İnternet sitenizi kurdunuz ve yayın hayatına başladınız. Bundan sonra en önemli sorulardan birisini de kendinize sormaya başlayacaksınız. Anahtar kelime seçimi için aklınızda bir fikir oluşmuyorsa öncelikle merdivenin basamaklarını birer birer çıkmanız gerektiğini yaşamda karşılaştığınız olaylardan dolayı da biliyorsunuzdur.

Çoğu kişi bu alanda genel olan anahtar kelimeleri seçmektedir ve daha havuzda yüzmeye başlamadan okyanusa açılmaya çalışmaktadır. Sonuç mu tabi ki hüsran ve yükselme yaşanmayan anahtar kelimeler çöplüğüdür.

Anahtar kelimelerinizde eğer ki güçlü bir alt yapı oluşturduysanız ve sıralamalarda başarı sağladı iseniz bu size uzun vadede getiri sağlayacaktır. Örnekler ile ilerlersek daha iyi anlayabilirsiniz. Bir çelik kapı imalatı yapan firmayı ele alalım ve bu firma Taksim’de hizmet veriyor sayalım.

İlk akla gelen anahtar kelime “çelik kapı” kelimesi olacağından hiç şüphemiz yok. Fakat bu anda merdivenin basamaklarını tırmanmadan zirveye uçarak çıkmak bu durum için geçerli bir benzetme olacağını sanıyorum. Öncelikle anahtar kelimemizin google insight değerlerine bir göz atalım.



2012 verilerine Google İnsight ile baktığımızda görüyoruz ki en çok aranma nisan aylarında yapılmaktadır. Peki bu aramalar tamamen satış odaklı mı diye soracak olursanız onu da ölçümlendirmek için gene bu servisten yararlanacağız.



Bizim amacımız satış odaklı kelimeleri bularak bunlar üzerinde çıkacağımız adımları belirlemek olacaktır. Gördüğünüz üzere sonuçlardan satış odaklı kelimeler analiz edersek “çelik kapı fiyatları” kelimesinde satış %65 oranında iken “çelik kapı” kelimesinde bu değer %20’lere kadar inmektedir. Sonuçta siz bir çelik kapıya ihtiyaç duysaydınız fiyatları ve modelleri ile ilgili bilgi almak isterdiniz. Bu nedenle analizimizdeki en etkili sonuçları kobiler için “çelik kapı fiyatları” , “kapı modelleri”, “çelik kapı modelleri” kelimeleri oluşturmaktadır.

Aslında buradan anlayacağımız bir diğer husus ise “çelik kapı” kelimesindeki genel gücü “çelik kapı fiyatları”, “çelik kapı modelleri” gibi uzun anahtar kelime öbekleri oluşturduğudur.

SEO ÇALIŞMASINA BAŞLARKEN NE YAPMALIYIZ

Öncelikle çalışmalarımızda etkili sonuçlar almak istiyorsak basamakları adım adım çıkarak öncelikle aranması düşük olsa da satış odaklı kelimeler ile başlamalıyız. Ardından “İstanbul çelik kapı” ve “çelik kapı” gibi genel kelimeleri tercih ederek var olan başarımızın ve sahip olacağımız alt yapının üstüne bir kat çıkarak daha rekabetli kelimeleri tercih etmeliyiz. Seçeceğimiz anahtar kelime stratejisinin adı Dünya’da Long Tail Keywords yani uzun kuyruk anahtar kelimeler olarak da bilinmektedir.

Kaynak: http://www.seocu.com/uzun-anahtar-kelime-secimi-ve-basarisi-grafikler-ile