istediğinizi bulduğunu zaman o siteye yönelir ve ona hit kazandırırsınız, aynı mantık sizin için de geçerli. Ziyaretçilerinize kullanıcı odaklı yazılar yazın ki sağlam kelimelerle yaptığınız optimizasyon çalışmaları bir işe yarasın. Tabii ki içerikler de kaliteli ve optimizasyon yaptığınız kelimelerle alakalı olsun. Hizmetiniz size geribildirim olarak dönüşüm sağlayacaktır. Formüle dökecek olursak :

Dönüşüm Oranı = Kaliteli İçerik ve Kaliteli SEO Optimizasyonu = Hit

İnsanlar neden sitenize gelmeli?
Onlar sizden ne istiyor?
Onlar bilgileriniz üzerinden neyi amaçlıyor?
Bu soruları kendinize sorarsanız ziyaretçilerin psikolojisini daha iyi anlarsınız ve onlarla daha rahat iletişim kurarsınız. Ziyaretçilerle iyi bir iletişim kurmak sizin online alanda iletişim ağı oluşturmanızı sağlayacaktır.

İşleri Geliştirmek



Google, geçmişi arşivler. Geçmiş sizin nereden nereye geldiğinizi gösterir ve bu sayede geleceğinizi tahmin edebilme olanağınız olur. Geçmiş ile şimdiki zamanı karşılaştırarak eskiden hit kazandıran kelimelerin neler olduğunu ve şu an hit kazandıran kelimelerin neler olduğunu öğrenmiş olursunuz. Peki bu ne işinize yarayacak? Gelecekte size hit kazandıracak olan kelimeleri tahmin etmenize, bu sayede rakiplerinizden önce davranarak, trend olacak yeni kelimelerden daha onlar trend olmadan hit kazanmanıza, bu alanda ilklerden olacağınız için, bu kelimeler trend olduğunda 2-3 katı daha iyi ziyaretçi çekebilmenize yarayacak. Geleceği görmek işlerinizi geliştirmenizde büyük rol oynayacak. Peki başka neler yapmalısınız.

Aranan kelimeleri ve aranmış kelimeleri analiz etmek
Rakiplerinizin güçlü olduğu kelimeleri belirlemek ve zayıf olduğu kelimeleri belirlemek
Ticari site sahipleri için : Satış tahminleri yapmak
Kaynakları Bölmek
Bunlar site sahipleri için anahtar bilgilerdir ve rakiplerini bu şekilde yenebilirler. Bol kazanç sağlamanın adımları bunlardır.

İyi bir SEO analizcisi size hangi kelime yatırımlarının boş, hangilerinin güzel kazanç sağlayacağını söyleyebilir.

Sitenizin Markalaşması ve İletişim

Sitenizin markalaşması uzun bir süre alacaktır. Yukarıda verilen bilgilerin ışığında daha etkili ve daha hitli günler sizleri bekleyecek.

İyi bir iletişim için ziyaretçilerinizin dilinden anlamak zorundasınız. Onlarla empati kurmalı, onlara gereken soruları sormalı ve karşılaştığı problemleri çözmelisiniz ki markalaşma yolunda büyük adımlar atın. Bunları iyi yaptığınız takdir de ziyaretçileriniz ile iletişiminiz zaten iyi olacaktır.

Markalaşma İletişim ve İletişim Hakkında Daha Neler Bilmelisiniz?

Yardımlara elinizi uzatmak ve onlara uzanmak
Onlara değerli kaynaklar sunmak
Etkili Marka Kampanyaları Planlamak (Ticari Site Sahipleri İçin)
İlginç ve eğlenceli içerikler üretmek
Verileri akıllıca kullanmak
SEO raporlarını ve teknik analizleri birleştirerek geleceğe doğru adım atmak
Bunların hepsini yaptığınızda sitenizin büyüme hızı büyük ölçüde artacaktır.

Yeterince iyi çalışma yapmadığınızda bunlar boş bir yatırımdan öte olmayacaktır.

Yanlış #2 – Gerçek #2: Ürününüzü Sattıracak Olan Tek Şeyin SEO Olduğunu mu Düşünüyorsunuz?


Kaliteli bir SEO, sizin ürününüzdeki hataları düzeltmez. Ürününüzün SEO çalışmasıyla olan alakası sadece kelime bazlıdır. Örnek olarak “kahve makinesi” ürününe sahipseniz web üzerinden sadece “kahve makinesi” ve buna benzer kelimelerle çalışma yaparsınız. Ancak ürününüzde tekniksel bir hata varsa SEO bunu düzeltmez. Ne demeye çalışıyoruz? Ürününüzün çok veya az satması sizin optimizasyonunuzla alakalı değil aslında.

Bir kaliteli mal ve hizmet kendini her şekilde belli eder. İnternet bu konuda sadece size ulaşımı daha kolaylaştırır o kadar. Google, satışlarınızın ne kadar fazla ya da az olduğuna elbette ki bakar çünkü bol geribildirim ve bol yorum Google için önemli. Müşterilerin sizin ürününüz hakkında ve hizmetiniz hakkında yazdığı şeyler Google tarafından incelenmekte. Eğer bu konuda iyiyseniz Google sizi mutlaka ödüllendirir.

Çok temel ve az SEO çalışması yapılmış bir sitenin “gerçek kişilerce” yapılmış yorum sayısının çok olması bu konuda iyi satış rakamlarına ulaşmanızda yeterli olacaktır. SEO’nun her şeye çare olduğu düşüncesinden kurtulun, her şeyi optimizasyon demek değildir. Sırf bunu düşünmek bile sizin potansiyelinizi azaltır, bu düşünceden kurtulursanız diğer alanlarla da ilgilenebilirsiniz ve gelecekte daha başarılı olabilirsiniz.

Fact #3: Eklentiler SEO Uzmanlarının Yerini Alamaz

Sitenize sadece SEO eklentileri ekleyip bir SEO uzmanı olduğunuzu düşünmeyin. SEO eklentilerini eklemek hızlı ve kolaydır ancak eklentiler tüm optimizasyon yapmanın yollarından değildir, optimizasyon yapmanın onlarca yolu var. Söylediğimiz gibi ; onlar sadece bir araç, ana yapıtaşı değil. Eğer arama motoru optimizasyonunun tek yapıtaşı olduğunu düşünüyorsanız, etrafınıza tekrar bakın ; zaman değişim zamanıdır.

Birçok site sahibi birçok fırsatı kaçırmaktadır. Örnek olarak bazı site sahipleri bir süre sonra hitlerinde bir gelişme yaşamadığını, hatta dalgalanmalardan dolayı düşüş yaşadığını söyler. Bu doğaldır çünkü organik aramalardan gelen hitler konusunda pek iyi olmadığındandır. Bu göründüğü gibi basit bir konu değil. Bir SEO uzmanı bunları bilir ve sizi büyük çaplı hatalarınızın maliyetlerinden kurtarır. İşinizi sağlam bir uzmanın kollarına bırakın, gerisi gelecektir.

Eklentilerden önce yapmanız gereken teknik SEO ayarları mevcut. Nedir bunlar?

İçerik Planlama
Verilecek Bilgilerin Yapısı
Site Yapısı
Site Navigasyonu
İç Linkler ve Dış Linkler

Yanlış #4 Gerçek #4: İyi Bir SEO İyi Bir Hit(Veri) Sağlayıcısı mıdır?

Sadece iyi bir SEO ile iyi yerlere geleceğinizi mi düşünüyorsunuz? Bu makale ve “ Link İnşası “ makalemiz size ne demişti? SEO bir bütündür, her şeyi ile bir bütündür ve ayrılamaz. Eğer her şeyi tam yapmazsanız, Google’da hitleriniz düştüğünde Google’a kötü sözler sarf edemezsiniz. Bu sizin zayıf site planlamanızdan kaynaklanmaktadır. SEO tek başına iyi veriler sağlamaz size, bunu unutmayın.

İnat etmeyin de. Evet, inat kötü bir şey. Her seferinde aynı hatayı yaparak ilerleyemezsiniz. Değişime açık olun. Önemli şeyleri göz ardı etmeyin ve hatalarınızı en az seviyeye düşürmeye çalışın. Bunun için okuyun, araştırın ve uygulayın. İçgüdüleriniz ile hareket etmeyin, bilimsel verilerle mantıksal kararlarla iş yapın. Google Analizlerini devamlı takip edin, verileri inceleyin ve kendi notlarınızı çıkartın. Size ait olan özgün bilgiler fark yaratmanızda önemli bir etkiye sahiptir.

Kaynak : SEO Hakkında Yanlış Düşünmeyin