Bu yazı da, zorunlu olarak, oldukça fazla miktarda teknik jargon içermektedir, bu yüzden başlamadan önce, bu terimlerin düz mana da ne anlama geldiğinin açıklaması;


SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) : Arama motoru sıralamalarını iyileştirmek ve organik trafiği artırmak için web sitenizin içeriğini ve teknik yapısını ve ayrıca site dışı içerik pazarlama çalışmalarınızı optimize etme sanatı
Organik Trafik : Google, Bing veya başka bir arama motorunda yapılan bir aramadan sonra sitenizi ziyaret eden ve herhangi bir ödemeli reklam dahil olmayan kişilerin hacmi
SERP’ler : Birisi Google, Bing veya başka bir arama motorunda bir terim veya kelime öbeği araması başlattığında görünen Arama Motoru Sonuçları Sayfaları
SEM : Arama Motoru Pazarlaması, arama motoru sonuç sayfalarındaki sıralamanızı geliştirmek için kullanılan bir dijital pazarlama stratejisidir.
Sıralamalar : Hedef anahtar kelimeleriniz için SERP’lerde şu anda bulunduğunuz veya sıraladığınız yer
Optimizasyon : İçeriğinizi belirli anahtar terimler veya ifadeler için optimize etme eylemi, böylece arama motorları içeriğinizi bu terimlerle alakalı olarak tanır ve sıralar
Anahtar Kelimeler veya Anahtar İfadeler : İçeriğinizi arama motoru sonuç sayfalarında sıralama için optimize ettiğiniz kelimeler, kelime öbekleri veya terimler
CMS : İçerik Yönetim Sistemi, web sitenizin tüm içeriğini tutan ve web sitenizi değiştirmek, düzenlemek ve yönetmek için ihtiyaç duyduğunuz yönetim panelini ve araçları sağlayan sistemdir.
PPC : Tıklama Başına Ödeme reklamı, rakiplerinize karşı bir açık artırmada sıralamak istediğiniz belirli anahtar kelimeler için teklif vermenize izin vererek web sitenizi hızlı bir şekilde Google’ın en üstüne getiren bir çevrimiçi reklamcılık yöntemidir.

1. Organik Trafik Stratejinizi ve Daha Geniş SEO Hedeflerinizi Tanımlayın

SEO kampanyalarınızla uzun vadeli başarılar kazanacak ve zamanla organik trafiğinizi artıracaksanız, yerinde açık ve veri odaklı bir SEO planının olması şarttır. Bu plan hedeflerinizi ve bunları nasıl başaracağınızı belirlemelidir. Buradaki fikir, daha geniş şirket hedeflerinize besleyecek ulaşılabilir, gerçekçi hedefler belirlemektir.

Moz için yazan Rand Fishkin, işletmeniz için organik trafik hedeflerini ve daha geniş SEO hedeflerini nasıl belirleyeceğiniz konusunda yararlı tavsiyeler sunar . Rand, SEO hedeflerinizin “hem şirket hedeflerinize hem de pazarlama hedeflerinize bağlanmanın yanı sıra geliştirmek için çalışabileceğiniz belirli ve ölçülebilir ölçümler sağlamasının” çok önemli olduğunu belirtti.

Amacınız genel web sitesi trafiğini artırmaksa ve bu ziyaretçileri müşterilere dönüştürmekle ilgili çok önemli değilse, SEO kampanyalarınızda ve anahtar kelime hedeflemenizde oldukça geniş olabilir. Web sitenizin belirli bölümlerine organik trafiği artırmanız gerekirse, daha spesifik bir SEO stratejisine ihtiyacınız olacak.

SEO çalışmanız ve iki küçük hedefiniz için bir ana hedefle başlayın, ardından hedeflerinizi aklınızda bulundurmak için üç aylık, altı aylık ve on iki aylık dönüm noktalarına bölün. Bu, attığınız her eylemi ölçülebilir bir hedefe bağlamanıza ve stratejinizin yolunda kalmasını sağlar.


2. Web Sitenizin Mevcut Sağlık ve Performansını Değerlendirin


Bu yazının ilerleyen kısımlarında, bazı web sitesi sağlık sorunlarını nasıl çözeceğinizi ve teknik SEO performansınızı nasıl geliştireceğinizi tartışıyoruz, ancak bu adımları atmadan önce, web sitenizin mevcut durumunu anlamanız gerekir. Web sitenizin teknik olarak nasıl performans gösterdiğine dair bir fikir edinmenin en iyi yolu Google Arama Konsolunu etkinleştirmektir . Küçük bir kod pasajını DNS yapılandırmasına kopyalayıp yapıştırarak web sitenizin sahipliğini doğrulamanız gerekir, ancak bu yapıldığında, web sitenizin teknik yapısı ve sağlığı hakkında benzersiz bir fikir edinirsiniz.

SEO Analizörü , Nibbler ve Dareboost gibi ücretsiz web sitesi sağlığı ve performans araçları , web sitenizin mobil ve engelli kullanıcılara ne kadar erişilebilir olduğu, ne kadar iyi pazarlandığı ve kullanıcı deneyiminin nasıl olduğu, teknik bilgileri işaretleme konusunda size en üst düzeyde bilgi verebilir. hataları veya yavaş JavaScript, bozuk bağlantılar ve jQuery sorunları gibi endişeler. Bu üst düzey testler size Google Arama Konsolunun yaptığı fikirleri sunmamakla birlikte, web sitenizin performansını ve sağlığını geliştirmek için odaklanmayı düşünmeniz gereken sorunlu alanları vurgulamanıza yardımcı olur.

Google Arama Konsolu’nu ve mevcut ücretsiz araçları kullanarak raporlar çalıştırdıktan sonra, potansiyel eylemleri ve düzeltmeleri kritik / acil eylemler, uyarılar ve önerilere ayırın, böylece ilk önce hangi alanlara odaklanacağınızı bilirsiniz.

3. Hedef Kitlenizi ve Rakiplerinizi Tanımlayın

Hedef Kitlenizi Bulmak
Moz’a göre sıralamaları ve organik trafiği iyileştirmek için hedef kitlenizi tanımlamanız ve onları nasıl çekeceğinizi anlamanız gerekir. Moz, “arama sonuçlarında hangi sitelerin belirli gereksinimlerini karşıladığını ve özellikle başkalarının sahip olduklarından çok daha fazla istenen bir ürüne ne oluşturabileceğinizi iyi bir şekilde incelemenizi” tavsiye eder.

Google Analytics , hedef kitlenizin kim olabileceği konusunda büyük bilgiler sağlar, çünkü sitenizi tam olarak kimin ziyaret ettiğini, sitelerini ziyaret ettiklerini ve sitenizi terk etmeden önce hangi sayfaları taradıklarını belirlemenizi sağlar. Hedef kitlenizi tanımlamak için attığımız hızlı adımlar:

1. Adım: Sitenizi kimlerin ziyaret ettiğini öğrenin . Google Analytics’teki demografik verilere bakın ve ziyaretçiler arasındaki ortaklıkları belirleyin; yaş, yer, cinsiyet ve ilgi alanları gibi faktörlere dayanarak bunları demografik olarak gruplandırın.
Adım 2: Bu ziyaretçilerin dönüşüm sağlayıp sağlamadığını araştırın . Bir kitleye sahip olmak harika, ancak aktif olarak satın alma, kaydolma veya yapmalarını istediğiniz şeyi yapmayan pasif bir izleyici kitlesiyse, pazarlama çabalarınızı ince ayarlamanız ve daha cazip bir teklif sunmanız veya temyiz için bakmanız gerekebilir farklı bir kitleye.
Adım 3: Çekmek istediğiniz ziyaretçiler hakkında derinlemesine bilgi toplayın . Artık web sitenizi kimlerin ziyaret ettiğini, bu ziyaretçilerin ne kadar değerli olduğunu ve kimleri çekmek istediğinizi bildiğinize göre, bulundukları konum, kullandıkları cihazlar ve ilgi alanları, hobileri ve tercihleri ​​- yardımcı olabilecek her şey hakkında mümkün olduğunca fazla bilgi toplamaya başlayın Onları daha iyi tanıyın.
Adım 4: Bu ziyaretçileri kişilere ayırın . Ziyaretçiler, hedef kitlenizi anlamanın ve web sitenizin içeriğiyle kimi çekmeye çalıştığınızı bilmenin mükemmel bir yoludur. UX Planet, kendi kişisel gelişiminizi gerçekleştirmenize yardımcı olabilecek kişisel kişiler oluşturmak için adım adım mükemmel bir rehber sunar .

Önemli Rakiplerinizi Belirleme
Hedeflemek istediğiniz anahtar kelimeler için şu anda hangi web sitelerinin en yüksek sırada yer aldığı araştırmasını kullanarak, “ana rakiplerinizin” kim olduğunu anlamaya başlayabilirsiniz – bunlar, sıralamanızı geliştirmek ve hükmetmek için daha iyi performans göstermeniz gereken web siteleridir.

Sosyal medyaya da bir göz atın ve hangi rakiplerin Facebook’ta takipçileri kazandığını, YouTube’da video görüntülerini alın ve ilgili forumlarda veya ağlarda izleyicileri aktif olarak bulun. Araştırmanızı yaparken onlardan gördüğünüz reklamlara dikkat edin; kendilerini PPC, retargeting veya banner reklamcılık yöntemleriyle mi tanıtıyorlar? Başka ne kadar aktifler – ilgili endüstri yayınları, Instagram etkileyicileri veya dergileriyle ortaklıkları var mı?

Bu önemli arka plan çalışmasını yaparak, her yarışmacının sahip olduğu farkındalık ve çekişin bir resmini oluşturuyorsunuz. Buradan, onları yakalamak ve daha iyi yapmak için ne kadar zemin kaplaması gerektiğini ölçebilirsiniz.

4. Rakiplerinizin SEO ve İçerik Stratejilerini Araştırın
Rakiplerinizi tanımlamak için yaptığınız bu harika çalışmadan sonra, şimdi elde etmek istediğiniz başarıyı elde etmek için neler yaptıklarını gerçekten anlamak için SEO ve içerik stratejilerini incelemeye başlamanın tam zamanı.

Rakibinizin web sitesini araştırırken, kendinize şu soruyu sorun:

Bu web sitesini kendimden daha iyi yapan nedir?

Rakibinizin web sitesi kendinizden daha çekici, yardımsever veya görsel olarak çekici mi? Web sitesinin sizinkinden daha fazla yetkisi var mı?

Ücretsiz bir etki alanı yaşı denetleyicisi aracı kullanarak etki alanlarının yaşlarına bakın ve web sitesinin daha uzun süredir bulunup bulunmadığını kontrol edin (web siteleri zaman içinde doğal olarak otorite biriktirir ve otorite web sitelerine değer verdiğinde Google için önemlidir).

Daha önce web sitenizdeki sağlık kontrollerinden sağladığınız görüşlere dayanarak, kendi web sitenizi kontrol etmek için kullandığınız aynı ücretsiz araçları kullanarak rakiplerinizin web sitelerinin sağlığına bakın. Geride bıraktıkları alanları ve sizden daha ileride oldukları yerleri belirleyin – web sitelerinin bağlantı yapısına, sayfalarındaki içeriğin kalitesine ve kilit önerilerinin pazarlanma biçimine özellikle dikkat edin. Bu, SEO ve içerik öncelikleri ve mevcut başarılarını elde etmek için üstlendikleri çalışma hakkında bazı sonuçlar çıkarmanızı sağlar.

Rakibinizin Geri Bağlantılarını Araştırma
Moz’un süper kullanışlı Link Explorer aracını (30 günlük ücretsiz deneme sürümü mevcut) kullanarak rakiplerinizin backlink profiline bakın ve bağlantılarını nereden aldıklarını görün. Geniş bir web sitesi yelpazesine (örneğin, hükümet, eğitim, sağlık ve yaşam tarzı) yayılmış yüksek otorite web sitelerinden önemli miktarda bağlantıya sahiplerse, bu, Google’ın güvenilir bir kaynak olduklarının ve Arama motoru sonuçlarında daha fazla çekiş kazanacaklar.

Bu geri bağlantıları araştırmak, rakip web sitenizde hangi açılış sayfalarının en başarılı trafik sürücüleri olduğu konusunda size fikir verecektir. Bu sayfalara bir göz atın – satış odaklı mı? Kullanışlı araçlar veya kullanıcı kılavuzları? Hedef kitlenizin ve daha geniş sektörün aç kaldığı ve aktif olarak tükettiği içeriğin türünü anlamak için bu görüşü kullanın – bu görüşün içerik stratejinizi artırmasına ve potansiyel içerik kampanyaları ve ortaklıkları için başlangıç ​​noktası oluşturmasına izin verin.

Bu gibi rakiplerle yetişmek ve sıralamanızı artıracak güçlü bir geri bağlantı profili oluşturmak imkansız değildir, ancak sizin için veya yüksek kalitede içerik sağlayan katil içeriği sağlayabilen bir içerik pazarlama ajansının hizmetleri üzerinde sürekli çaba sarf edecektir. siteler bağlanmayı sever.

5. Yerinde İçerik ve SEO Stratejisi Oluşturma
Artık SEO hedeflerinizi belirlediniz ve çalışanlarınızı, rakiplerinizi ve rakip stratejilerinizi belirlediniz, kendi site içeriğinizi ve SEO stratejinizi oluşturmaya hazırsınız. Mevcut içerik altyapınıza ve SEO hedeflerinize dayanarak hangi içerik önceliklerinin öncelikli olduğuna karar vererek başlayın.

Tipik olarak, bir içerik ve SEO stratejisi aynı anda birbirleriyle beraber olan teknik iyileştirmeleri ve sayfa içi içerik optimizasyonunu içerecektir. Bu şekilde, bir sayfadaki iyileştirmeler bir bütün olarak görülebilir ve iyileştirilmiş sıralama ve organik trafik için en iyi şansı sağlamak için tüm değişiklikler tamamlandıktan sonra site haritası Google’a tekrar gönderilebilir.

İşiniz için özellikle önemli olan konuları ve sıralamak istediğiniz konulardaki anahtar kelimeleri gruplandırın. Dönüşümleri artırması veya işletmeniz için değeri yüksek olması ve yüksek bir sıralamanın SEO kampanyanızın başarısı için fark yaratacağı yeterince önemli arama hacmi olan anahtar kelimeler seçin ( bir anahtar kelime için bir sayfayı nadiren optimize eder. 100 aramadan daha az aylık arama hacmi). Son olarak, konuları ve anahtar kelimeleri hedef sayfalara karşı eşleyin ve hangi sayfaların işletmeniz için potansiyel değerlerine göre öncelikli olduğunu belirleyin. İşiniz bittiğinde, sonuçları iyileştirmek için hangi işin tamamlanması gerektiğini net bir şekilde görebilmeniz için bu sayfalardaki mevcut sayfa içeriği ve teknik SEO ayarları hakkında notlar alın.

Artık üzerinde çalışılacak öncelikli bir sayfa listesine, bunları optimize etmek için konulara ve anahtar kelimelere, performansınızı iyileştirmek için eylem noktalarına ihtiyacınız var. Çalışmayı devredin, yazı işleri, yükleme, kontrol ve bakım için zaman dilimlerini ve kilometre taşlarını belirleyin ve genel stratejinize bağlanan uygulanabilir bir içerik ve SEO planına sahipsiniz.

6. Web Sitenizin İçeriğini Artırın ve İyileştirin
Artık, uygulamaya geçmeye ve uygulamaya koyduğunuz öncelikli planı kullanarak içeriğinizi geliştirmeye hazırsınız. Mevcut web sitenizin içeriğini geliştirerek başlayın, çünkü bu, siteye yerleştirdiğiniz yeni içeriklerden daha uzun bir süredir geçerli olduğu gerçeğinden dolayı doğal olarak daha fazla yetkiye sahip olacaktır. Mevcut içeriğinizi, stratejinizde tanımlanmış olan temel ifadeler ve konulara uygun hale getirmek için yeniden düzenleyebilirsiniz ve yeni bir tane uygulamak yerine mevcut bir URL yapısını korumak mümkün ise, bu tavsiye edilir.

7. Web Sitenizin Kullanılabilirliğini ve Teknik SEO’sunu Geliştirin
Web sitenizin kullanılabilirliği , birisinin kullanımı ve gezinmesinin ne kadar kolay olduğu ile ilgilidir. Google ve diğer arama motorları, hızlı, erişilebilir ve bir araya getirilmiş web sitelerini ödüllendirirken, kullanıcıları yavaşça yükleyen, gezinmek için kafa karıştırıcı veya sorunlu olan siteleri görmezden gelir. Doğal olarak, işlem yapmayı olabildiğince kolaylaştıran oldukça kullanışlı bir web sitesi sağlamak istiyorsunuz.

Sık sık, web sitenize kullanılabilirlik geliştirmeleri de teknik SEO iyileştirmeleri olur çünkü kullanıcılarınız için iyi olan arama motoru sıralamalarınız için iyidir. Bilişsel SEO, aşağıdaki iyileştirme listemizi desteklemek için kullanabileceğiniz iyileştirme alanlarını belirlemenize yardımcı olacak kapsamlı bir teknik SEO kontrol listesi sunar.

Sitenizin tüm ekran boyutlarına göre optimize edildiğinden emin olun:Web sitelerinin çoğu, artık trafiğinin yarısından fazlasını mobil cihazlardan almaktadır. Hedef kitleniz tarafından kullanılan çok çeşitli tabletler, akıllı telefonlar, dizüstü bilgisayarlar, dizüstü bilgisayarlar ve bilgisayarlar sayesinde, sayfalarınızın verimli bir şekilde yüklenmesi ve tüm ekran boyutlarında ve tarayıcılarda doğru şekilde görüntülenmesi çok önemlidir. Web sitenizin daha küçük ekran boyutlarında verimli bir şekilde yüklenip yüklenmediğini kontrol etmek için Google’ın Mobil Dostu Testini kullanabilirsiniz. Değilse, kullanıcı deneyimini geliştirmek için sayfalarınızın tasarımını ve yapısını ele almanız gerekir. Küçük ekran boyutlarında görüntüleyen duyarlı bir site veya mobil olarak optimize edilmiş ayrı bir web sitesi oluşturmak, bu sorunları çözmenize yardımcı olur. Bu konuda yardımcı olmak için profesyonel bir web sitesi tasarımı ve geliştirme şirketinin hizmetlerini listelemek isteyebilirsiniz – bu alandaki uzmanlarız, neden web sitesi geliştirme hizmetlerimizi incelemiyoruz?

8. İçerik Pazarlama Stratejisi Oluşturun
Artık web sitenizin site içeriğini ve teknik yapısını düzelttikten ve hedeflerinizi belirlediğinizden ve anahtar kelime kampanyalarınızın performansını her ay takip etmeye başlıyorsunuz, odak noktanızı kapatmanın tam zamanı. site tanıtım ve içerik pazarlama stratejiniz.

İçerik pazarlaması, ilginç, değerli içerik oluşturma ve web sitenize bir bağlantı veya referans karşılığında, yetkili, alakalı web sitelerinde yayınlama eylemidir. Bir link için asla ödeme yapmamalısınız – bu Google kurallarına aykırıdır. Bunun yerine, ortaklarınıza değerli içerik sağlayın, ziyaretçilerinin sevecekleri ve karşılığında sitenizi tanıtmaları için onları teşvik edecekleri.

Tüm site içi çalışmaya başlamadan önce rakip içerik araştırmasının daha önce yaptığınızı hatırlıyor musunuz? Şimdi bu öğrenmeleri alma ve rakiplerinizin hangi sitelerden yüksek değerli bağlantılar aldıkları ve bu bağlantıyı almak için hangi içerikten (sitelerinde veya harici ortağının sitesinde barındırıldığı) ve hangi içerikten sağladıkları konusunda fikrinizi yenileme zamanı geldi. Benzer ortakları çekmek veya aynı sitelerle ortaklıklar kurmak için neler önerebileceğiniz hakkında. En önemli 10 bağlantı ortağınızın, kendileri için yaratabileceğiniz içerik türünün, oluşturma için hangi bütçeye sahip olduğunuzu ve içeriği nasıl değerlendireceğinizin bir listesini yapın. Şimdi, önümüzdeki birkaç ay boyunca sizi yönlendirecek ve backlink profilinizi ve organik trafiğinizi iyileştirmeye başlamanıza yardımcı olacak bir içerik pazarlama eylem planınız var.

Dijital Pazarlama kampanyalarında içerik pazarlamacılığını kullanma konusundaki nihai rehberinde bir içerik pazarlama stratejisi oluşturma konusunda bazı mükemmel ipuçları sunar . Yaratıcı ve değerli içerik önerileriyle dolu bir plan hazırlamak için İçerik Pazarlama ekibimizin yardımını da isteleyebilirsiniz . Neden web sitenizin yetkisini ve organik trafiğini iyileştirmek için içerik pazarlama ortaklıklarınızı oluşturmak ve ihtiyaç duyduğunuz içeriği oluşturmak için çok çalışmasına izin vermiyorsunuz?

9. Web Sitenizi Tanıtın: PPC ve Facebook Reklamları gibi İnorganik Güçlendiriciler Kullanın
Sınıfının en iyisi içerik ve olağanüstü teknik SEO ile iyi optimize edilmiş bir web sitesine sahip olmak, organik trafiği artırma mücadelesinin sadece yarısıdır. Artık ördeklerinizi arka arkaya aldığınızda, web sitenizi tanıtmaya başlamanın zamanı geldi. Trafik ve farkındalığın arttığını görmeyi umarsanız, web siteniz için bir tanıtım bütçesine ihtiyacınız olacaktır. Bu bütçe, hedef kitlenize ulaşmanıza ve onları çekmenize yardımcı olmak için Facebook reklamları, PPC reklamları ve yeniden hedefleme gibi çok çeşitli çevrimiçi reklamcılık yaklaşımlarını kapsamalıdır.

Sosyal medya reklamlarınızı ilgi çekici, görsel olarak canlı ve hedef kitleniz için çekici hale getirin. Başlıklar ve açıklamaların karakter uzunlukları ile metne karşı resim kullanan reklam yüzdesiyle ilgili talimatlara uyun. Hangi reklam ve görsel kombinasyon kombinasyonunun size en iyi sonuçları verdiğini görmek için sosyal reklamları minimum bütçelerle test edebilirsiniz. Hootsuite, ayak parmağınızı meşhur suya sokmanıza yardımcı olacak sosyal medya reklamcılığına başlamak için mükemmel bir rehber sağlar .

PPC, herhangi bir SEO stratejistinin cephaneliğinde önemli bir araçtır. Sürpriz? Eğer düşünürseniz, mantıklı geliyor. PPC, arama motorlarında organik olarak sıralanmaya başlamadan önce trafiği yeni sayfalara yönlendirmenizi sağlayan ücretli bir reklam aracıdır. Ücretli trafiği yeni sayfalara yönlendirmek organik bir trafik stratejisinin bir parçası gibi görünmeyebilir, ancak hiç kimse yeni sayfalarınızı ziyaret etmiyorsa, Google ve diğer arama motorları sayfanın denediğiniz konuyla alakalı olduğunu anlamaz için rütbe ve otorite atamaz. Yeni sayfaya bazı güçlü dış bağlantılar kurduktan ve organik trafik çektikten sonra, kendi trafiğinizi iptal etmekten kaçınmak için PPC reklamları için ödeme yapmayı durdurabilirsiniz (PPC reklamı için aksi takdirde organik olarak alacağınız tıklamalar için ödeme yaparsınız) yüksek bir sıralama).

10. Zaman İçinde Sıralamanızı Koruyun
Sıralamalarınızı iyileştirme ve organik trafiğinizi artırma yolunda harika adımlar atmanız için çok teşekkür ederiz! Tüm bu zorlu başlangıç ​​çalışmalarını tamamladığınıza göre, zaman içindeki rütbe kaybı tehlikesini azaltmak esastır.

Rütbe kaybı, aniden kazanılan anahtar kelime sıralamalarınızı yeni veya mevcut rakiplerinize kaybettiğinizde ortaya çıkar. Bu, web sitenizdeki teknik sorunlardan, rakiplerin tekliflerini geliştirmelerinden veya içerik kaybeden yetkinize yol açan algoritma değişikliklerinden kaynaklanabilir.

Rütbe kaybını tahmin etmenin ve geçişte kesinti yapmanın kesin bir yolu yoktur, bu nedenle içeriğinizi sürekli olarak geliştirip yenilemelisiniz ve yüksek değerli bağlantılar elde etmek ve güçlü ortaklıklar kurmak için çok çalışıyor olmalısınız. Bu şekilde, organik trafiğinizi iyileştirmek için her şeyi yapıyorsunuzdur.

kaynak; https://websaglam.com/web-siteniz-icin-10-adimda-organik-trafik-arttirma/