lostyazilim
tr.link

Site içi Link İnşası Nasıl Olmalıdır?

2 Mesajlar 851 Okunma
acebozum
tr.link

Stratejik1SEO Stratejik1SEO SEO Ajansı Kullanıcı
  • Üyelik 23.09.2016
  • Yaş/Cinsiyet 32 / K
  • Meslek SEO Uzmanı
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad H** Ç**
  • Mesajlar 85
  • Beğeniler 26 / 50
  • Ticaret 0, (%0)
Site içi SEO – Site içi Link İnşası

Google sıralamalarına etki eden faktörler içerisinde yer alan site içi link inşası faktörleri de site içi SEO çalışmaları kapsamında oldukça önemli bir konumdadır. Çünkü Google sıralamalarına etki eden yüzlerce kriter vardır. Site sıralamasını yükseltmek ve siteyi Google’da üst sıralarda tutabilmek için Google sıralamalarına etki eden bu faktörleri bilmek ve doğru olarak uygulamak gerekir. Google sıralamalarına etki eden faktörlerin neler olduğunun bilinmesi konusunda bir önceki yazımızda da Site içi SEO – İçerik Kuralları konusuna değinmiştik. Şimdi bu yazımızda ise site içi SEO’da site içi link inşası faktörlerinden bahsedeceğiz.



Sayfa içi Yönlendirilen Link Adedi

Yazılarınız içerisinde kullandığınız iç linklerin sayısına da yine dikkat etmelisiniz. Bir yazı içerisindeki iç link sayısı, dış link sayısından fazla olmamalıdır. Bir yazı içerisinden bir başka yazıya yönlendirilen iç linklerin sayısı, diğer yazılarınıza yönlendirilen iç link sayısı ile kıyaslanarak önem derecesi tespit edilmektedir. Bu durum sayfa otoritesine etki eden bir durumdur.

Sayfa içi Yönlendirilen Link Kalitesi

Sayfanızla ilişkili olmayan bir siteden ya da Trustrank değeri olmayan bir siteden link almayın. Bunun yerine sitenizdeki yazılarınız arasında birbirlerine linkler vermeniz daha faydalı olacaktır. Sayfalarınıza aldığınız linkler, yazınızda anlattığınız konuyla alakalı, trafiği ve Trustrank değeri yüksek olan siteler olmalıdır.

Okunma Oranının Önemi

Web siteniz için yazmış olduğunuz makale ve blog yazılarının okunma oranları da önem taşıyan bir faktördür. Yazınızı yazdınız, sitenize yüklediniz, Google tarafından indexlendi ve şimdi sırada okunması kaldı. Ziyaretçilerin sitede kalma sürelerinin haricinde, sayfa içi kalma süresi ve sayfa içi sergilediği davranışlar ile Google okuma oranı tespitlerinde bulunmaktadır. Bir yazının okuma oranı ne kadar yüksekse, Google sıralaması da o kadar yükselir. Rakip sitelerdeki benzer yazılardan daha iyi yerlerde olur. Okunma oranı yüksek olan yazılar sitenin de kalite derecesini artırmaktadır ve rakiplerle bir kıyaslama değeri olarak kullanılmaktadır.



Kullanıcı Dostu İçeriklerin Önemi

Kullanıcı dostu içerik; ziyaretçilerin araştırdığı konuyla alakalı detaylı, özgün bilgiler veren; video, resim vb. materyallerle hazırlanmış içeriklerdir. Bu içerikler okuyucuyu sıkmadan yönlendiren ve tatmin eden bilgilerinden oluşmalıdır. Bu tarz yazılar sitedeki ziyaret süresini ve site trafiğini arttırıcı etkiye sahiptir. Bununla beraber kullanıcı dostu içerikler, ziyaretçileri diğer yazıları da okumaya yöneltmektedir. Bu yüzden içeriklerinizi bu durumu dikkate alarak oluşturun.

Site İçi SEO Faktörleri yazısı içerisinde kullanılmış olan SEO Terimlerinin anlamlarına Stratejik SEO Sözlüğünden bakabilirsiniz.

Kaynak: http://www.stratejikseo.com/site-ici-seo-site-ici-link-insasi/
crookersss

kişi bu mesajı beğendi.

elektronikssl
webimgo

rkorkmaz rkorkmaz Ramo Kullanıcı
  • Üyelik 07.09.2014
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek Procurement Specialist
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad R** K**
  • Mesajlar 1285
  • Beğeniler 255 / 254
  • Ticaret 93, (%100)
Güzel bilgilendirici bir yazı olmuş, teşekkürler.
 

 

Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al