Peki, SEO açısından WWW kullanılan ve WWW kullanılmayan URL’lerin herhangi bir üstünlüğü var mı? Uzmanlar bu konu hakkında ne düşünüyor?
Google açıkçası URL’inizde WWW kullanmanızı veya kullanmamanızı bir avantaj veya dezavantaj olarak değerlendirmiyor. Aşağıdaki Tweet’den de görebileceğiniz üzere; Google çalışanı John Mueller de, WWW ve WWW kullanılmayan URL’lerin bir olduğuna katılıyor.
WWW kullanmak bir SEO kriteri değilken bazı markalar için önemli bir marka kararı haline gelebiliyor. Yeni bir internet sitesi yayın hayatın başladığındaysa WWW kullanmak veya kullanmamak SEO namına herhangi bir değişikliğe neden olmuyor.
Aktif Sitelerde WWW Değişikliği SEO Problemlerine Neden Olabilir!
Yeni sitelerin aksine yayındaki bir sitenin WWW seçimini değiştirmesi bazen sancılı bir sürece dönüşebiliyor.
Geçişin tam manasıyla yapılamaması halinde aynı sayfayı WWW ve WWW olmayan her iki URL üzerinde saptayan arama motorları, sitenizin kopya içeriklerle algoritmayı kandırmaya çalıştığınızı düşünebilirler.
İçinizdeki maceracı ruhu takip edip, aktif bir sitenin WWW ön ekinde değişiklik yapmak istiyorsanız:
- Gerekli yönlendirmeleri tam ve eksiz yaptığınızdan,[*]Google Search Console üzerinde tercih edilen sürümü atadığınızdan,[*]Sitenize gelen dış bağlantı linklerini düzenlediğinizden,
emin olmanız gerekiyor.
Google sözcüleri ve SEO danışmanlarının haricinde herkesin kendince bir deneyimi olduğuna da eminim.
Sizce URL’leri WWW ile mi yoksa WWW olmadan mı kullanmalı ve neden?