lostyazilim

Web Psikolojisi ve SEO

3 Mesajlar 1.045 Okunma
lstbozum
smsonayhizmeti

metehan777 metehan777 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 21.05.2013
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek SEO Danışmanı, Öğrenci
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad M** Y**
  • Mesajlar 81
  • Beğeniler 37 / 25
  • Ticaret 2, (%50)
Web Psikolojisi, arama motorlarının güncellemeleri ile birlikte gelişen SEO(Search Engine Optimization) teknikleri konusunda, kullanıcı alışkanlıkları ve davranışlarının yorumlanması ile ortaya çıkan bir terimdir.

İlk çıkışı 2011 yılında Amerika’da Nathalie Nahai aracılığı ile olmuştur.

GELECEĞİ NEDİR?

Web psikolojisi aynı zamanda arama motoru botlarının son zamanlarda ve gelecekte de kullanıcı davranışlarını derinlemesine incelemeye başlaması ile birlikte gelişecek bir psikoloji alanıdır. Kullanıcı alışkanlıkları neticesinde SEO ile yakından bir ilişkisi vardır. Çünkü kullanıcıların sürekli olarak tekrar ziyaret ettiği siteler, e-ticaret’te tercih ettiği aynı ürün tipleri, incelediği ürünler, online süre olarak durduğu özelleşmiş sayfalar gibi veriler SEO’ya katkı sağlar ve site sahipleri tarafından da çeşitli izleme araçları ile incelenebilir. (bkz: Google Analytics)

Web Psikolojisi sadece öz SEO konusunda değil, kullanıcıları bir web sitesinde daha çok tutmak için üretilen ufak uygulamalarda da kendini göstermektedir.

Aslında SEO ile beraber yürüyen bu sürece bir ad verilmesi gerekir ve etkin bir optimizasyon süreci için sonrasında başlaması daha etkili bir yöntemdir. Bu alanın web üzerindeki sınırlarının çizilememesi sonucunda SEO konusunda pek çok hata yapılmakta ve etkisi sadece 3-5 ay süren iyileşmeler görülmektedir.

Halbuki muhattap olunan kitle belli matematiksel işlemlerle çalışan robotlar değil ruh halleri sürekli değişen insanlardır.

Sosyal medyada hızla yayılan viral reklamlar, sivil toplum bildirileri, sloganlar, paylaşılan popüler içerikler de web psikolojisinin tipik örneklerindendir.

Bu psikoloji alanının bir web sitesi içerisinde analiz edilmesi ve birtakım iyileştirilmeler yapılması, ziyaretçinin bu yolla memnun edilmesi de marka algısı yaratma/iyileştirme açısından önemlidir.

Örnek vermek gerekirse; yemeksepeti.com’un başarıya ulaştığı “yemek” alanında, devam projeleri olarak yine “yemek” üzerine papyon.com ve lokum.com sitelerinin açılması, site sahibinin elde ettiği muazzam verilere dayanarak bu sitelerin hayata geçirme fikrini benimsemesi; toplulukların site üzerinde oluşturduğu bir web psikolojisi örneği değil midir?

WEB PSİKOLOJİSİ ÇALIŞMALARI NASIL YAPILMALIDIR?

Zaman geçtikçe hızla büyüyecek olan bu sektör etkili bir SEO çalışmasının devamı niteliğinde olacaktır ve uzmanların sayısı da gün geçtikçe artacaktır. Hatta pek çok SEO uzmanının bu alana kayacağı yönünde de bir fikre sahibim. Site içi ve dışı itibar yönetimi çalışmaları bu yönde olmalıdır.

İyi bir web psikolojisi çalışması, ayrıntılı bir izleme verisi inceleme süreci ile başlar.



Elde edilen veriler ile beraber, kullanıcının site içerisindeki bilgi edinme çalışmaları izlenmelidir. Çeşitli(Rubrik vb.) ölçekler ile bu süreç desteklenebilir.

İlerleyen yıllarda daha da kızışacak olan SEO rekabeti konusunda özellikle e-ticaret ve haber sitelerinin web psikolojisi alanında çeşitli çalışanlara ihtiyacı olacaktır. Çünkü SEO ile ne kadar trafik alırsanız alın, geçerliliği mutlak suret ile kısa bir süre için olacaktır(Rakipleriniz de bu hizmeti alıyor!). Sadece ürün satmak için trafik almaya çalışmak(her ne kadar anahtar kelime ve ihtiyaç üzerine olsa da) eksik kalan tarafları ortaya çıkarır, doğal olarak tanımadığınız ve satış yapamadığınız her ziyaretçi sizin için bir kayıptır, ziyaretçi için de memnuniyetsizliktir(Bilinçaltı!). Halbuki web psikolojisi ile ziyaretçilerini daha iyi tanısanız ve komşunuzdan bile daha samimi olsanız bu durum değişmez mi?

Dünya büyük zenginliklere ve farklılıklara sahiptir. Biraz özelleştirelim ve şöyle düşünün 200′den fazla ve farklı devlet var, her devlet başkanının yanında yazmanları ve danışmanları vardır hatta toplum mühendisleri olarak adlandırılan kitle psikolojisini analizleyen kişiler de bulunur, peki web gibi yine büyük zenginliklere ve sınırsız bir alana sahip olunan ortamda web psikolojisi danışmanlarına ihtiyaç yok mudur?



Bu manifestoyu yukarıda anlattığım gerekçeler sebebiyle yazmaya ve kendimi özellikle bu alanda (üniversitemde de aldığım öğretim&felsefe&ölçme dersleri ile birlikte) yönlendirmeye karar verdim.



Yorumlarınızı ve önerilerinizi bekliyorum.



Saygılarımla

Metehan Yeşilyurt – Türkiye’nin İlk Web Psikoloğu

Kaynak:http://metehanyesilyurt.com/web-psikolojisi-nedir/
ozgur250

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
reklam

AhmetYilmaz AhmetYilmaz Sms Onayı Gerekli Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 15.11.2012
  • Yaş/Cinsiyet 39 / E
  • Meslek Seo Danışmanı
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad ** **
  • Mesajlar 258
  • Beğeniler 11 / 315
  • Ticaret 7, (%100)
Seo, bu söylediklerinizi de kapsar. Çünkü ziyaretçinin sayfada kalış süresi de seo yu bağlar ve sayfada kalması için gezmesi için yapılacak grafiksel, başlıksal içerikler gibi bir çok etkende seo kapsamındadır. O halde gerçek seo bu anlattıklarınızdır. Tamamen katılıyorum ve bu düşüncenin artık yaygınlaşmasını diliyorum. Çok güzel bir konu bu.
metehan777 ozgur250

kişi bu mesajı beğendi.

metehan777 metehan777 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 21.05.2013
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek SEO Danışmanı, Öğrenci
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad M** Y**
  • Mesajlar 81
  • Beğeniler 37 / 25
  • Ticaret 2, (%50)

AhmetYılmaz adlı üyeden alıntı

Seo, bu söylediklerinizi de kapsar. Çünkü ziyaretçinin sayfada kalış süresi de seo yu bağlar ve sayfada kalması için gezmesi için yapılacak grafiksel, başlıksal içerikler gibi bir çok etkende seo kapsamındadır. O halde gerçek seo bu anlattıklarınızdır. Tamamen katılıyorum ve bu düşüncenin artık yaygınlaşmasını diliyorum. Çok güzel bir konu bu.


Teşekkürler! :)
 

 

wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al