Tüm internet uygulamalarında alt çizgi “_”, artı “+” veya boşluk “%20” gibi ayraçlar kesin olarak yorumlanıyor, bu yüzden URL’deki kelimeleri ayırmak için yukarıdaki URL örnekleri için google-fresh-factor’deki gibi kısa çizgi “-“ karakterini kullanın.
İçeriğin Standart ve Kopya Versiyonları
Kopya içerik, her web sitesinin karşılaşabileceği en can sıkıcı ve baş belası sorundur. Geride kalan birkaç yılda, arama motorları “zayıf” ve kopya içerik için cezalar ve düşük sıralamalar kullanarak sıkı önlemler aldı.
Standartlaştırma bir web sayfasının iki veya daha fazla kopya versiyonu farklı URL’lerde göründüğünde ortaya çıkar. Bu, modern içerik yönetim sistemlerinde çok yaygındır. Örneğin, aynı içerikteki bir sayfanın düzenli bir versiyonunu ve “yazdırılabilir” bir versiyonunu önerdiniz. Kopya içerik birçok web sitesinde bile görülebilir. Bu, arama motorları için büyük bir sorundur –içeriğin hangi versiyonunu arama yapanlara gösterecekler? Bu konu çevrelerinde, bu sorun sık sık kopya içerik olarak adlandırılır- burada tüm ayrıntılarıyla anlatılmıştır.
Arama motorları, içeriğin bir kısmının kopya versiyonları ile ilgili titiz davranır. En iyi arama deneyimini sunmak için, nadiren içeriğin birden fazla sayıda, kopya parçalarını gösterir, bu yüzden hangi versiyonun orijinale daha yakın olduğunu seçmek zorundadırlar. Tüm bunların sonucu olarak BÜTÜN kopya içerikleriniz olması gerekenden daha düşük sıralamalara sahip olabilir.
Standartlaştırma, içeriğinizi, her bir özgün kısmın tek bir URL’ye sahip olmasını sağlama yoluyla düzenleme yöntemidir. Eğer bir web sitesindeki (veya web sitelerindeki) içeriğin kopya versiyonlarını bırakırsanız, sağ taraftaki gibi bir manzara ile karşı karşıya kalabilirsiniz. Doğru olan elmas hangisidir?
Site sahibi bu üç sayfayı alıp onlara 301 yönlendirmesi yapsa, arama motorları bu sitenin sayfalarından sadece bir tanesini, en güçlü olan sayfayı listelerde gösterecektir.
İyi bir sıralamaya girme potansiyeli olan birden fazla sayfa, tek bir sayfayla birleştirildiğinde sayfalar, sadece diğerleriyle rekabet etmeyi bırakmaz, aynı zamanda tek başlarına daha güçlü bir alakalılık ve popülarite yaratırlar. Bu da arama motorlarında iyi bir sıralama sahibi olma yeteneklerini geliştirir.
Kurtuluş için Canonical Etiketi!
Arama motorlarından, “Canonical URL Etiketi” olarak adlandırılan farklı bir seçenek, tek bir sitedeki kopya içeriğin örneklerini azaltmak için başka bir yol ve tek bir URL’ye standartlaştırmadır. Bu aynı zamanda bir domaindeki bir URL’den, başka bir domaindeki farklı bir URL’ye, farklı siteler arasında da kullanılabilir.
Canonical etiketini kopya içerik içeren sayfayla birlikte kullanın. Canonical etiketinin “hedefi”, sıralamada yükselmesini istediğiniz “asıl” URL’yi işaret etmektir.
Örnekle anlatmak gerekirse ;
Bu, arama motorlarına, söz konusu sayfanın www.seocu.com/blog URL’sinin bir kopyası olarak muamele görmesi gerektiğini ve arama motorlarının gördüğü link & içeriğin tümünün o URL’ye ait olduğunu anlatır.
Canonical URL etiketi, bir SEO bakış açısından birçok yönden bir 301 yönlendirmesine benzer. Aslında arama motorlarına, ziyaretçilerinizi gerçekte yeni URL’ye yönlendirmeden, birden fazla sayfanın tek bir sayfa olarak düşünmelerini (301’in yaptığı gibi) söylüyorsunuz –çoğu zaman sizi gelişim sürecinizdeki sıkıntılardan korur.
Daha farklı kopya içerik çeşitleri hakkındaki Dr. Pete’in bu yazısı özel bir ilgiyi hak ediyor.
Zengin Snippetlar
Arama sonuçlarında hiç 5 yıldızlı bir sıralama gördünüz mü? Muhtemelen, arama motoru bu bilgiyi web sayfasına gömülmüş olan zengin snippetlardan aldı.
Zengin snippetların kullanıldığı ve yapılandırılmış veri, arama motoru dostu tasarımın gerekli bir unsuru olmadığı zamanlarda, i’nin gelişimi, avantaj sağlayan webmasterların bazı koşullarda bu avantajdan zevk alması anlamına geliyor.
Yapılandırılmış veri, içeriğinize biçimlendirme eklemeniz anlamına geliyor, böylece arama motorları bunun nasıl bir içerik olduğunu kolayca tanımlayabiliyorlar. Schema.org, yapılandırılmış biçimlendirmeden yararlanan verinin çok çeşitli örneklerini sunuyor. Bunlar insanları, ürünleri, değerlendirmeleri, işletmeleri, tarifleri ve etkinlikleri kapsıyor.
Arama motorları, kullanıcı değerlendirmeleri (yıldızlar) ve yazar profilleri (resimleri) gibi yapılandırılmış verileri, sık sık arama sonuçlarına dahil ederler. Zengin snippetlar ile ilgili daha fazla şey öğrenmek için, Schema.org’daki bilgi’yi ve Google’ın Zengin Snippet Test Etme Aracı’nı da içeren çok sayıda iyi online kaynak vardır.
Sitenizin Onurunu Savunmak
Kazıyıcılar sıralamanızı nasıl çalıyorlar
Maalesef internet, işi ve trafik modeli başka sitelerin içeriklerini yürütmek ve onları kendi domainlerinde tekrar kullanmak (bazen ilginç değişik yollarla) olan yüzbinlerce (milyonlarca değilse bile) vicdansız web sitesi ile doldu. İçeriğinizi çalma ve tekrar yayınlama uygulamasına “kazımak” adı veriliyor ve kazıyıcılar bu içerikleriyle ve reklam yayınlayarak, üst sıralarda çıkan sitelerden ciddi anlamda gelir elde ediyorlar (ironik bir şekilde çoğunlukla da Google’ın kendi AdSense programından).
Herhangi bir besleme formatında –RSS/XML/vb.- içerik yayınladığınız zaman, önde gelen blog/izleme servislerini (Google, Technorati, Yahoo! Vb.) pinglediğinize emin olun. Google ve Technorati gibi servisleri nasıl pingleyeceğiniz ile ilgili talimatları kendi sitelerinden bulabilirsiniz veya işlemi otomatikleştirmek için Pingomatic gibi bir servisi kullanabilirsiniz. Eğer yayın yazılımınız sipariş üzerine yapılmışsa, genellikle geliştirici(ler)nin yayınlama sırasında otomatik pingleme özelliği dahil etmesi akıllıcadır.
Sonra kazıyıcıların tembelliklerini onlara karşı kullanabilirsiniz. İnternetteki kazıyıcıların birçoğu içeriği düzenlemeden tekrar yayınlar ve bu yüzden de sitenizin ve yazdığınız belirli yazılarınızın derinliklerine linkler ekleyerek arama motorlarının birçok kopya içeriğin sizin sitenize linklendiğini görmesini sağlayabilirsiniz (kaynağınızın muhtemelen ilk olduğunu belirebilirsiniz). Bunu yapmak için dahili link yapınızdaki ilgili linkler yerine sade linkleri kullanmanız gerekecek. Bu yüzden, şu şekilde anasayfanıza link vermek yerine:
Anasayfa
Şunu kullanabilirsiniz:
Anasayfa Bu yolla, bir kazıyıcı içeriğinizi alıp kopyaladığı zaman, link sitenize işaret etmeye devam eder.
Kazıyıcılıktan korunmanın daha üst düzey yolları da vardır ama hiçbirisi tam olarak dört dörtlük değildir. Şunu kabullenmelisiniz, siteniz ne kadar popülerleşir ve görünür bir hale gelirse, içeriğinizi o kadar kazınmış ve tekrar yayınlanmış bulacaksınız. Çoğu zaman, bu sorunu görmezden gelebilirsiniz ama bu çok şiddetlenirse ve kazıyıcıların, sizin sıralamalarınızı ve trafiğinizi elinizden aldığını görürseniz, DMCA adı verilen yasal bir yol kullanmayı düşünebilirsiniz.