Keyword olarak "haber" kelimesi seçilmiştir.
Özellikle "hiç bir işe yaramıyor" yönünde çok fazla yazılar gördüğüm için ele almak istedim.
Gözleme dayalı test edilmiş grafikler önemlidir. Özellikle trendler çok çok daha önemlidir. Kolay kolay speküle edilemezler. Aşağıdaki grafiklerde Page Authority (Sayfa Otoriterliği) ve Domain Authority (Alan Adı Otoriterliği) metrikleri gerçek ve güncel değerler eşliğinde işlenmiştir. Sıralama verileri güncel değerler esas alınarak oluşturulmuştur.
Domain Authority Nedir
Alan Adı Otoriterlik seviyesini açıklayan 1-100 arasında ve logaritmik olarak artan bir puanlama. Puanı belirleyen faktörlerse;
[*]Profil kalitesi ve profil linkler (bu en önemlisi)
[*]Alan adına ilişkin marka bilinirliği,
[*]Yaptığı paylaşım sıklığı,
[*]Oluşturduğu güven,
[*]Kayıt tarihinin eskiliği,
[*]Aktiflik süresi,
[*]Spam paylaşımların sıklığı,
[*]302 yönlendirmeleri
[*]Siteye alınan tanıtım yazılarının sağladığı geri dönüşümlerin kalitesi
gibi verilerden meydana geliyor. (Bu kriterler çok daha geniş bir inceleme ile ileride ele alınacaktır.)
GOOGLE Sonuçlarında Sıralamalara Etkisi
Aşağıdaki grafikteki mavi çizgi, "haber" kelimesinde çıkan ilk 130 sitenin Domain Authority değerleri göz önüne alınarak, Google sonuçlarından oluşturulmuştur. Kırmızı eğri ise durumu logaritmik olarak göstermektedir. Grafikten de anlaşılacağı üzere ilk sıralarda yer alan sitelerin Domain Authority dereceleri yüksek değerlerden oluşmakta, alt sayfalara ilerledikçe ortalama düşmektedir.
BİNG Sonuçlarında Sıralamalara Etkisi
Bu grafikte aynı şekilde "haber" aramasında Bing üzerinde oluşturuldu. Grafiğin Google'ınkine oranla daha fazla istikrarsız olduğunu söyleyebiliriz.
Page Authority Nedir
Yine aynı değerlerden oluşan bir diğer metrik. Ama bunu biraz daha makro seviyede düşünün. Kabaca yükselten etkenler nelermiş bir bakalım;
[*]Site içinde sayfaya verilen bağlantılar (bakınız sayfa güçlendirme)
[*]Diğer sitelerde paylaşılma (bkz. otoriter backlink alma), yayılma ve kabul görme
[*]Aldığı beğeniler
[*]Girilen içeriğin kalitesi
[*]Harici sitelerde sayfayla ilgili yapılan tanıtım yazıları
[*]...
gibi kriterlerle güçleniyor. Her sayfanın otoriterlik seviyesinin güçlenmesi, belli bir oranda alan adınında güçlenmesini sağlıyor. Şimdi kestik grafiklerimize geçiyoruz.
GOOGLE'daki Sıralamalara Etkisi
Bu grafiğimizde de mavi çizgi yine "haber" kelimesinde çıkan ilk 130 siteyi, ama bu kez Page Authority değerlerini gösteriyor. Kırmızı eğrimiz de yine genel durumu logaritmik olarak ele alıyor. Page Authority eğrisininde aynı şekilde Domain Authority eğrisi ile paralellik gösterdiğini görebilirsiniz.
BİNG'deki Sıralamalara Etkisi
Sayfa otoriterliği Bing üzerinde de çok fazla değişmiş gibi görünmüyor. Ama yine de az da olsa Google'a oranla daha az bir istikrar görebiliyoruz.
SONUÇ: Alanadı ve Sayfa Otoriterlik İlişkisi
Yukarıdaki grafiklerde yer alan her nokta, o sıralamada bulunan internet sitesini temsil ediyor. Fazla kafa karıştırmaması ve düzgün eğriler görebilmek adına bu internet sitelerine gelen otoriterlik derecelerini direk koymak yerine, kendilerinden sonra gelen 10 sitenin ortalamaları hesaplanarak konulmuştur. Eğer isterseniz buradaki adresten ilgili grafiklere ilişkin Excel dosyamı indirip inceleyebilirsiniz. Aşağıdaki grafikte ise "haber" kelimesine karşılık gelen ilk 130 sitenin puanlamaları aynen konmuş, eğilimin yine aşağı yönde olduğu açık bir şekilde gözlemlenmiştir.
Örnek olması açısından; Grafiklerde 10. sırada olan bir sitenin otoriterlik derecesi 2. sırada olan bir sitenin otoriterlik derecesinden yüksek olabilirken, aynı durumun tersi durumlarda görülmekte. Ancak her grafikte de en çok göze çarpan, ilk 2 sayfanın yani ilk 20 sitenin diğer sitelerden açık ara farkla ayrıldığı yönünde. Dikkat ederseniz, grafiklerde 20. sıradan sonra sapıtmalar başlıyor. Ama emin olun 150. siteden (15. sayfa) sonra çok çok daha büyük sapmalar var. Eğrileri bozan noktalar genellikle Wikipedia, Facebook, Youtube gibi siteler. Bunlar belki anomalidir belki spam vb. O yüzden es geçiyoruz.
Bağlayacak olursak: Bu işe işine girmek isteyen her seo şunu kesinlikle bilmelidir ki, "Haber" kelimesi için gerek "Page Authority" gerekse "Domain Authority" puanlarının ortalaması 45 seviyelerinde geziyor. Yani 30 civarlarında bir puanla ilk 150'ye 50 ve üstü bir puanla da ilk 20 ye girme şansınız var.
Şunu da önemli belirtmek isterim ki; Her anahtar kelime için puanlamalar bunun gibi değil. Kimi kelimelerde nerdeyse hiç bir eğri oluşmuyor. Kimi kelimelerde ise çok düşük puanlamalar var. Çıkaracağımız tek sonucun Domain Authority ve Page Authority puanlarının önemsenmesi gerektiği yönünde olduğu, bunları artırmak için yapılması gereken çalışmalara ağırlık verilmesi gerekliliğidir.
Otoriterlik Seviyemi Nasıl Öğrenirim
Metriklerin her ikisi de Moz'a ait. Sizde buradaki bağlantıya alan adınızı yapıştırarak puanlamalarınızı öğrenebilir veya buradaki adresten tarayıcınıza genişletmenizi ekleyerek (Chrome ve Firefox için) kendi ve rakiplerinizin puanlarını, arama motoru sonuç penceresinde canlı canlı da izleyebilirsiniz.
Kaynak: http://www.seobilog.com/2015/04/domain-authority-ve-page-authority.html
Sevgiler
.