Halkla ilişkiler çalışmalarında dijital mecralardan da yararlanmak isteyenler için basın bülteni hazırlatmak ve dağıtımını sağlamak artık çok kolay.
Basın bülteni hazırlanması ve gerekli mecralara gönderilmesi profesyonellik isteyen bir iştir. Basın bülteni içeriği, markanın vermek istediği mesaja uygun olmalı, bültenin yayınlanacağı mecralar da, markanın hedef kitlesinin takip ettiği mecralar olmalıdır. İçerik ve yayınlanacağı mecralar tahminler üzerine seçilmemelidir. Bültenin yayınlatılması için de belli kriterlerin sağlanması gerekmektedir. Her editör, her bülten ile ilgilenmez. Bu yüzden süreç bu mecraları tanıyan, içerikleri de hedef kitleye uygun hazırlayabilecek kişiler tarafından yönetilmelidir.
Basın Bülteni Diğer Paylaşımlardan Farklı Olarak Ne Kazandırıyor?
Basın bülteni sıradan bir sosyal medya paylaşımı değildir. Haber sitelerinin editörleri tarafından paylaşılmasına karar verilir ve internet haber sitelerinde paylaşılır. Haber siteleri ise milyonlarca kişi tarafından takip edilmektedir. Takipçiler açısından haber siteleri, diğer internet mecralarından daha güvenilir algılanmaktadır. Bu yüzden haber siteleri tarafından yayınlanan paylaşımlar, hedef kitleye daha hızlı ulaşır.
Basın Bülteni Yazmak ve Paylaşmak Neden Zor Olsun?
Bir basın bülteni için en önemli özellik, ilgi çekmesi, kolay okunması ve paylaşılmak istenmesidir. Bunun için basın bülteni çalışmalarında hedef kitle de gözetilerek anlatımın hikayeleştirilmesi çok önemlidir. Örneğin markanızın liderlik ettiği sosyal sorumluluk projesinin basın bülteninde, neden söz konusu sosyal sorumluluk projesini seçtiğiniz, dünyada nasıl bir iz bırakmak istediğiniz ve şimdiden hayatlara nasıl dokunduğunuzu hikayeleştirilerek anlatmanız ilgi çeker. İnsanlara ilham verebilecek etkili anlatımı olan bültenlerin paylaşılma olasılığı artar. Sözünü ettiğimiz bu anlatımı oluşturacak olanlar da bu işin profesyonelleridir. Basın bülteni konusunda başka bir zorluk da, yayınlanacağı mecraların seçimidir. Bu mecralara ulaşmak ve bültenin yayınlanmasını sağlamak da zorlayıcı olabilir. Hali hazırda bu konuda tecrübesi olan, hedef kitlenize en iyi hangi platformlardan ulaşacağınızı bilen kişilerle çalışmak size zaman ve para kazandırır.
Basın bülteni yayınlatabilmek için, editörler ile olumlu iletişim kurulması da önemlidir. Burada kastedilen kişisel ilişkiler değildir. Birçok editör günde yüzlerce basın bülteni almaktadır. Editörlerin sizin basın bülteninize zaman ayırması için bülteni gönderirken yapılması gerekenler vardır. Örneğin editörlere ilgi alanlarında bültenler göndermelisiniz. Gönderdiğiniz bültenin neden onların ilgi alanına girdiğini e postanızda kısaca anlatmanız editörün dikkatini çekecektir. Bu ve bunun gibi düzenlemeler, basın bülteni yayınlatabilmek için oldukça kritik düzenlemelerdir.
Basın Bülteni Gönderimi Nasıl Kolaylaştırılıyor?
Basın bülteni çalışmalarınızı Online PR ajansınıza emanet ettiğinizde, yazımından yayınlanmasına ve etkileşim raporlamalarına kadar basın bülteni gönderimi sürecinin tamamını uzmanlara devretmiş olursunuz.
İşinizi bir ajansa devretmeniz yalnızca iş yükünüzü azaltmaz. Biz basın bülteni yazımı ve yayınlanması konusunda deneyimli olan kişiler sizin için doğru mecrada, doğru zamanda, doğru hikayeyle basın bülteninizin yayınlanmasını sağlar. Böylece markanızın adı hedef kitlenizin takip ettiği mecralarda, potansiyel müşterileriniz tarafından duyulur. Bizimle çalışarak maksimum etkiyi yaratırsınız. Dolayısıyla basın bülteni yatırımınız, şirketinize maksimum faydayı sağlar.