WordPress SEO eklentilerinde yeşil ışık yakmak sanılanın aksine oldukça basittir. Diğer yandan, WordPress’e yeni başlayan birçok kişi içerik üretirken All in SEO, Yoast SEO ve Rank Math gibi eklentilerde yeşil ışık yakma diğer tabirle SEO uyumlu içerik üretme konusunda sorun yaşamaktadır. Bu içeriğimizde ise bu eklentilerin yeşil ışık yakabilmesi için gerekli olan ipuçlarını sizlerle paylaşacağız.

WordPress SEO Eklentileri

WordPress’de kullanılan SEO eklentileri; All in SEO, Yoast SEO ve Rank Math eklentileridir. Bu eklentilerde SEO uyumlu içerik üretmek için eklentiler tarafından talep edilen metrikler aşağı yukarı ortaktır. Odak anahtar kelimeyi seçtikten sonra içeriğinizi dizayn etmeniz durumunda içeriği WordPress’e aktardığınızda yeşil ışık direkt olarak yanacaktır.

Odak Anahtar Kelime Seçimi

İçeriğinizle ilgili 1 adet odak anahtar kelime seçmelisiniz. Odak anahtar kelimenizi 2 veya 3 adet kelime grubu olarak belirleyebilirsiniz.

Bu kelime grubunun daha önceden kullanılmamış olması Yoast SEO açısından önemlidir.

Odak anahtar kelimenin içeriğinizin başlığında ve içeriğin ilk paragrafında geçmesi size artı puan kazandıracaktır.

Yine odak anahtar kelimenin “Meta Açıklaması” kısmında da geçmesi de + puan kazandırmaktadır.

Odak anahtar kelimeyi içeriğinizin içerisinde ara başlık olarak kullanıp h2 h3 gibi etiketler vermelisiniz.

Odak anahtar kelimeyi yukarıda bahsettiğim şekilde kullandıktan sonra içeriğinizde birkaç noktaya daha dikkat ederek yeşil ışık yakabilirsiniz.

İç ve Dış Bağlantı

İçeriğinizde iç linkleme olarak web sitenizde yer alan farklı bir linke bağlantı vermelisiniz. Yine konuyla ilgili olarak otoriter bir siteye de dış bağlantı vermeniz önemlidir.

Başlık 60 kelimeyi geçmemeli, meta açıklaması 160 karakter sınırına yakın tutulmalı ve içeriğinizin kelime sayısı da en az +400 olmalıdır.

Diğer yandan, yukarıdaki ipuçlarına dikkat etmeniz durumunda 200 kelimelik bir makaleyle de yeşil ışık yakabilirsiniz.

Görseller

3 eklentide de ortak olarak içerikte görsel kullanmanız + puan almanızı sağlayacaktır.

Görsellerde Alt etiket kullanımı önemlidir. Alt etiket olarak Odak Anahtar Kelimenizi kullanmanız ve ilgili görseli içeriğin içine koymanız da + puan kazandıracaktır.

Örnek İçerik

Başlık: Yandex Kurumsal Mail Kullanma Rehberi 2021

Odak Anahtar Kelime: Yandex Kurumsal Mail

İçerik Başlangıcı: Bu içeriğimizde Yandex Kurumsal Mail Nasıl Kullanılır, sorusunun cevabını vereceğiz. Şirketler sınırsız mail alanı kullanmak için genellikle Yandex kurumsal mail kullanmayı tercih ederler.

Alternatif Başlangıç: Yandex kurumsal mail, genellikle şirketler tarafından tercih edilmektedir. Microsoft şirketi de benzer hizmeti yıllar önce ücretsiz şekilde vermekteydi fakat bu hizmet artık paralı olduğu için Yandex mail hizmetini ücretsiz olarak kullanabilirisiniz.

Meta Açıklaması: Yandex Kurumsal Mail Rehberi 2021 içeriğimizde kurumsal şirketlerin yandex maili nasıl kullanacağını detaylı olarak anlattık.

Görsel: Yandexle ilgili bir görsel bulunur ve Altyazı – Alternatif Metin kısımlarına “Yandex Kurumsal Mail” yazılır ve ilgili görsel yazı içerisinde kullanılır.

Notlar: Odak anahtar kelimenin içerikteki kullanım oranını fazla abartmamalısınız. Kullanım oranı çok fazla olduğunda 3 eklentide kullanım oranınızı düşürmeniz gerektiği uyarısını verecektir.

Rank Math Eklentisi Bazı Hatalar

Focus Keyword not found in subheading(s) like H2, H3, H4, etc.. – Odak Anahtar kelime h2, h3 ve h4 gibi etiketlerle kullanılmadı.

No outbound links were found. Link out to external resources. – Dış link bulunamadı.

Keyword Density is 1.54, the Focus Keyword and combination appears 2 times. – Odak anahtar kelimenin içerikteki oranı %1,54. Odak anahtar kelime içerikte 2 defa geçiyor.

All in SEO Eklentisi Bazı Hatalar

SEO Title length – İçeriğin başlık uzunluğu

Flesch Okuma Kolaylığı – Okumayı zorlaştıracak kelimeler kullanmayın. Daha kısa cümleler kullanın.

Kaynak: https://www.kozba.org/wordpress-seo-eklentilerinde-yesil-isik-nasil-yakilir/
Sormak istediklerinizi konu altından sorabilirsiniz.